Rose (voorheen Red Bull)
Ik heb een CRS maar dat is omdat ik de kleuren van de CSL niks vind. Prijs verschil mijn fout.
Dan word het vraagstuk een stuk moeilijker. CRS is prima ben er zeer tevreden over maar een CSL zal je ook vast niet teleurstellen in rijgedrag.
Dan word het vraagstuk een stuk moeilijker. CRS is prima ben er zeer tevreden over maar een CSL zal je ook vast niet teleurstellen in rijgedrag.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Even met de configurator gespeeld, het prijsverschil tussen CRS en CSL zit precies in de onderdelen: wielen, zadel, zadelpen.
Ik denk dat de standaard wielen - Ksyrium Elite voor de CRS en Ksyrium Equipe voor de CSL - in de praktijk het grootste verschil zouden moeten vormen (en let wel ik heb er geen ervaring mee, het is theorie) in dat wat je in het rijden ervaart. De Elite zou een stijvere velg zijn die het rijgedrag op een over het algemeen meer positief ervaren manier beïnvloedt.
In geen van beide gevallen zal het voor die fiets gekozen wiel een heel slecht wiel zijn, net zo min als het duurdere wiel ook zomaar een heel goed wiel genoemd mag worden. Alle waar is naar zijn geld.
Het verschil van de zadelpen zal er ook wel zijn, anders koopt niemand nog een duurdere zadelpen. Het zadel zelf is persoonlijk. Het standaardzadel van CRS heb ik omgeruild, het paste niet bij mij. Daarbij vond ik het er goedkoop uitzien, De Selle Italia Flite en de Fizik Arione, zien er verfijnder en minder plastic-achtig uit.
Ik denk dat de standaard wielen - Ksyrium Elite voor de CRS en Ksyrium Equipe voor de CSL - in de praktijk het grootste verschil zouden moeten vormen (en let wel ik heb er geen ervaring mee, het is theorie) in dat wat je in het rijden ervaart. De Elite zou een stijvere velg zijn die het rijgedrag op een over het algemeen meer positief ervaren manier beïnvloedt.
In geen van beide gevallen zal het voor die fiets gekozen wiel een heel slecht wiel zijn, net zo min als het duurdere wiel ook zomaar een heel goed wiel genoemd mag worden. Alle waar is naar zijn geld.
Het verschil van de zadelpen zal er ook wel zijn, anders koopt niemand nog een duurdere zadelpen. Het zadel zelf is persoonlijk. Het standaardzadel van CRS heb ik omgeruild, het paste niet bij mij. Daarbij vond ik het er goedkoop uitzien, De Selle Italia Flite en de Fizik Arione, zien er verfijnder en minder plastic-achtig uit.
-
- Forum-lid
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
- Locatie: De Liemers
Even wat nieuw leven in dit topic blazen. Onze nieuwste aanwinst een CLS met Chorus en een leuk groen stuurlintje voor mijn dochter
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014
-
- Forum-lid
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
- Locatie: De Liemers
Die krijg je erbij..... Tis niet al te mooi, maar wel handig als je lek rijdtvelolove schreef:Mooi!!! (alleen die zadeltas he)
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014
-
- Forum-lid
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 23 feb 2014 13:50
Goedenavond mensen!
Ook ik rij alweer een aantal jaartjes tevreden rond op fietsen uit bocholt! Tot nu toe geen slechte ervaringen, uiterst tevreden!
Hierbij mijn trots;-) mijn pro rs 3500...
Ook ik rij alweer een aantal jaartjes tevreden rond op fietsen uit bocholt! Tot nu toe geen slechte ervaringen, uiterst tevreden!
Hierbij mijn trots;-) mijn pro rs 3500...
-
- Forum-lid
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 23 feb 2014 13:50
Poging 2 [FACE WITH TEARS OF JOY]
beste mensen,
ik ben al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe Rose, model CGF of GF, uitvoering 3000, omdat ik 100% ultegra wil rijden.
nu twijfel ik tussen deze twee, niet vanwege de prijs, wel vanwege de 'degelijkheid'...en 'comfort'..
is carbon een goede optie als ik
ca 92 kg (incl doordeweekse rugzak ca 96kg schat ik) weeg,
onderhoud zelf wil doen (klemmen in een montage-standaard mag iet?),
het bakkie ook op de fietsdrager en
zelfs nog in het vliegtuig mee wil nemen(racefiets vakanties)
of ben je dan met alu meer aan de zekere kant? het gewicht maakt (mij) niet veel uit, zag ik op de site. een paar ons kan ik beter afvallen. de test in fiets van deze maand laat best identieke testwaarden zien.
nog twee vragen: kan iemand het 'comfortverschil' uit ervaring uitleggen? is dat tussen deze twee significant anders?
de standaard wielset spreekt me niet zo aan, wil eventueel een paar honderd Euro méér uitgeven voor een goede set.of mijn huidige set overzetten... kan iemand mij adviseren?
momenteel rijd ik op een Poison Opiat 56 sloping (alu) met Ambrosio FCS35 velgen icm DTswiss 350 naven
ik ben benieuwd naar jullie meningen en adviezen om zo tot een goede keuze te komen.
alvast bedankt!
mvg
ronald
ik ben al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe Rose, model CGF of GF, uitvoering 3000, omdat ik 100% ultegra wil rijden.
nu twijfel ik tussen deze twee, niet vanwege de prijs, wel vanwege de 'degelijkheid'...en 'comfort'..
is carbon een goede optie als ik
ca 92 kg (incl doordeweekse rugzak ca 96kg schat ik) weeg,
onderhoud zelf wil doen (klemmen in een montage-standaard mag iet?),
het bakkie ook op de fietsdrager en
zelfs nog in het vliegtuig mee wil nemen(racefiets vakanties)
of ben je dan met alu meer aan de zekere kant? het gewicht maakt (mij) niet veel uit, zag ik op de site. een paar ons kan ik beter afvallen. de test in fiets van deze maand laat best identieke testwaarden zien.
nog twee vragen: kan iemand het 'comfortverschil' uit ervaring uitleggen? is dat tussen deze twee significant anders?
de standaard wielset spreekt me niet zo aan, wil eventueel een paar honderd Euro méér uitgeven voor een goede set.of mijn huidige set overzetten... kan iemand mij adviseren?
momenteel rijd ik op een Poison Opiat 56 sloping (alu) met Ambrosio FCS35 velgen icm DTswiss 350 naven
ik ben benieuwd naar jullie meningen en adviezen om zo tot een goede keuze te komen.
alvast bedankt!
mvg
ronald
Ik heb destijds ook voor dezelfde keuze gestaan. Uiteindelijk gekozen voor een Alu frame van het type Xeon RS. Waarom? Gevoelsmatig. Wellicht ook omdat bij een Carbon frame de mate waarmee je boutjes aandraait wat nauwkeuriger komt dan met een Alu frame. Ik vind Alu op dat punt minder kwetsbaar dan een frame van Carbon.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Ik heb wel eerder op een alu fiets gereden en later op een carbon. Mijn ervaring en van wat ik van andere fietsers begrijp is dat je op een alu fiets meer stuitert. Een carbon fiets lijkt hobbels in het wegdek meer op te vangen of weg te strijken. Je moet dit ook niet te groot maken. Met wielen, banden en bandenspanning, zadel, zadelpen, stuur en stuurlint, fietshandschoenen en een goede koersbroek zal je ook meer comfort kunnen ervaren. Een alu frame met deze zaken kan dus ook best comfortabel aanvoelen.
De CGF en GF zijn door Rose in de markt gezet als comfortframes (mag ik dat zo noemen?). Ik heb er nooit op gefietst, maar je kijkt hier denk ik niet voor niets naar? Als je dezelfde afmontage neemt dan zullen 99 van de 100 mensen de carbon als meer comfortabel noemen.
Er is op het forum wel vaker geschreven over gewicht icm carbon of alu. Je gewicht lijkt me zeker niet zo hoog dat je niet naar carbon kan kijken. Je zult er niet mee moeten gaan crossen, maar in normaal gebruik zie ik geen risico voor carbon. Idd wel even nadenken bij het aandraaien van bouten etc.Klemmen in en standaard kan ook wel, alleen moet je de klem niet doordraaien. Carbon is ook niet zomaar stuk.
In je post noem je de wielsets die je niet zo aanspreken bij de Rose. Ik heb een Xeon Crs die heb ik gekozen boven bv een Giant of Trek vanwege de betere onderdelen als wielen, zadelpen, zadel etc. Dat is uiteraard persoonlijk. Ik ken je wielset niet en kan geen vergelijking maken tussen de wielsets.
Succes met de keuze
De CGF en GF zijn door Rose in de markt gezet als comfortframes (mag ik dat zo noemen?). Ik heb er nooit op gefietst, maar je kijkt hier denk ik niet voor niets naar? Als je dezelfde afmontage neemt dan zullen 99 van de 100 mensen de carbon als meer comfortabel noemen.
Er is op het forum wel vaker geschreven over gewicht icm carbon of alu. Je gewicht lijkt me zeker niet zo hoog dat je niet naar carbon kan kijken. Je zult er niet mee moeten gaan crossen, maar in normaal gebruik zie ik geen risico voor carbon. Idd wel even nadenken bij het aandraaien van bouten etc.Klemmen in en standaard kan ook wel, alleen moet je de klem niet doordraaien. Carbon is ook niet zomaar stuk.
In je post noem je de wielsets die je niet zo aanspreken bij de Rose. Ik heb een Xeon Crs die heb ik gekozen boven bv een Giant of Trek vanwege de betere onderdelen als wielen, zadelpen, zadel etc. Dat is uiteraard persoonlijk. Ik ken je wielset niet en kan geen vergelijking maken tussen de wielsets.
Succes met de keuze
beste mensen,
het is inderdaad zo dat ik specifiek op zoek ben naar een comfortracer. sneller dan ik nu rijd, zal het niet veel meer worden(hoeft ook niet) maar ik merk dat de lengte van mijn ritten langer worden. vandaar dus.
momenteel rijd ik dus op alu, het gestuiter merk ik wel, maar of ik me er aan stoor....mwah. je leert er mee leven...
maar als er nu toch een betaalbare comfortracer is, dan zou ik daarop over willen stappen.
mijn huidige wielset waar ik best tevreden over ben kun je hier bijvoorbeeld vinden:
http://www.wheeldoctor.hu/product_info. ... ucts_id/41
een beetje aero, en de dtswis 350 naven passen er m.i best goed bij.
is nog de vraag of deze wielen mooi staan op de CGF of GF die ik waarschijnlijk in zwart/rood ga bestellen....
ik opteer dus nog voor een ander goed en betaalbaar wielsetje, ook met 35/40mm hoge velgen (omdat ik het mooi vind).
suggesties? de rose eigen merk wielen misschien? is dat een beetje wat of beter om verder te kijken?
zie graag jullie suggesties/reacties
mvg
ronald
het is inderdaad zo dat ik specifiek op zoek ben naar een comfortracer. sneller dan ik nu rijd, zal het niet veel meer worden(hoeft ook niet) maar ik merk dat de lengte van mijn ritten langer worden. vandaar dus.
momenteel rijd ik dus op alu, het gestuiter merk ik wel, maar of ik me er aan stoor....mwah. je leert er mee leven...
maar als er nu toch een betaalbare comfortracer is, dan zou ik daarop over willen stappen.
mijn huidige wielset waar ik best tevreden over ben kun je hier bijvoorbeeld vinden:
http://www.wheeldoctor.hu/product_info. ... ucts_id/41
een beetje aero, en de dtswis 350 naven passen er m.i best goed bij.
is nog de vraag of deze wielen mooi staan op de CGF of GF die ik waarschijnlijk in zwart/rood ga bestellen....
ik opteer dus nog voor een ander goed en betaalbaar wielsetje, ook met 35/40mm hoge velgen (omdat ik het mooi vind).
suggesties? de rose eigen merk wielen misschien? is dat een beetje wat of beter om verder te kijken?
zie graag jullie suggesties/reacties
mvg
ronald