Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1272
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 07 mar 2014 19:14

Het verschil voor de 3000 (Ultegra) is geen 400 maar zo'n 200 euro. Lastig om te zeggen of de verschillen in kwaliteit tussen de onderdelen het prijsverschil rechtvaardigen. Jij hebt geloof ik de CSL? Ik begrijp dat je er tevreden over bent. Ik heb de CRS en ben er super tevreden over. Het prijsverschil was het voor mij waard, voor jou niet. Toch zijn we allebei blij met de fiets. Mooi toch?

Die zwart-groene CSL vind ik wel heel erg mooi. Kleuren van de Roses vond ik in de winkel veeeeeeeeel beter uitkomen dan in brochure of op internet.

remco1b
Forum-lid
Berichten: 713
Lid geworden op: 10 jun 2011 13:01

remco1b 07 mar 2014 20:56

Ik heb een CRS maar dat is omdat ik de kleuren van de CSL niks vind. Prijs verschil mijn fout.

Dan word het vraagstuk een stuk moeilijker. ;) CRS is prima ben er zeer tevreden over maar een CSL zal je ook vast niet teleurstellen in rijgedrag.
B.S.U.R
Rose CRS3000 tekoop
canyon Aerroad 6.0
Canyon CF6.9
http://www.strava.com/athletes/1001097

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1272
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 09 mar 2014 19:50

Even met de configurator gespeeld, het prijsverschil tussen CRS en CSL zit precies in de onderdelen: wielen, zadel, zadelpen.
Ik denk dat de standaard wielen - Ksyrium Elite voor de CRS en Ksyrium Equipe voor de CSL - in de praktijk het grootste verschil zouden moeten vormen (en let wel ik heb er geen ervaring mee, het is theorie) in dat wat je in het rijden ervaart. De Elite zou een stijvere velg zijn die het rijgedrag op een over het algemeen meer positief ervaren manier beïnvloedt.
In geen van beide gevallen zal het voor die fiets gekozen wiel een heel slecht wiel zijn, net zo min als het duurdere wiel ook zomaar een heel goed wiel genoemd mag worden. Alle waar is naar zijn geld.
Het verschil van de zadelpen zal er ook wel zijn, anders koopt niemand nog een duurdere zadelpen. Het zadel zelf is persoonlijk. Het standaardzadel van CRS heb ik omgeruild, het paste niet bij mij. Daarbij vond ik het er goedkoop uitzien, De Selle Italia Flite en de Fizik Arione, zien er verfijnder en minder plastic-achtig uit.

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 30 mar 2014 12:15

Even wat nieuw leven in dit topic blazen. Onze nieuwste aanwinst een CLS met Chorus en een leuk groen stuurlintje voor mijn dochter Afbeelding
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 30 mar 2014 13:51

Mooi!!! (alleen die zadeltas he)
ooit allemaal op een Scalpel

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 30 mar 2014 14:11

velolove schreef:Mooi!!! (alleen die zadeltas he)
Die krijg je erbij..... :roll: Tis niet al te mooi, maar wel handig als je lek rijdt :)
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Tterbeek82
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 feb 2014 13:50

Tterbeek82 30 mar 2014 20:55

Goedenavond mensen!

Ook ik rij alweer een aantal jaartjes tevreden rond op fietsen uit bocholt! Tot nu toe geen slechte ervaringen, uiterst tevreden!

Hierbij mijn trots;-) mijn pro rs 3500...

Afbeelding

Afbeelding

Tterbeek82
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 feb 2014 13:50

Tterbeek82 30 mar 2014 21:04

Afbeelding

Afbeelding

Poging 2 [FACE WITH TEARS OF JOY]

ronaldb
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 dec 2011 19:32

ronaldb 14 apr 2014 20:29

beste mensen,

ik ben al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe Rose, model CGF of GF, uitvoering 3000, omdat ik 100% ultegra wil rijden.
nu twijfel ik tussen deze twee, niet vanwege de prijs, wel vanwege de 'degelijkheid'...en 'comfort'..

is carbon een goede optie als ik
ca 92 kg (incl doordeweekse rugzak ca 96kg schat ik) weeg,
onderhoud zelf wil doen (klemmen in een montage-standaard mag iet?),
het bakkie ook op de fietsdrager en
zelfs nog in het vliegtuig mee wil nemen(racefiets vakanties)

of ben je dan met alu meer aan de zekere kant? het gewicht maakt (mij) niet veel uit, zag ik op de site. een paar ons kan ik beter afvallen. de test in fiets van deze maand laat best identieke testwaarden zien.

nog twee vragen: kan iemand het 'comfortverschil' uit ervaring uitleggen? is dat tussen deze twee significant anders?
de standaard wielset spreekt me niet zo aan, wil eventueel een paar honderd Euro méér uitgeven voor een goede set.of mijn huidige set overzetten... kan iemand mij adviseren?
momenteel rijd ik op een Poison Opiat 56 sloping (alu) met Ambrosio FCS35 velgen icm DTswiss 350 naven

ik ben benieuwd naar jullie meningen en adviezen om zo tot een goede keuze te komen.

alvast bedankt!

mvg
ronald

Gebruikersavatar
fabber
Forum-lid
Berichten: 332
Lid geworden op: 08 mar 2011 10:33
Locatie: Amersfoort

Gebruikersavatar fabber 16 apr 2014 08:23

Ik heb destijds ook voor dezelfde keuze gestaan. Uiteindelijk gekozen voor een Alu frame van het type Xeon RS. Waarom? Gevoelsmatig. Wellicht ook omdat bij een Carbon frame de mate waarmee je boutjes aandraait wat nauwkeuriger komt dan met een Alu frame. Ik vind Alu op dat punt minder kwetsbaar dan een frame van Carbon.

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1272
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 16 apr 2014 18:14

Ik heb wel eerder op een alu fiets gereden en later op een carbon. Mijn ervaring en van wat ik van andere fietsers begrijp is dat je op een alu fiets meer stuitert. Een carbon fiets lijkt hobbels in het wegdek meer op te vangen of weg te strijken. Je moet dit ook niet te groot maken. Met wielen, banden en bandenspanning, zadel, zadelpen, stuur en stuurlint, fietshandschoenen en een goede koersbroek zal je ook meer comfort kunnen ervaren. Een alu frame met deze zaken kan dus ook best comfortabel aanvoelen.

De CGF en GF zijn door Rose in de markt gezet als comfortframes (mag ik dat zo noemen?). Ik heb er nooit op gefietst, maar je kijkt hier denk ik niet voor niets naar? Als je dezelfde afmontage neemt dan zullen 99 van de 100 mensen de carbon als meer comfortabel noemen.

Er is op het forum wel vaker geschreven over gewicht icm carbon of alu. Je gewicht lijkt me zeker niet zo hoog dat je niet naar carbon kan kijken. Je zult er niet mee moeten gaan crossen, maar in normaal gebruik zie ik geen risico voor carbon. Idd wel even nadenken bij het aandraaien van bouten etc.Klemmen in en standaard kan ook wel, alleen moet je de klem niet doordraaien. Carbon is ook niet zomaar stuk.

In je post noem je de wielsets die je niet zo aanspreken bij de Rose. Ik heb een Xeon Crs die heb ik gekozen boven bv een Giant of Trek vanwege de betere onderdelen als wielen, zadelpen, zadel etc. Dat is uiteraard persoonlijk. Ik ken je wielset niet en kan geen vergelijking maken tussen de wielsets.
Succes met de keuze

Gebruikersavatar
fabber
Forum-lid
Berichten: 332
Lid geworden op: 08 mar 2011 10:33
Locatie: Amersfoort

Gebruikersavatar fabber 16 apr 2014 20:32

Mijn Xeon RS met mijn nieuwe Kuiper FCC38mm wielen.

Afbeelding

Plaats reactie