Vandaag gefietst in 2011
Heb zelf vanuit Deventer een rondje Zwolle gedaan, er stond wel ene fris windje maar het was prima te doen. Gelukkig bleef het droog. Ben onderweg nog een handje vol wielrenners tegen gekomen, dus ze waren er wel
Vandaag voor het eerst mijn winterbike gebruikt. Heft een dubbil in plaats van de compact die ik gewend ben. Zit waarschijnlijk een nieuwelingen cassette op want ik had eerder het idee dat het lichter ging..
Weer was lekker zonnig in het westen maar wel een behoorlijk stevige wind. Al met al 70 kilometer gefiets maar omdat de laatste 30 met wind in de bakkes was, vond ik het niet erg dat ik na bijna tweeeneenhalf uur weer thuis was.
Weer was lekker zonnig in het westen maar wel een behoorlijk stevige wind. Al met al 70 kilometer gefiets maar omdat de laatste 30 met wind in de bakkes was, vond ik het niet erg dat ik na bijna tweeeneenhalf uur weer thuis was.
Nah... 't ging me een stuk beter (qua ziek zijn) en het zonnetje scheen weer. Goed aangekleed voor een kort en rustig ritje. Lekker gefietst, voor mijn gevoel wel een liter snot rondgestrooid. En dan begint het te betrekken, richting thuis. Dat hadden we niet afgesproken met buienradar...
Met de zon in mijn rug in verduistering met ijskoude regen/hagel richting huis. Zeiknat, want niet echt regenkledij aan.
Of dat nou bij nader inzien zo verstandig was?
Met de zon in mijn rug in verduistering met ijskoude regen/hagel richting huis. Zeiknat, want niet echt regenkledij aan.
Of dat nou bij nader inzien zo verstandig was?
-
- Forum-lid
Ik zag vanmorgen dat het zonnetje aardig zijn best aan het doen was om er een mooie dag van te maken. Dus na een lekkere rustige ochtend besloten om nog even een klein ritje te doen. Even het ergste vuil van gisteren van de fiets afvegen en rijden maar.
Binnen twee minuten had ik een hagelbui te pakken dus ik was gelijk wakker. Voor mij uit zag ik nog veel meer donkere wolken hangen waardoor ik besloot op de andere kant op te sturen in een poging om de er omheen te rijden. Dat leek de eerste 20 a 30 minuten te lukken maar toen ik eens goed om me heen keek moest ik helaas concluderen dat ik was ingesloten.
Niet veel later brak het noodweer los. Opkomende wind gevolgd door stevige hagel die de hele weg wit kleurde. Uiteraard midden in de polder dus over schuilen hoefde ik niet eens na te denken. Voorzichtig verder rijden tot het ergste geweest was (althans, dat dacht ik toen) en besloten om m'n geplande rondje netjes af te maken. In de resterende kilometers heb ik naast nog meer hagel ook regen en sneeuw gehad. Ik heb het idee dat de winter er aan zit te komen.
Kortom, genieten geblazen! Eerst lekker buitenspelen in de kou en dan binnen weer lekker opwarmen.
Daar kan toch geen sportschool of rollenbank tegenop?
Binnen twee minuten had ik een hagelbui te pakken dus ik was gelijk wakker. Voor mij uit zag ik nog veel meer donkere wolken hangen waardoor ik besloot op de andere kant op te sturen in een poging om de er omheen te rijden. Dat leek de eerste 20 a 30 minuten te lukken maar toen ik eens goed om me heen keek moest ik helaas concluderen dat ik was ingesloten.
Niet veel later brak het noodweer los. Opkomende wind gevolgd door stevige hagel die de hele weg wit kleurde. Uiteraard midden in de polder dus over schuilen hoefde ik niet eens na te denken. Voorzichtig verder rijden tot het ergste geweest was (althans, dat dacht ik toen) en besloten om m'n geplande rondje netjes af te maken. In de resterende kilometers heb ik naast nog meer hagel ook regen en sneeuw gehad. Ik heb het idee dat de winter er aan zit te komen.
Kortom, genieten geblazen! Eerst lekker buitenspelen in de kou en dan binnen weer lekker opwarmen.
Daar kan toch geen sportschool of rollenbank tegenop?
Zo te zien ben ik vandaag door dezelfde hagebui gefietst als Bottechia. Rondje Zeist-Hilversum-Ankeveen-langs de Vecht-Utrecht-Zeist. Bij thuiskomst volledig verkleumd. Niet erg aangenaam. Achteraf toch lekker om beziggeweest te zijn...
-
- Forum-lid
Dat is inderdaad dezelfde bui geweest. Oorspronkelijk wilde ik richting Vinkeveen maar daar kwam zo'n zwarte lucht vandaan dat ik probeerde om daar omheen te fietsen. Maar dat is dus niet helemaal gelukt...
Toch heb ik me echt geweldig vermaakt vandaag. Heb zeker een uur aan die soep en whisky gedacht voor ik thuis was!
Toch heb ik me echt geweldig vermaakt vandaag. Heb zeker een uur aan die soep en whisky gedacht voor ik thuis was!
Tja het was waarschijnlijk dat iedereen teveel vertrouwd om weernline.nl. Die gaf aan dat tussen één en drie de meeste zon was en de minste neerslag. Brrrr.....
Eerste uurtje was inderdaad droog maar de terugweg was in hagel en natte sneeuw......
Pluspuntje was dat ik toen wat meewind had maar ik was totaal verkleumd toen ik thuis kwam. Overigens een stuk meer "lotgenoten" tegengekomen dan gisteren, ach ja, gedeelde smart is halve smart
Eerste uurtje was inderdaad droog maar de terugweg was in hagel en natte sneeuw......
Pluspuntje was dat ik toen wat meewind had maar ik was totaal verkleumd toen ik thuis kwam. Overigens een stuk meer "lotgenoten" tegengekomen dan gisteren, ach ja, gedeelde smart is halve smart
Vandaag dagje vrij dus vanochtend vertrokken voor een ritje. Was behoorlijk fris met het windje erbij, maar het zonnetje maakte veel goed. 88 km door Drenthe.
Misschien een beetje off-topic en niet helemaal het juiste gremium, maar toch. Fietsen met 8 kilo carbon onder je reet (ik weet ook hoe dat voelt) is toch iets anders dan deze twee lichtgewichten:
Het verhaal: we fietsen met een aantal collega's van het Máxima Medisch Centrum in Veldhoven naar Leiden, waar we vrijdag rond 12:00 het totaalbedrag van onze actie aan de DJ's in het Glazen Huis aanbieden. Dat gaat dus met twee originele bakfietsen, en als begeleiding een stuk of 6 OV-fietsen, ter beschikking gesteld door de NS. Gisteren etappe 1 van Veldhoven naar Den Bosch, vandaag van Den Bosch naar Gorinchem. Wind vol op kop, af en toe een bui, alles voor de mamma's die het minder hebben dan wij.
Check ook http://www.kominactie.nl/kinderen_in_ee ... lazen_huis.
Het verhaal: we fietsen met een aantal collega's van het Máxima Medisch Centrum in Veldhoven naar Leiden, waar we vrijdag rond 12:00 het totaalbedrag van onze actie aan de DJ's in het Glazen Huis aanbieden. Dat gaat dus met twee originele bakfietsen, en als begeleiding een stuk of 6 OV-fietsen, ter beschikking gesteld door de NS. Gisteren etappe 1 van Veldhoven naar Den Bosch, vandaag van Den Bosch naar Gorinchem. Wind vol op kop, af en toe een bui, alles voor de mamma's die het minder hebben dan wij.
Check ook http://www.kominactie.nl/kinderen_in_ee ... lazen_huis.
Chi va piano, va sano e va lontano !
Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010
http://goosman41.blogspot.com
Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010
http://goosman41.blogspot.com
Ja. Kravitz heeft zijn tijd gehad...