Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Scott

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1641
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 17 jul 2009 00:20

Zondagavond een Addict R2 bij Westbrook besteld.
Gisteren al binnen gekregen: echt erg snel.

En wat een mooi frame.
Erg compleet geleverd met alles wat je nodig hebt.

Westbrook heeft voor mij de standaard stubby gewisseld voor een 'inline' versie met 7mm setback.
Deze is dus gewoon verkrijgbaar.

Volgens opgave van Scott weegt dit frame 846 gram en daar gaat nog iets vanaf, aangezien de zadelpen nog afgezaagd moet worden.
Hou jullie op de hoogte van de verdere opbouw.

PS de stubby is makkelijk wat lichter (rond de 10gram) te krijgen door het gebruik van titanium boutjes
als iemand interesse heeft in deze boutjes mail me dan even
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

mr.scott
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:43

mr.scott 18 jul 2009 23:16

Mr.Scott schreef:
Rene schreef:
Mr.Scott schreef:

Ook van westbrook cycles soms ?
Mijne vorige week aangekregen en ben nu bezig om de onderdelen bijeen te shoppen..

grt


Daar moeten we foto's van zien .....en wat een voorraad heeft Westbrook cycles en voor een prachtige prijs.

en Mr.Scott , welke onderdelen komen er op je fiets ?


- sram red met fsa k-force light crank
- NG remmen
- ritchey wcs evolution sl stuur
- ritchey wcs stuurpen
- ritchey superlogic zadelpen
- selle italia kit carbonio
- met bestaande wielen easton ascent of custom am classic set met tune naven

alles is ondertussen onderweg naar mij

je hebt blijkbaar menig forumleden in gang gezet met deze koopjes..dank daar voor ;-)

grt

Hey

Na eeuwenlang wachten op de press-fit lagercups heb ik eindelijk m'n fietsje kunnen opbouwen. Van pure miserie heb ik zelfs de ceramische cups moeten bestellen want die waren per direct leverbaar. De stalen lagers gingen een week duren maar dat ondertussen al een dikke maand...dus binnenkort heb ik een paar in overstock ;-)
Deze configuratie moet btw ietsje onder de 6,1kg zitten voor de geïnteresseerden.

grtz








Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1641
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 18 jul 2009 23:28

Mr.Scott schreef:Na eeuwenlang wachten op de press-fit lagercups heb ik eindelijk m'n fietsje kunnen opbouwen. Van pure miserie heb ik zelfs de ceramische cups moeten bestellen want die waren per direct leverbaar. De stalen lagers gingen een week duren maar dat ondertussen al een dikke maand...dus binnenkort heb ik een paar in overstock ;-)

Welk merk lagers heb je besteld? De orginele FSA lagers?
En waar heb je deze besteld?

Heb namelijk net een R2 gekocht en heb ook een K Force Light crankstel.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

mr.scott
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:43

mr.scott 18 jul 2009 23:41

wezep schreef:
Mr.Scott schreef:Na eeuwenlang wachten op de press-fit lagercups heb ik eindelijk m'n fietsje kunnen opbouwen. Van pure miserie heb ik zelfs de ceramische cups moeten bestellen want die waren per direct leverbaar. De stalen lagers gingen een week duren maar dat ondertussen al een dikke maand...dus binnenkort heb ik een paar in overstock ;-)

Welk merk lagers heb je besteld? De orginele FSA lagers?
En waar heb je deze besteld?

Heb namelijk net een R2 gekocht en heb ook een K Force Light crankstel.



De stalen fsa lagers zijn nog steeds in bestelling bij Hibike.de maar heb dan uiteindelijk de ceramische fsa cups besteld bij bikehardest.net want die waren per direct leverbaar (eerst ff mailen voor zekerheid he). Nadeel is wel dat de ceramische 5 maal zo duur zijn...damn.

mvg

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6352
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 18 jul 2009 23:42

Mr.Scott schreef: en Mr.Scott , welke onderdelen komen er op je fiets ?


- sram red met fsa k-force light crank
- NG remmen
- ritchey wcs evolution sl stuur
- ritchey wcs stuurpen
- ritchey superlogic zadelpen
- selle italia kit carbonio
- met bestaande wielen easton ascent of custom am classic set met tune naven

alles is ondertussen onderweg naar mij

je hebt blijkbaar menig forumleden in gang gezet met deze koopjes..dank daar voor ;-)

grt


Deze configuratie moet btw ietsje onder de 6,1kg zitten voor de geïnteresseerden.

grtz



Ga je dat redden 6,1 kg ?? Die van mij zit op 6,3 kg incl pedalen / polar en bidonhouders. Wielen van mij wegen 1250 gram excl. snelspanners en tubes maar dan moeten jou wielen wel erg licht zijn.

Waar heb je die 200 gram nog gewonnen als ik vragen mag ?? Ik heb een speclist in excel dus wil graag eens vergelijken.

Groet

P.S> Wel een fantastisch mooie fiets weer erbij , en ook stealth zwart.... :) , en ik zie dat je het carbon plaatje niet hebt gebruikt bij je voor derrailleur , of zat het er niet bij ?
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

mr.scott
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:43

mr.scott 19 jul 2009 00:04

Rene schreef:
Mr.Scott schreef: en Mr.Scott , welke onderdelen komen er op je fiets ?


- sram red met fsa k-force light crank
- NG remmen
- ritchey wcs evolution sl stuur
- ritchey wcs stuurpen
- ritchey superlogic zadelpen
- selle italia kit carbonio
- met bestaande wielen easton ascent of custom am classic set met tune naven

alles is ondertussen onderweg naar mij

je hebt blijkbaar menig forumleden in gang gezet met deze koopjes..dank daar voor ;-)

grt


Deze configuratie moet btw ietsje onder de 6,1kg zitten voor de geïnteresseerden.

grtz



Ga je dat redden 6,1 kg ?? Die van mij zit op 6,3 kg incl pedalen / polar en bidonhouders. Wielen van mij wegen 1250 gram excl. snelspanners en tubes maar dan moeten jou wielen wel erg licht zijn.

Waar heb je die 200 gram nog gewonnen als ik vragen mag ?? Ik heb een speclist in excel dus wil graag eens vergelijken.

Groet

P.S> Wel een fantastisch mooie fiets weer erbij , en ook stealth zwart.... :) , en ik zie dat je het carbon plaatje niet hebt gebruikt bij je voor derrailleur , of zat het er niet bij ?
Rene,

Stuur ff een mailtje naar svdb1@telenet.be dan bezorg ik u de excel-file.

Het plaatje zat er wel bij maar heb het niet gebruikt. Is het aan te raden dat ik het carbon plaatje dan gebruik ipv het sram plaatje ?

mvg
Stefan

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 19 jul 2009 10:46


- sram red met fsa k-force light crank
- NG remmen
- ritchey wcs evolution sl stuur
- ritchey wcs stuurpen
- ritchey superlogic zadelpen
- selle italia kit carbonio
- met bestaande wielen easton ascent of custom am classic set met tune naven




Vanwaar eigenlijk de FSA crank en geen RED? Die kun je toch ook inpassen in een press fit BB?

mr.scott
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:43

mr.scott 19 jul 2009 12:51

Ilko schreef:

- sram red met fsa k-force light crank
- NG remmen
- ritchey wcs evolution sl stuur
- ritchey wcs stuurpen
- ritchey superlogic zadelpen
- selle italia kit carbonio
- met bestaande wielen easton ascent of custom am classic set met tune naven






Vanwaar eigenlijk de FSA crank en geen RED? Die kun je toch ook inpassen in een press fit BB?




Deze had ik nog liggen (nieuw) en vind ik persoonlijk mooier want hij is 'zwarter' dan de Red crank. Qua gewicht zijn ze ongeveer gelijk dus daar moest ik het niet voor doen.
grt

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1641
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 19 jul 2009 23:40

Mr.Scott schreef:Qua gewicht zijn ze ongeveer gelijk dus daar moest ik het niet voor doen.


Volgens mij is een FSA KForce Light zo 50-75 gram lichter dan een Sram Red.
Of heb ik dat mis?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6352
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 20 jul 2009 18:09

wezep schreef: Volgens mij is een FSA KForce Light zo 50-75 gram lichter dan een Sram Red.
Of heb ik dat mis?


Zou zomaar 50 gram lichter kunnen zijn , zeker met de geïntegreerde bottom bracket van de R2 van Scott. Afgelopen week heb ik de voorvork iets ingekort en staat nu perfect op maat en vanmiddag ondanks de flinke wind even een rondje gedaan langst Zoutelande / Koudekerke.

Afbeelding

Wielen rijden ook zeer lekker met windkracht 4-5 zoals deze middag en remmen gaat goed met de BBB kurk blokjes. Dat valt me helemaal niet tegen en piepen doen ze niet.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 20 jul 2009 18:39

wat een schoonheid zeg! Mooi sober met mega afmontage er op! Veel plezier er mee (en als dat echt niet lukt, dan lever je m maar in!)
Train ze!

Plaats reactie