Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

rene1
Forum-lid

rene1 24 apr 2010 00:19

[quote="Zaad"]Ha rene1,

Bedankt voor je antwoord dit is inderdaad wat ik bedoel! Ik stop hem inderdaad even voordat ik thuis ben. Als ik het goed begrijp moet ik hem dus stoppen en daarna resetten op het punt dat ik wil.

Groeten,[/quote]

Ik doe dat standaard niet bij huis maar een stukje ervoor.
Stop-Reset (Laptoets 3sec indrukken)/daarna zet ik'm ook gelijk uit.
Heeft ook als reden dat wanneer ik ooit een tocht wil delen/publiceren/op het net wil gooien er niet precies uit te filtreren is in welk schuurtje mijn fiets te vinden is.
(Misschien denk ik wel te slecht over de mensheid...)
Ik snap ook niet waarom er steeds bij de buren ingebroken wordt :D

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 24 apr 2010 14:06

Ik heb een vraagje over gpsies.com

Ik heb al een paar keer geprobeerd om een bestaande route aan te passen. Ik zet dan 'volg wegen (rotering) aan verplaats het bolletje 'start' naar een andere plek.

Het probleem is dan dat hij de wegen niet volgt. Als ik dan bolletjes toevoeg gaat hij verder waar de route is gebleven. Werkt dit gewoon niet via gpsies of doe ik wat fout?

richards
Forum-lid

richards 24 apr 2010 18:31

Zucht, me net nieuwe edge 705 vertoond kuren. Heb me batterij helemaal leeg laten lopen.
En deze vervolgens helemaal laten opladen (1 keer wel 1 minuut van de oplader gehad).

Op een gegeven moment meld die dat die helemaal vol is, dus ik haal hem ervan af.
Nu meld die bijna meteen dat de batterijen leeg zijn en gaat uit.
Dit terwijl de batterij indicator op het scherm helemaal groen is.

Dit lijkt me niet de bedoeling, is hier een oplossing voor of is dit een RMA :S

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 24 apr 2010 19:26

Een batterij helemaal leeg laten lopen moet je nooit doen. De eerste keer moet je hem wel redelijk lang aan de lader hangen. Ik zou proberen om hem nog een hele nacht aan de lader te leggen.

whocares
Forum-lid

whocares 24 apr 2010 19:38

[quote="gaisdergerman"]Ik heb een vraagje over gpsies.com

Ik heb al een paar keer geprobeerd om een bestaande route aan te passen. Ik zet dan 'volg wegen (rotering) aan verplaats het bolletje 'start' naar een andere plek.

Het probleem is dan dat hij de wegen niet volgt. Als ik dan bolletjes toevoeg gaat hij verder waar de route is gebleven. Werkt dit gewoon niet via gpsies of doe ik wat fout?[/quote]

Dat volg wegen werkt niet bij track aanpassen . Je moet ook geen nieuwe bolletjes plaatsen , want die zet hij idd aan het eind erbij . Je moet dus een bestaand blauw bolletje pakken en deze op een weg zetten die je wilt berijden . wel een blauw bolletje pakken die op plaats staat die je niet meer nodig hebt en deze dan naar een weg verplaatsen die je wel wilt berijden . Daarna beweeg je over het verplaatste blauwe bolletje en er verschijnt een rood bolletje voor en achter het verplaatste blauwe bolletje . Deze rode kun je ook weer verplaatsen naar een gewenste plek op de weg die je dus wilt berijden . Dit rode bolletje verandert dan in een blauw bolletje en zo kun je langzaam de route veranderen naar het gewenste vanuit een bestaande route . De bolletjes moet je een beetje zo plaatsen dat de lijn de weg volgt . Eens je het door hebt is het simpel om route met kleine veranderingen aan te passen .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

richards
Forum-lid

richards 24 apr 2010 20:17

[quote="gnauw"]Zucht, me net nieuwe edge 705 vertoond kuren. Heb me batterij helemaal leeg laten lopen.
En deze vervolgens helemaal laten opladen (1 keer wel 1 minuut van de oplader gehad).

Op een gegeven moment meld die dat die helemaal vol is, dus ik haal hem ervan af.
Nu meld die bijna meteen dat de batterijen leeg zijn en gaat uit.
Dit terwijl de batterij indicator op het scherm helemaal groen is.

Dit lijkt me niet de bedoeling, is hier een oplossing voor of is dit een RMA :S[/quote]

STaat toch op verschillende fora om de batterij de eerste keer helemaal leeg te laten lopen, zodat de indicatie van de edge voortaan goed is.

Ik kan nu niet eens meer de edge resetten omdat die als die van het sap af is meteen de geest geeft, ook al heeft die er net 2 uur aan gehangen. Ben toch bang dat die stuk is :/

richards
Forum-lid

richards 25 apr 2010 15:22

Sta hier tegen mezelf te praten om mijn frustratie van me af te typen.

Apparaat doet niets meer zonder externe stroom. Dan doet alles het behalve de backlight. Als ik die op 100% zet worden alleen de twee toetsen verlicht. Apparaat lijkt me dus echt stuk binnengekomen :(

Nu maar hopen dat redcoon hem soepel omruilt ipv hem naar garmin op te sturen voor reparatie (dat gaat vast lang duren). Nu al spijt dat ik hem bij een webshop heb gekocht.

equipe-b
Forum-lid

equipe-b 26 apr 2010 15:21

Heb afgelopen week voor de eerste keer een route gemaakt en naar mijn Garmin gezet. Voorheen zat ik van plaats naar plaats te navigeren.

Het uploaden van de route ging goed en ik kan de route ook selecteren in mijn Garmin. Het vervelende vind ik alleen dat ik een route in mijn scherm krijg en wanneer ik hier van afwijk ik niet wordt gewaarschuwd in mijn scherm. Dit gebeurd namelijk wel wanneer ik van plaats naar plaats navigeer, dat ik moet keren net zoals bij een autonavigatie systeem.

Mijn vraag is of ik ergens een verkeerde instelling heb gedaan of dit domweg gewoon niet mogelijk is. Moet ik anders zelf een aantal favoriete punten invoeren en tussen die plekken navigeren?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 apr 2010 15:53

Dan moet je vragen om herberekenen aanzetten. Automatisch herberekenen kan je beter niet aanzetten want dan wordt de Garmin wat te creatief met routes verzinnen en ga je ver omrijden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

twofourtwo
Forum-lid

twofourtwo 26 apr 2010 16:43

sorry ... een excuus van 163 pagina's :)

** is de snelheid die via de cadans / snelheidsmeter opgenomen is dezelfde als deze die af te lezen is zonder cadans / snelheidsmeter (dus de snelheid aangegeven via GPS berekening)?

-- begin edit --
ik heb de oplossing van mijn eigen vraag hier benden gevonden.
-- einde edit --
** als de cadans / snelheidsmeter boven op de achterbrug gemonteerd wordt dan is het toch onmogelijk om het magneetje op je crank langs de cadans / snelheidsmeter te laten lopen :s of zie ik dat mis?
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!

aristos
Forum-lid

aristos 27 apr 2010 00:17

Ik heb een file met daarin 4 laps. Via TC kan ik 2 laps verwijderen, maar hoe kan ik die andere 2 laps samensmelten tot één lap? Zijn daar site's/programmatjes voor?
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

rene1
Forum-lid

rene1 27 apr 2010 10:21

Laps samensmelten kan met Sporttracks, maar als je dit niet gebruikt heeft het volgens mij niet zo'n zin.

Plaats reactie