Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16897
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 sep 2018 00:52

Afbeelding

De eerste keer rem je wel af in ieder geval...
Campagnolo Ultra Dork

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 12 sep 2018 09:52

Ernie C. schreef: 12 sep 2018 00:52

De eerste keer rem je wel af in ieder geval...
Je schrikt dan zo, dat je een gevaarlijk noodstop zal maken. Lijkt me een link zebrapad.

Het is gewoon een te druk punt. Dat moeten we als hobbyisten toch accepteren.

Iets meer uitleven op de Snippendaalseweg. Daar zit een veiligere uitloopstrook.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16897
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 sep 2018 10:12

Dat risico loop je met iedere vorm van verkeersremmende maatregelen. Wellicht is de chicane dan nog de beste optie maar daar moet wel ruimte voor zijn.

Er fietsen daar ook vaak mensen voor de eerste keer (ik dit jaar in ieder geval wel) en dan is het toch wel fijn als je weet dat je een gevaarlijk punt nadert.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 12 sep 2018 12:46

devriesman schreef: 11 sep 2018 19:15
Martin78 schreef: 11 sep 2018 13:51 Het gaat in mijn idee er meer om dat het duidelijk is dat er een rotonde is zodat je MOET afremmen, nu kan je op dat punt gewoon vol klappen met je fiets
Dit is niet op de rotonde gebeurd. Is gewoon een kruising.

Het is echt een link punt.
Vanaf de rotonde moet je gewoon voorrang verlenen aan de 2 wegen van rechts.
Van de Posbank af eerst een wildrooster, een parkeerplaats aan de linkerzijde, net voor de kruising weer drempel en er komen voor de afdaler dan ook nog gewoon auto's van rechts.
Op drukke dagen is het soms echt chaos op de Posbank.
Ik weet hoe dit punt eruit ziet aangezien ik er gemiddeld 1 keer per week fiets, ik zeg in dat andere stuk ook dat een rotonde ipv die vreemde T-splitsing een oplossing zou KUNNEN zijn. Ik zeg nergens dat er een rotonde ligt.

Dit punt is zeer gevaarlijk en chaos op mooie zonnige dagen wanneer iedereen daar komt om te fietsen, motorrijden, wandelen, spelende kinderen, monumenten bezoekers, autorijders enz enz.....

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6227
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 12 sep 2018 13:18

Over het algemeen heb je een paar opties: Verkeersstromen scheiden, Kruizende stromen vermijden, snelheid beperkende ontwerpen toepassen, en waarschuwen.
Kennelijk ligt er een mooi monument/kasteel, aan de rechterkant van de weg (gezien voor de fietsers in de afdaling). Waardoor je juist kruizend, langzaam, verkeer krijgt.
Daarna is nog het kruispunt, met verkeer van rechts (dat voorrang heeft).

Kan je het verkeer scheiden? als er een beetje extra ruimte is, misschien wel. Maar waarschijnlijk niet. Een seperaat (2 richtingen) fietspad, gaat op drukke dagen leiden tot racefietsers op de rijbaan (mag niet, gebeurd toch, de infrastructuur is dan niet ingericht op het gebruik, wat nu eigenlijk ook al het geval is door de hoge snelheid en het kruispunt onderaan).
Snelheid eruit halen? de drempel die er nu ligt, werkt kennelijk niet afdoende. Een optie is om de weg een klinkerweg te maken. Dan zal verkeer iets rustiger omlaag komen. Wel meer geluid van gemotoriseerd verkeer en het probleem van de oversteek naar het museum pak je er ook niet direct mee aan, behalve dat een iets lagere snelheid (zeg 50 ipv 60km/u) een fractie meer tijd geeft. Een chicane aanleggen, nog voor dat kasteel (gezien vanuit de afdalende fietsers), kan dan wel helpen. mits de obstakelijks duidelijk zichtbaar zijn, ruim van te voren. Dan wel bij voorkeur een chicane naar de rechterkant van de weg toe. Zodat verkeer de bult op, gewoon rechtdoor kan en je niet met een versmalling/voorrangssituatie komt te zitten (wat je op dijkjes natuurlijk vaak ziet..,. dan krijg je dat naar beneden gaand verkeer de voorrang die ze zouden moeten verlenen wederom niet verleend vanwege hun hoge snelheid. net als nu al gebeurd bij het kruispunt met verkeer van rechts... geen excuus om je niet aan de regels te houden, maar het is mede een gevolg van de weginrichting).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 12 sep 2018 19:57

Soms lees je van die berichten in de krant waar je je van afvraagt hoe dat nu gebeurd kan zijn. Bij het volgende bericht kan ik me in ieder geval niet helemaal een voorstelling maken.

https://www.rtvoost.nl/nieuws/298524/Ti ... e-gewonden

en

https://www.tubantia.nl/rijssen-holten/ ... ~a2dea8b6/

Tientallen wielrenners zijn betrokken. Zouden er twee groepen zulke oogkleppen op hebben gehad?

Ook op facebook is het bericht van Tubantia geplaatst, er zijn uiteraard van die hersenloze reaguurders die dit goed nieuws vinden; kennelijk moeten alle wielrenners deaud.

hvg5776
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 30 nov 2014 21:03
Locatie: Hoogeveen

hvg5776 12 sep 2018 20:52

Onoverzichtelijke kruising, beide partijen geen rekening houden met dat er ander verkeer kan rijden. 't is een vrij rustige weg. Just my 5 cents
T=100

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 12 sep 2018 21:40

Swedish Chef schreef: 12 sep 2018 19:57 Ook op facebook is het bericht van Tubantia geplaatst, er zijn uiteraard van die hersenloze reaguurders die dit goed nieuws vinden; kennelijk moeten alle wielrenners deaud.
Helaas zoals ik al eerder zei, iedereen kan op Asociale media zijn of haar gal spugen.

Jaren geleden is mijn oom verongelukt door met zijn auto frontaal op een streekbus te botsen, de reacties die daar onder stonden waren te schandalig voor woorden.

Hetzelfde zie je bij vooral ongelukken met wielrenners terug :dislike:

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 20 sep 2018 15:50

https://www.dumpert.nl/mediabase/751721 ... chter.html

Filmpje op, ja daar is die weer Dumpert.. Maargoed je ziet een ploegje fietsers, profs ? Eliterijders ? (Edit; ik las ergens dat ze aan het trainen zijn voor het NCK ploegentijdrijden) Best hard fietsen (45/50 plus?!) met een volgauto die de alarmlichten aan heeft. Ze blokken alles af en rijden ook op de linkerhelft. Het is een weg waar zeker harder dan 50 mag worden gereden (behalve het stukje waar net gefilmd word). Heel dumpert valt natuurlijk weer over die aso kutwielrenners heen. Meningen ? Als ik er met de auto achter had gezeten dan zou ik mij er niet druk over maken want als fietser snap ik dat ze aan het trainen zijn. Maar als je al een beetje een hekel aan wielrenners hebt dan kan ik me voorstellen dat je hier je aan dood zit te ergeren. De ellende is; wij krijgen dit als fietser weer op onze bord tijdens ons dagelijks rondje waar we wel keurig netjes aan de regels houden. Dat is weer het jammere er aan.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5308
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 20 sep 2018 16:50

Ik snap alleen niet waarom ze dan niet gewoon rechts op de weg blijven, zodat mensen kunnen inhalen ?

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6144
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 20 sep 2018 16:56

DDX schreef: 20 sep 2018 16:50 Ik snap alleen niet waarom ze dan niet gewoon rechts op de weg blijven, zodat mensen kunnen inhalen ?
dat is de gedachte, wij zijn aan het trainen en dus zijn we belangrijk. Logisch toch dat je je dan niet aan de verkeersregels hoeft te houden :shock: :?
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 20 sep 2018 16:59

Ja precies en met zulke tempo’s zit je heel diep met je snufferd op het stuur. Een tegemoet komende motorrijder die er met 100 aan komt ga je dan niet meer ontwijken.

Plaats reactie