Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek

mrcl
Forum-lid

mrcl 04 nov 2015 11:25

Voor de liefhebbers van Trek: http://racefietsblog.nl/wij-zijn-backst ... at-er-mee/
Het is weer zover! Samen met onze mountainbikevrienden van Velozine willen we jullie de kans geven om eens een kijkje achter de schermen te gaan nemen bij Trek! Het merk is sinds hun oprichting in 1975 in Wisconsin uitgegroeid tot een van de grootste fietsfabrikanten. Sinds deze zomer hebben ze hun zetel genomen in Harderwijk en daar gaan op vrijdag 20 november op bezoek. Het recept is hetzelfde als bij de vorige edities, dus het gaat weer leuk worden!

Het idee is dus dat je meer over het merk te weten komt en natuurlijk gaan we fietsen! De omgeving, de Veluwe, rond de vestiging in Harderwijk leent zich daar natuurlijk perfect voor. De vaste routes van het personeel zullen zowel de mtb-ers als wielrenners aanspreken. Alle voorzieningen zijn aanwezig en je hoeft alleen je fietsspullen mee te nemen. Trek zorgt voor de fietsen!

Het programma op vrijdag 20 november is als volgt;
1.12.30 uur Aankomst
2.12.31 uur Koffie!
3.12.40 uur Welkomstwoord door Velozine en Racefietsblog.nl
4.12.45 uur Trek aan het woord
5.13.15 uur Omkleden, fietsen afstellen en vertrek
6.15.45 uur Terug. Douchen, ontspannen, hapje, drankje
7.16.30 uur Einde programma, huiswaarts!

Lijkt het je dus leuk om meer te weten te komen over Trek en eens met de crew van Velozine en Racefietsblog daar een stuk te gaan fietsen op een Trek-fiets, schrijf je dan in via het formulier achter onderstaande knop. We hebben plek voor ongeveer 30 mensen. Er gaat dan een groep mountainbiken en een groep wielrennen. Maak je geen zorgen over het tempo, daar wordt natuurlijk rekening mee gehouden. En misschien overbodig om te vermelden, maar deelname is uiteraard gratis! (Deelname kan alleen plaatsvinden via inschrijving vooraf)

Let op; er is maar een beperkt aantal plekken, wees er dus snel bij. Is het vol, schrijf je dan alsnog in voor de reservelijst, want er wil nog wel eens een plekje vrij komen!

Let op #2; Tijdens het inschrijven moet je ook al een fiets kiezen, let daarbij goed op je maat. De racers die gaan voor snelheid kiezen een Madone, de klimmers een Émonda en wil je wat extra comfort, kies dan de Domane.

fietsvriend
Forum-lid

fietsvriend 08 nov 2015 14:32

Voor de vaste volgers; mijn Madone is inmiddels -onder garantie- vervangen. Trek heeft de fiets opgehaald bij de dealer (Salden in Limbricht) en geconstateerd dat er iets mis was. Wat precies, hebben ze niet gemeld. Volgens de LBS heeft het iets te maken met de speling tussen frame en zadelpen. Anyway, ik heb deze week een nieuw frame gekregen. Geen Madone meer, daarvoor is de nieuwe Madone te prijzig. Wel een Emonda, kan ik ook goed mee leven. Bijna vijf jaar na aankoop van de fiets krijg ik een nieuwe. Goede service (ook al heb ik bijna vier maanden racefietsloos door het leven moeten gaan). Maak van de gelegenheid gebruik om een nieuwe groep te kopen zodat ik een compleet nieuwe fiets heb. :winkthumb:
Michiel

franklin
Forum-lid

Gebruikersavatar franklin 08 nov 2015 14:53

Mooi dat het naar tevredenheid is opgelost. Veel plezier met je nieuwe fiets en uiteraard wel foto plaatsen hier als ie klaar is.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

lawnmower
Forum-lid

lawnmower 08 nov 2015 20:24

Wat ze hebben gedaan is de buitendiameter van je seatmast, en de binnendiameter van je seatcap opmeten. De discrepantie bleek te groot, wat dus een constructiefout is en niet een gebruikersfout, de seatmast is gewoon niet volgens spec. Dan heb je dus recht op garantie.
Netjes opgelost.

fietsvriend
Forum-lid

fietsvriend 09 nov 2015 09:34

Klinkt overtuigend lawnmower. Dat verklaart in ieder geval waarom dat ding keer op keer brak.
Michiel

sportivo101
Forum-lid

sportivo101 09 nov 2015 21:54

Hallo, ik ben van plan een trek emonda aan te kopen, maar nu zit ik toch met een vraag ivm de kadermaat. blijkbaar moet ik een kadermaat groter nemen dan waarmee ik nu fiets (54 italiaans kader). klopt het dat de kadermaten bij trek klein uitvallen en dat je een kadermaat groter moet nemen???

Daniel1989
Forum-lid

Daniel1989 09 nov 2015 22:01

Je kunt het beste de stack en de reach op zoeken van bijde frames.
En deze met elkaar vergelijken.

Zo kun je kijken bij welke maat je het dichtste in de buurt komt

lawnmower
Forum-lid

lawnmower 09 nov 2015 22:38

Van wie moet je een maat groter nemen?
Fietsen zijn geen schoenen. Maat is maat. Een 54cm is bij een andere fiets echt geen 56cm. Geometrische verschillen zijn er wel. Als je zonder meting iets wil gaan kopen en je zit op je huidige fiets goed, meet dan de bovenbuislengte, hart seattube-hart headtube. Trek kaders vallen dus ook niet klein, àls je daar al over zou kunnen spreken, vallen Italiaanse frames eerder klein, want die worden vaak wat compact gebouwd. Bij trek kun je van een type frame vaak meerdere geometrieen krijgen. De emonda is in de SLR versie bijvoorbeeld in H2 en H1 te krijgen.

mannymanny
Forum-lid

mannymanny 19 dec 2015 12:29

Ik weet niet of ik dit hier mag plaatsen maar ik heb gister een nieuwe Trek Emonda ALR 5 gekocht bij Bike2Build in Vlaardingen. Prijs €866! Er staat nog een maat 60 voor de liefhebber.

Rvddijk
Forum-lid

Rvddijk 19 dec 2015 16:36

Mag alleen als je ook een foto van je nieuwe aankoop plaatst ;)
Merida Scultura 8000 (2023)

mannymanny
Forum-lid

mannymanny 20 dec 2015 11:51

mannymanny
Forum-lid

mannymanny 20 dec 2015 11:53

uhhh hoe plaats ik fotos?

Plaats reactie