Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 01 okt 2010 16:35

eelcoz schreef:Ook bedacht ik me net nog iets: Voor velen is iemand als Rasmussen, die nooit officieel gepakt is, een grote boef. Eddy Merckx echter..... een aantal keer gepakt maar nog steeds een grootheid. Het is zo met 2 maten meten.


Rasmussen was al voor zijn schorsing niet populair (bij de overige renners en ploegleiders). Hij heeft gewoon pech van een lage gunfactor, of zo je wilt hij heeft een hoge ongunfactor! Tis natuurlijk belachelijk dat Rasmussen het met kleine ploegjes moet af doen, en Vinokourov weer vrolijk LBL zit te winnen bij zijn Astana.

Contador heeft blijkbaar een grote gunfactor. Want eerste klas asshole David Millar neemt het zelfs voor hem op!

Wat er ook aan de hand is. Ik heb een ding geleerd, waar rook is, is vuur. Ik brand mijn vingers niet (meer) aan een schone Contador. Ik hoop natuurlijk dat er helemaal niets aan de hand is; maar goed, ik hoop ook dat dit rechtse kabinet niet door gaat; ik hoop ook dat het morgen 25 graden met zon is; ik hoop ook dat mijn dochter vannacht doorslaapt;.....

dual
Forum-lid
Berichten: 419
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:59

dual 01 okt 2010 16:55

Nog even over de weekmakers: deze zitten in bloedzakken (die van PVC zijn gemaakt) en hebben tevens een antistollingseffect op het bloed.
De huidige bidons zijn volgens mij allemaal van PE of PP (kijk maar onderop je bidon; daar staat een driehoekje met het gebruikte materiaal). Bij PE of PP wordt door de aard van het materiaal nooit een weekmaker gebruikt, hoogstens een smeermiddel om de verwerking te vermakkelijken.
nulla tenaci invia est via

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 01 okt 2010 18:56

Nog even scherpslijpen: vitamines en voedingssupplementen daar is de renner zelf verantwoordelijk voor als deze vervuild/gecontamineerd zijn. De oplossing daarvoor is: voor gebruik overleggen met de ploegarts en bij twijfel evt. laten testen; in ieder geval alles goed documenteren. Dit had Iljo Keise dus niet voor elkaar, en het reglement is hier duidelijk in.
Met voedsel is het een ander verhaal. Dus de verdediging van AC maakt meer kans. Echter, de weekmakers doen mij vermoeden dat er meer aan de hand is.

P.S.: en ook daar is een oplossing voor (en vroeger deden alle ziekenhuizen dat): glazen flessen i.p.v. zakken (met weekmakers) bij i.v. toedieningen.
Zo zie je maar, het blijft een rat race.
Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 okt 2010 21:58

Een renner kan je niet verantwoordelijk houden voor zulke minieme hoeveelheden. Volgend jaar iedere ploeg een mass-spec mee naar de Tour om alles te controleren...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 02 okt 2010 11:54

Clenbuterol (niet te verwarren met de USA sprinter Glenn Butterroll) moet ergens in de aanbieding zijn, want bij de BRD tafeltennisser Ovtcharovs had men eerder ook dit stofje gevonden. Hij weet het aan een Chinese maaltijd. Volgens mij ga je van zo'n maaltijd alleen maar meer flatuleren.
Helder is dat hij/zij die pakt dit volgens een uitgebalanceerd programma doet en dat iedere fout in dat programma leidt naar ontdekking.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 02 okt 2010 12:07

En er is er helaas weer een, ook weer spaans...Margaritha Fullana, betrapt op EPO en ze heeft ook meteen toegegeven. Bron: cyclingnews

dutchdelights
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 apr 2009 01:06

dutchdelights 02 okt 2010 14:35

de boef van parma schreef:Clenbuterol (niet te verwarren met de USA sprinter Glenn Butterroll) moet ergens in de aanbieding zijn, want bij de BRD tafeltennisser Ovtcharovs had men eerder ook dit stofje gevonden. Hij weet het aan een Chinese maaltijd. Volgens mij ga je van zo'n maaltijd alleen maar meer flatuleren.
Helder is dat hij/zij die pakt dit volgens een uitgebalanceerd programma doet en dat iedere fout in dat programma leidt naar ontdekking.


Kost niks bij de steroids4u, 0.24E per pil, acht pillen per dag, 4 tot 6 weken. Hadden ze bij de volkskrant even opgezocht. Om de prijs hoef je het niet te laten dus...

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 02 okt 2010 14:53

Goed artikel wat aanzet tot denken over Contador http://www.sportsscientists.com/
What makes the boat go faster?

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 03 okt 2010 00:39

Je kunt ook niemand meer verafgoden tegenwoordig,zonder risico op ontluistering.
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 03 okt 2010 01:03

simen schreef:Je kunt ook niemand meer verafgoden tegenwoordig,zonder risico op ontluistering.


Mensen verafgoden is sowieso een slecht idee......
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 04 okt 2010 13:09

Hoe weinig er ook in zijn bloed zat, liegen is altijd een slecht teken! Ai ai ai...Alberto toch! Het net sluit zich rondom deze enorme bedrieger! Jammer. Weer een tourwinnaar die z'n trui in kan leveren.


http://www.telegraaf.nl/telesport/wiele ... tuk__.html

Met orgineel interview:

http://www.sport.es/default.asp?idpubli ... io_PK=1268

johanandijk
Forum-lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 10 mar 2009 20:04
Locatie: Andijk

johanandijk 04 okt 2010 13:40

Dutchdelights schreef:
de boef van parma schreef:Clenbuterol (niet te verwarren met de USA sprinter Glenn Butterroll) moet ergens in de aanbieding zijn, want bij de BRD tafeltennisser Ovtcharovs had men eerder ook dit stofje gevonden. Hij weet het aan een Chinese maaltijd. Volgens mij ga je van zo'n maaltijd alleen maar meer flatuleren.
Helder is dat hij/zij die pakt dit volgens een uitgebalanceerd programma doet en dat iedere fout in dat programma leidt naar ontdekking.


Kost niks bij de steroids4u, 0.24E per pil, acht pillen per dag, 4 tot 6 weken. Hadden ze bij de volkskrant even opgezocht. Om de prijs hoef je het niet te laten dus...


Het gebruik van steroïden is niet zo eenvoudig als het lijkt en zeker met het gebruik van pillen niet!! je moet aan de lever beschermers maar ook moet je je eigen productie van test weer op pijl brengen met nog weer andere pillen.


het gebruik van clen bij Contador lijkt mij zeer onwaarschijnlijk omdat het makkelijk in het bloed is op te sporen .

Clenbuterol blijft 72 uur actief en heeft een halfwaardetijd van 36 uur , geen goede keuze voor een wielrenner met dagelijkse controle's , al staat clen er wel om bekend dat je redelijk wat vet kan verliezen zonder kracht en spiermassa te hoeven inleveren.
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie