Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Retro / oudere fietsen

Gebruikersavatar
H-W
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 03 mar 2014 16:30

Gebruikersavatar H-W 04 jan 2016 20:33

Tja ik wilde toch wel snel verder met opbouwen van mijn Gazelle. Dan maar wat meer betalen.

Ik las trouwens net even het topic over de fietsplannen voor 2016, en ben eens even gaan snuffelen. Ik kwam onder meer de Kwaremont Retro Tourchallenge tegen, 2 juli in Dongen, dat lijkt me wel wat en het is lekker in de buurt. Zijn er nog meer forumleden met retro-fietsplannen voor dit jaar?

klassiekeracefiets
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 sep 2014 11:26

klassiekeracefiets 05 jan 2016 10:25

H-W schreef: Zijn er nog meer forumleden met retro-fietsplannen voor dit jaar?
Een overzicht van retro-fietsplannen: http://www.retrokoers.nl/
Ik denk dat er niet veel forumleden komen, maar wel veel retrofietsers.

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 05 jan 2016 17:06

Zijn er nog meer forumleden met retro-fietsplannen voor dit jaar?
Eerst maar eens een setje kleding in retro stijl aanschaffen. Iemand tips? Ik zie wel eens Gazelle-kleding maar dat is ook al onbetaalbaar geworden :dislike:
Previous name Jansen01

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6573
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 05 jan 2016 17:57

H-W schreef:Zijn er nog meer forumleden met retro-fietsplannen voor dit jaar?
Yep.............eigenlijk wel veel:
Retro rit Salland (prachtige route, leuke gasten, en prima sfeer)
Uber die Grenze (geweldige bevoorrading, mooie route, leuke - maar wat grotere - groep)
Retro rit Utrechtse Heuvelrug (idem)

Gios jubileum rit in Volpiano (Italie) is natuurlijk ook een soort retro-rit. Kijk even welke fiets ik daarvoor neem.

Als het lukt ga ik dan nog naar de Superba (bijnaam voor Genua) wat een ander Italiaans vriendje voor me organiseert.

Misschien de Retro Ronde van Vlaanderen maar vind ik eigenlijk te commercieel worden. Om diezelfde reden doe ik L'Eroica niet meer terwijl ik daar eerst de Nederlandse Ambassadeur van was. Kleine events passen wat mij betreft beter bij het concept retro.

Gebruikersavatar
H-W
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 03 mar 2014 16:30

Gebruikersavatar H-W 06 jan 2016 21:09

Ik had al op Retrokoers.nl gekeken, er zijn best wat retro ritten dit jaar. Ik zocht vooral een kortere rit (ben niet zo getraind ...) en iets in de buurt. Ik wilde zeker niet deelnemen aan massa-ritten, dat lijkt me inderdaad niet zo bij het retroconcept passen.
Ik heb zelf wat fietsen uit de jaren '90 met bijpassende kleding, voor de meeste retroritten is dat niet oud genoeg, alhoewel mijn fietsen toch ook alweer 20 jaar oud zijn ... maar je moet ergens een grens trekken, en bovendien zijn er ook ritten waar deze fietsen wel welkom zijn (zoals de Ergopower rit in Geldrop).

En voor passende kleding in maat XXL of groter houd ik mij altijd aanbevolen. ;)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 jan 2016 21:43

Voor heel groot, heel klein en veel extreem jaren 90 design kun je een keer een filiaal van de Itek bezoeken. Zelf heb ik bij de winkel in Roermond de laatste wollen truitjes in mijn maat weggekaapt voor iets van 5 euro per stuk.
Campagnolo Ultra Dork

renec
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 jan 2013 20:38

renec 09 jan 2016 16:00

Toch maar eens de stoute schoenen aangetrokken en geprobeerd een frame op te bouwen met budget onderdelen...
gewoon kijken hoever ik kwam..

eerst bij Derk forum/marktplaats een Gazelle Formula race frame gekocht..

Afbeelding

Afbeelding

Ik had nog wat liggen, stuur, stuurpen, zadel en wielen.....

Afbeelding
Biertje erbij....

Afbeelding
Bijna klaar.......Toch maar besloten de kabel door de LBS te laten doen. Zodoende kon ik snel fietsen.
Achteraf, misschien jammer, maar ja......

Afbeelding
..en hij is klaar... Hopelijk is tie goed genoeg om Parijs-Roubaix te fietsen in juni. Er moeten nog nieuwe banden op, twijfel over of "klassieke" banden met bruine wangen zullen staan. Tijd genoeg om te dubben..

Gebruikersavatar
Vieux chnoque
Forum-lid
Berichten: 613
Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
Locatie: STEYL

Gebruikersavatar Vieux chnoque 09 jan 2016 17:46

Mooie fiets, het past bij elkaar.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

Gebruikersavatar
H-W
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 03 mar 2014 16:30

Gebruikersavatar H-W 09 jan 2016 20:50

Zeker een keurige fiets, ik zou de banden zo laten, zwart met rood combineert prima.

Ik heb trouwens het buisje van 6x0.5 mm binnen, helaas past het niet. :dislike: Nu eens verzinnen op wat anders ...

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4318
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 09 jan 2016 21:46

Ik vind 'm ook geslaagd. Een mooie rood zwarte combi. Ook de combi klassiek modern komt m.i mooi uit.

Ps. Morgen komt er een plaatje van mijn groen- witte gazelle ;)

Gebruikersavatar
rene909
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 apr 2013 22:35

Gebruikersavatar rene909 09 jan 2016 22:23

Die Gazelle ziet er goed uit! Is dat de originele voorvork?

renec
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 jan 2013 20:38

renec 10 jan 2016 11:10

rene909 schreef:Die Gazelle ziet er goed uit! Is dat de originele voorvork?
geen idee, het is wel een Gazelle vork met logo, maar of tie bij het frame hoort weet ik niet..

Plaats reactie