Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 03 nov 2023 21:01

wasbeer2006 schreef: 03 nov 2023 14:44
ColumsbusMJ schreef: 03 nov 2023 08:37
wasbeer2006 schreef: 03 nov 2023 08:30 Gisteren wel een aardig stukje in Lubach, wie nou al die migranten zijn.
Ik had het hier al een paar keer geschreven slechts 10% is vluchteling uit afrika/middenoosten.

Goed kaartje om bij de verkiezings debatten mee te nemen en als het om migratie gaat te vragen wie ze bedoelen.
Let wel ik vind dat we de grenzen nagenoeg dicht moeten gooien, maar ook voor arbeidsmigranten, dat betekend dan dat de mensen hier dus ook de tomaten moeten gaan plukken, die daar nu geen zin in hebben. En dat ASML stopt met heel eindhoven op te kopen
En wie zijn dan die mensen die voor een minimumloon onvrijwillig tomaten gaan plukken? Ben jij dat?
Wat is dat nou weer voor kansloze opmerking....... Ik heb een prima betaalde baan moet ik die opzeggen.
Had ik geen baan en zou het me niet lukken om met mijn ervaring en kunde een verglijkbare baan te vinden zou ik altijd wat anders aanpakken.

Dus jij vind het prima als je mensen met een uitkering lekker thuis laten zitten en daarvoor mensen uit andere landen binnen halen. Daar is de opmerking van de ASML Ceo, we zijn dik dom en lui wel passend
Ik denk dat wij van mening verschillen over mensen met een uitkering. Ik denk dat -over het algemeen- de mensen die een uitkering ontvangen ook liever aan het werk zouden zijn. Uiteraard zitten er profiteurs zitten, maar je zal ook collega’s hebben die veel te weinig doen voor het geld dat ze verdienen.

Het lijkt mij geen goed idee als mensen met een goedbetaalde baan tomaten gaan plukken, tenzij ze daar lol aan beleven. Maar laat mensen met een uitkering terugkeren naar een functie die aansluit bij wat ze kunnen en wat ze interesseert. Tomaten plukken stimuleert de meeste mensen niet snel weer te beginnen met werken en leidt naar mijn mening niet tot een duurzame oplossing voor werkloosheid. Daarnaast is er een te kort aan arbeidskrachten. Je zou of nog veel meer gaan moeten automatiseren, of elders je arbeidskrachten vandaan moeten halen die wel voor een habbekrats rotwerk willen uitvoeren.

Mensen met een uitkering worden doorgaans gecontroleerd of zij zich voldoende inspannen om weer terug te keren op de arbeidsmarkt.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 03 nov 2023 21:09

Die laatste zin geloof ik niet zoveel van.

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 03 nov 2023 21:12

hopjes schreef: 03 nov 2023 20:03
Ernie C. schreef: 03 nov 2023 16:23
En buiten het salafisme om, wordt de koran ook niet strikt nageleefd. Er zijn dan ook heel veel stromingen binnen de islam en ook die worden niet strikt nageleefd door een groot deel van de volgers.

Dat hele beeld dat iedere moslim de Koran strikt wil naleven is grotendeels extreemrechtse propaganda en bangmakerij.
Aan de andere kant wint het salafisme wel aan populariteit, deels door het succes van de landen waar het populair is, omdat wij maar olie en gas blijven gebruiken. Ook zijn grote aantallen kansarme jongeren in Europa die soms gefascineerd raken door de verschillende terreurorganisaties in het middenoosten. Ik denk alleen dat die fascinatie eerder voortkomt uit de uitzichtloosheid hier dan uit het vooruitzicht op het leven in een islamitische staat.
Jij bent echt niet meer serieus te nemen! Zelfs mijn islamitische vriend hier naast me irriteert (het is ergeren aan) zich aan dit soort trieste teksten.
Je hoeft het niet met Ernie eens te zijn, maar zo zet je jezelf toch buitenspel. Als zulke teksten worden geschreven dan kun je toch niet met elkaar in gesprek gaan?

Elkaar met fatsoen benaderen lijkt mij -juist als je het niet met elkaar eens bent- het minste wat je kunt doen.

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 03 nov 2023 21:15

Jans schreef: 03 nov 2023 21:09 Die laatste zin geloof ik niet zoveel van.
Het is per wet verplicht dat men zich inspant om weer aan het werk te komen. Een werkconsulent ziet erop toe dat iemand dit ook daadwerkelijk doet. Iemand kan gekort worden als die zich niet houdt aan de inspanningsverplichting.

Dit is de theorie.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 nov 2023 21:17

ColumsbusMJ schreef: 03 nov 2023 21:01Tomaten plukken stimuleert de meeste mensen niet snel weer te beginnen met werken en leidt naar mijn mening niet tot een duurzame oplossing voor werkloosheid. Daarnaast is er een te kort aan arbeidskrachten. Je zou of nog veel meer gaan moeten automatiseren, of elders je arbeidskrachten vandaan moeten halen die wel voor een habbekrats rotwerk willen uitvoeren.
Tsja, bij een hoger salaris moet de kiloprijs van tomaten omhoog en dat wil de consument ook niet.
Vicieuze cirkel.

De theorie ken ik, ik ken ook de praktijk. Mensen waarbij je uit de brief al op kunt maken dat het verplichte nummertjes zijn.
Bij elke niet al te hoge baan zitten ze er tussen.
Less is bore

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 03 nov 2023 21:39

hopjes schreef: 03 nov 2023 20:03
En buiten het salafisme om, wordt de koran ook niet strikt nageleefd. Er zijn dan ook heel veel stromingen binnen de islam en ook die worden niet strikt nageleefd door een groot deel van de volgers.

Dat hele beeld dat iedere moslim de Koran strikt wil naleven is grotendeels extreemrechtse propaganda en bangmakerij.
Aan de andere kant wint het salafisme wel aan populariteit, deels door het succes van de landen waar het populair is, omdat wij maar olie en gas blijven gebruiken. Ook zijn grote aantallen kansarme jongeren in Europa die soms gefascineerd raken door de verschillende terreurorganisaties in het middenoosten. Ik denk alleen dat die fascinatie eerder voortkomt uit de uitzichtloosheid hier dan uit het vooruitzicht op het leven in een islamitische staat.
Jij bent echt niet meer serieus te nemen! Zelfs mijn islamitische vriend hier naast me irriteert zich aan dit soort trieste teksten.
Omdat ik hem betrapt heb op het niet strikt naleven van de koran :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 03 nov 2023 21:53

ColumsbusMJ schreef: 03 nov 2023 21:15
Jans schreef: 03 nov 2023 21:09 Die laatste zin geloof ik niet zoveel van.
Het is per wet verplicht dat men zich inspant om weer aan het werk te komen. Een werkconsulent ziet erop toe dat iemand dit ook daadwerkelijk doet. Iemand kan gekort worden als die zich niet houdt aan de inspanningsverplichting.

Dit is de theorie.
Vooral je laatste opmerking. Ik heb bij een sociale werkplaats gewerkt. Mensen in de bijstand moesten daar komen om weer aan een werkritme te wennen. Ik kan er veel over schrijven, maar zelden is er iemand doorgestroomd.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 03 nov 2023 22:48

Het klimaat is in Nederland nou ook niet echt uitnodigend om te gaan werken als je een uitkering hebt.
Daarnaast zitten er in die groep veel mensen die niet snel voor een redelijk betaalde baan in aanmerking komen.

Hoeveel er terrecht of onterrecht een uitkering hebben geen idee. Ik vind het ook niet erg dat sommige een uitkering hebben die gewoon niet geschikt zijn voor in het arbeidsproces.

Maar hoeveel stellen gaan niet officieel bij elkaar wonen omdat ze dan een uitkering kwijtraken.
Ik denk dat je er heel erg van gaat schrikken hoeveel fraude er wordt gepleegd.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 03 nov 2023 23:19

Ik kan zo al een aantal AOW'ers opnoemen.
Campagnolo Ultra Dork

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 03 nov 2023 23:26

…Jij bent echt niet meer serieus te nemen! Zelfs mijn islamitische vriend hier naast me irriteert zich aan dit soort trieste teksten.
Dan is jouw Islamitische vriend niet goed geïntegreerd volgens de theorie van EL PISTOLERO.
Anders zou hij zich er aan ergeren (of het zou hem irriteren)
Flauw, ik weet het ! Maar heel deze discussie is ergerlijk hier!

We projecteren onze dagelijkse ergernissen op een conflict waarbij onschuldige mensen, kinderen en zieke hulpbehoevende onschuldigen het leven laten. Heel irritant!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 03 nov 2023 23:32

Lcsmet schreef: 03 nov 2023 19:54

Het is dus de schuld van de olieverbruikebde uiterst rechtse Europeaan dat het hier vooral moslims zijn die amok maken?
En als we dan geen olie meer zouden verbruiken zouden de "jongeren" in de olielanden weer een uitzichtloze toekomst hebben.
Misschien de moslims die hier amok maken een enkeltje midden-oosten bezorgen.
Ik denk dat de meeste goedmenende moslims dat een heel goed idee vinden, want zij zijn het grootste slachtoffer van de terreurmoslims.
De meeste moslims zijn Turken en Marokkanen, die zelf of waarvan de voorouders hier naartoe gehaald zijn door rechts stemmende werkgevers. Vervolgens vinden de rechtse mensen gigantische inkomsverschillen normaal, discrimineren ze de moslims en sponsoren ze de sponsors van het terrorisme met hun verslaving aan olie en lng en geven ze links de schuld van de problemen die voortkomen uit de ontstane situatie. Op zich snap ik wel dat het goed voelt om rechts te zijn. ;)
Campagnolo Ultra Dork

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 03 nov 2023 23:53

Nog een leuke reden om rechts te zijn:
Campagnolo Ultra Dork

Gesloten