Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 25 jan 2010 10:18

Scighera schreef:Kan je even een foto posten? Kan ik eens kijken, zie nl via google dat er nogal verschillen P2K's zijn :)



Je bent niet nieuw op het forum, maar er wel een tijdje tussenuit geweest?

Mocht je het leuk vinden......

hier kan je het 1 en ander lezen over het frame/de fiets.

:)



[img=http://www.bewebd.nl/danv/ttblad01.JPG]
FacebookS3RSSite

scighera
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 sep 2004 01:15

scighera 25 jan 2010 11:39

Hou het niet echt bij ;)
Maar als ik die foto zo bekijk wordt het milimeter werk... :)
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 25 jan 2010 14:54

arjan916 schreef:
.Jeroen. schreef:Dat moeten ze dan weer gaan produceren, kost weer extra centen etc. Waarom zouden ze dat doen? De profs krijgen 'gewoon' even een reserve fiets. En als je een wiel moet gaan wisselen in een rit heb je in feite al bijna verloren?


Qua kosten is dat toch ook niet zoveel als je ziet hoeveel je voor een los frame mag betalen.
jasperr schreef:Het is gewoon om het achterwiel perfect in de uitsnijding van de zitbuis te krijgen. Hoe dichter de band bij de zitbuis, des te aerodynamischer het is.


Jasper, jij hebt ook een P2C, hoe neem jij snel je wiel uit?
Ik trek het wiel nu eerst naar achter uit de pad, dan zo dicht mogelijk er onder langs om de snelspannerbout langs de achterderailleur te krijgen.
Vooral dat laatste is de grootste lastpost.
Vanmiddag er weer eens mee geoefend / gestoeid, niet om er buiten mee te gaan rijden in de sneeuw hoor (wel 2 uurtjes op de Tacx, o.a. om in houding te zitten).


Ik trek het wiel idd ook eerst naar achteren. Daarna is het de truc om de achterderailleur naar binnen te duwen, daarna kan je het wiel er richting de grond uithalen.
Er staat nog een filmpje op de website van Cervélo. Zal even kijken of ik hem kan vinden.

Edit: Onderaan de pagina van deze link staat een filmpje en beschrijving van hoe het moet.

http://www.cervelo.com/content.aspx?t=Company&i=Manuals

Succes!

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 25 jan 2010 15:49

Ik haal gewoon de snelspanner eruit. Kost wel even wat extra moeite, maar dan krijg je ook geen gedoe.

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 25 jan 2010 21:29

jasperr schreef: Ik trek het wiel idd ook eerst naar achteren. Daarna is het de truc om de achterderailleur naar binnen te duwen, daarna kan je het wiel er richting de grond uithalen.
Er staat nog een filmpje op de website van Cervélo. Zal even kijken of ik hem kan vinden.

Edit: Onderaan de pagina van deze link staat een filmpje en beschrijving van hoe het moet.

http://www.cervelo.com/content.aspx?t=Company&i=Manuals

Succes!


Bedankt !
Duidelijk, ik ga eens oefenen.
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

marcobos
Forum-lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:01

marcobos 30 jan 2010 17:43

De afgelopen winter heb ik een beetje lopen klussen aan mijn tijdritfiets. Andere wielen, nieuw kabelsetje, een aero-voorrem en een vriend van mij heeft in de plaats van de bidon een opvulling van carbon gemaakt gemaakt. Dit is het resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 jan 2010 17:48

Dat heb je mooi bij elkaar gezocht, mooi stealth.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 30 jan 2010 21:21

Wow! Nergens op bespaard zie ik wel ;)

Wat voor voorrem is dat? Mooi gemaakt die bidonvervanger. Het rotor kettingblad staat zeer goed bij de crank!

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 30 jan 2010 21:28

WOUW, dat is wat in mij op komt!
Wat een vette fiets, alles klopt.
Zuinig op zijn...
mijn Flickr

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 30 jan 2010 21:35

F a n t a s t i s c h !

martijnblaas
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08

martijnblaas 30 jan 2010 21:44

nog meer foto's? :P
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia

marcobos
Forum-lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:01

marcobos 30 jan 2010 22:01

mister_arby schreef:Wow! Nergens op bespaard zie ik wel ;)

Wat voor voorrem is dat? Mooi gemaakt die bidonvervanger. Het rotor kettingblad staat zeer goed bij de crank!


De voorrem is van Simkinsdesign. Dit is een klein bedrijfje uit California en de eigenaar (en waarschijnlijk ook enige medewerker) is Matt Simkins, hij heeft na veel testen deze aero remmen ontworpen. Het aero-voordeel zal waarschijnlijk beperkt zijn, maar ik vind het wel mooi bij de fiets passen.

Plaats reactie