Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Andere sporten gedaan vandaag?

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3744
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 24 sep 2024 09:01

ColumsbusMJ schreef: 24 sep 2024 08:32
rikkert schreef: 24 sep 2024 08:00
ColumsbusMJ schreef: 22 sep 2024 18:49 Zo’n medische keuring is zo’n slecht idee niet. Met dit soort afstanden zou boven de zes minuten per kilometer nog even verder oefenen moeten zijn.
Dat ben ik niet met je eens. Als jij met een tempo van 6 minuten de kilometer kan lopen en je houdt dat netjes vol, loop je dam-tot-dam in 1.36 uit. Prima. Het gaat niet om de snelheid maar de manier waarop. Ik loop max 12 km tegenwoordig en loop rond de 5.30/6.00 de kilometer. Dat doe ik nu weer sinds een jaar, en als ik klaar ben hoef ik niet gereanimeerd te worden, en ga ik door met mijn dag. Als ik een beetje bijtrain, loop ik die 16 van de DtD ook in dat tempo. Het gaat om de kilometers die je gemaakt hebt, niet om het tempo.
Misschien is de 6 minuten per kilometer een wat strikte grens en 1 uur 36 valt inderdaad nog mee. Ik had de grens bij 2 uur moeten leggen. ;)
Als de grens bij 6 min/km ligt, haalt denk 40 procent van de deelnemers het niet. Als die 40 procent afgevoerd moet worden heb je pak m beet zeg tante Greet 4000 ambulances nodig. Een dikke twee uur lijkt me prima. Maar goed, hoe ga je doen? Je start in groepen en in 1 van de eerste groepen lopen ze 3 uur erover, en die lopen dan tussen de groepen die erna komen. En dat moet er dan tussenuit vissen? Dat is niet te doen. Het begint natuurlijk met gezond verstand, maar ja...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4166
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 24 sep 2024 09:05

Waarom zou iemand die 4 uur over de 16km zou doen, meer kans hebben op een ambulance dan een getraind iemand?
Keuring is een wassen neus. Iemand kan voor topsport geschikt worden goedgekeurd en zich drie dagen later met koorts doodlopen in een loslooprondje.
Mijn vraag is waarvoor al die ambulances nodig zijn geweest. En daar heb ik nergens iets over gelezen.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39731
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 sep 2024 09:09

pino schreef: 24 sep 2024 09:05
Mijn vraag is waarvoor al die ambulances nodig zijn geweest. En daar heb ik nergens iets over gelezen.
Alles is gerelateerd aan aansprakelijkheid.....
Less is bore

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6370
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 24 sep 2024 09:18

Het staat ook voor de plaatselijke atletiekvereniging ook niet zo leuk als er ambulances te kort zijn. Ook al heb je er 50 of 100 staan, het komt zo rottig op het nieuws als ze allemaal ingezet worden. Toen ik de Kustmarathon liep in 2019 heb ik ook niets gezien of gehoord van een ambulance. Ze zullen er zeker zijn geweest en wellicht ook ingezet, maar niets van meegekregen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5884
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 24 sep 2024 10:38

Die ambulances zijn er zeker.
Ik heb een keer een reanimatie gedaan op de Cauberg.
Dat was op dezelfde datum dat er in Valkenburg een 'Mud-run' werd georganiseerd.
Er waren toen al heel snel twee ambulances aanwezig die de reanimatie over namen van mij en de andere persoon.
Tijdens dat 'proces' bleek dat dit twee ambulances waren die gereserveerd waren voor die Mud-run.
Met als gevolg dat de start van die Mud-run uitgesteld werd totdat er weer ambulances beschikbaar waren.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4948
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 24 sep 2024 11:51

Ik denk dat we maar moeten stoppen met sporten, veel te veel risico’s……

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4948
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 24 sep 2024 12:00

Trouwens, het ‘probleem ‘ lost zich vanzelf op , door de btw verhogen gaan er 1,2 miljoen Nederlanders stoppen met sporten volgens Jette.

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1419
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 24 sep 2024 12:05

pino schreef: 24 sep 2024 09:05 Waarom zou iemand die 4 uur over de 16km zou doen, meer kans hebben op een ambulance dan een getraind iemand?
Keuring is een wassen neus. Iemand kan voor topsport geschikt worden goedgekeurd en zich drie dagen later met koorts doodlopen in een loslooprondje.
Mijn vraag is waarvoor al die ambulances nodig zijn geweest. En daar heb ik nergens iets over gelezen.
Tijdens de Dam tot Damloop moest 'iets meer dan 50' keer een ambulance ingezet worden. Dat laat René Wit, directeur van organisator Le Champion, aan AT5 weten. In de meeste gevallen hadden zij last van een zonnesteek. Het aantal keer dat deze hulpdienst moest worden ingezet, ligt hoger dan de afgelopen twee jaar.

Of het ligt aan de conditie van de deelnemers dat de hulpdiensten zo vaak uit moesten rukken is volgens Wit niet duidelijk: "We weten nog niet om wie dit gaat, wat hun leeftijden zijn en hoe getraind ze zijn. Dat is iets wat we nog uitzoeken." Met alle deelnemers die met de ambulance te maken hadden of medische hulp kregen wordt komende week contact opgenomen om dit uit te zoeken.

Dit is wat ik lees op AT5. Over een week zal er vast meer bekend zijn, maar het lijkt erop dat de temperatuur/ de zon de grootste boosdoener is geweest.

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1419
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 24 sep 2024 12:07

mao schreef: 24 sep 2024 12:00 Trouwens, het ‘probleem ‘ lost zich vanzelf op , door de btw verhogen gaan er 1,2 miljoen Nederlanders stoppen met sporten volgens Jette.
Gaat je premie van de zorgverzekering misschien wel omlaag zonder al dat blessureleed en sportgerelateerd ambulancegebruik, anderzijds zal de druk op geestelijke gezondheidszorg en obesitas toenemende zijn.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4645
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 24 sep 2024 12:29

ColumsbusMJ schreef: 24 sep 2024 12:05
pino schreef: 24 sep 2024 09:05 Waarom zou iemand die 4 uur over de 16km zou doen, meer kans hebben op een ambulance dan een getraind iemand?
Keuring is een wassen neus. Iemand kan voor topsport geschikt worden goedgekeurd en zich drie dagen later met koorts doodlopen in een loslooprondje.
Mijn vraag is waarvoor al die ambulances nodig zijn geweest. En daar heb ik nergens iets over gelezen.
Tijdens de Dam tot Damloop moest 'iets meer dan 50' keer een ambulance ingezet worden. Dat laat René Wit, directeur van organisator Le Champion, aan AT5 weten. In de meeste gevallen hadden zij last van een zonnesteek. Het aantal keer dat deze hulpdienst moest worden ingezet, ligt hoger dan de afgelopen twee jaar.

Of het ligt aan de conditie van de deelnemers dat de hulpdiensten zo vaak uit moesten rukken is volgens Wit niet duidelijk: "We weten nog niet om wie dit gaat, wat hun leeftijden zijn en hoe getraind ze zijn. Dat is iets wat we nog uitzoeken." Met alle deelnemers die met de ambulance te maken hadden of medische hulp kregen wordt komende week contact opgenomen om dit uit te zoeken.

Dit is wat ik lees op AT5. Over een week zal er vast meer bekend zijn, maar het lijkt erop dat de temperatuur/ de zon de grootste boosdoener is geweest.
Vorig jaar hadden ze bij de Ironman ook veel problemen, maar een aanzienlijk deel van de ambulances was toen voor het publiek nodig.
Dat soort cijfers komt pas later naar boven (Als ze al naar boven komen) het leed van de media is dan al geschiedt.

Maar de organisaties hebben door dit soort grappen wel een groot probleem en kunnen niet anders dan een evenement afblazen.
Wat de oplossing is weet niemand.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3744
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 24 sep 2024 14:05

Dat is inderdaad een goed punt. Veel publiek op de been, betekent ook druk op medische diensten. Het is eigenlijk een evenement met 35000 mensen, 16000 lopers, de rest publiek. Dat realiseer je je eigenlijk niet. De kans dat publiek dat nodig heeft is wel kleiner maar het zijn er in aantal weer veel...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6592
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 24 sep 2024 15:55

Of dat laatste waar is....
Afgelopen zaterdag bij de Waal crossing fotos wezen maken.
Paar 100 "soldaten" brachten het er prima vanaf maar ehbo en ambulance moest meermaals voor het publiek in actie komen.
Ik verbaasde mij ook hoeveel mensen daar uren in de zon zonder een fles water stonden. Mensen willen vooraan staan en staan dan 4 uur in de zon. Vooraf niet gedronken anders moeten ze naar de wc en zijn ze hun plekje kwijt.....

Plaats reactie