Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800

eajouden
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 apr 2013 08:43

eajouden 10 feb 2014 10:30

kiekeboeboe schreef:Bij defect, moet je de Garmin dan rechtstreeks naar Garmin opsturen, of via de winkel waar je hem gekocht hebt.
Ik heb de 800 destijds bij Decathlon in BE gekocht.
De wettelijke garantietermijn van 2 jaar geldt voor alle EU landen, de winkel is verantwoordelijk voor de afhandeling.
scubadiver schreef:Ik heb twee keer water in mijn Edge 800 gehad (binnen de garantietermijn) en direct contact opgenomen met Garmin zelf. Beide keren zonder problemen omgeruild voor een refurbished Edge 800 (die er overigens als nieuw uitzien). Dus ik zou eerst Garmin zelf bellen.
Dat is netjes van Garmin!

Gebruikersavatar
MrGPS.nl
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 feb 2014 15:59

Gebruikersavatar MrGPS.nl 10 feb 2014 16:32

kiekeboeboe schreef:Bij defect, moet je de Garmin dan rechtstreeks naar Garmin opsturen, of via de winkel waar je hem gekocht hebt.
In principe via de winkel waar je 'm kocht. Is dat niet mogelijk dat is rechtstreeks bij garmin ook een optie.

ronkinkel
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 aug 2010 01:49

ronkinkel 10 feb 2014 20:38

Waar moet "registratie -interval smart" opstaan ? smart of 1sec ? en wat is het verschil ?

zit bij systeem gegevensopslag

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 10 feb 2014 21:18

smart registreert in de bochten meer en op de rechte stukken minder. En 1 sec is dat er elke seconde een trackpunt word geregistreerd, met hartslag, cadans, etc. voor echt prof. trainen dus op 1 sec zetten, anders is smart meestal goed genoeg.
Marco :)

djtj
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:53

djtj 10 feb 2014 21:58

Ik heb nu al drie keer binnen 10 maanden meegemaakt dat mijn Edge 800 tijdens een rit uitvalt.

De eerste keer was hij weer aan te zetten via de powerknop, maar de beide andere keren reageerde hij nergens meer op. Het aan de lader hangen en na een tijdje de powerknop lang indrukken bood soelaas, maar ik vraag mij toch af of meer mensen dit probleem hebben. Nog mooier zou het natuurlijk zijn wanneer er mensen zijn die een oplossing hebben...

De batterij is zo goed als vol en "auto uitschakelen" staat uit.

Anyone?
Oh why fear death, be scared of living.

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 10 feb 2014 23:24

Heb je een sd kaart er in? Ga eens zonder rijden. Gaat het dan niet meer fout, nieuwe sd kaart kopen.

Hoeveel bestanden staan er op de kaart? De activities map eens in de zoveel tijd leeg maken.

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 10 feb 2014 23:37

djtj schreef:Ik heb nu al drie keer binnen 10 maanden meegemaakt dat mijn Edge 800 tijdens een rit uitvalt.

De eerste keer was hij weer aan te zetten via de powerknop, maar de beide andere keren reageerde hij nergens meer op. Het aan de lader hangen en na een tijdje de powerknop lang indrukken bood soelaas, maar ik vraag mij toch af of meer mensen dit probleem hebben. Nog mooier zou het natuurlijk zijn wanneer er mensen zijn die een oplossing hebben...

De batterij is zo goed als vol en "auto uitschakelen" staat uit.

Anyone?
Ik heb dat ook inderdaad wel gehad en ik resette dan en was het weer goed.De laatste tijd helemaal geen problemen gehad na een master reset.(wordt wel alles gewist zoals locaties e.d.)

Ik had ergens gelezen dat de Master Reset beter is dan een terugstelling naar fabrieksinstellingen.

Ik ben verder niet zo technisch onderlegt, maar het werkte bij mij wel goed.

Master Reset> (toestel is uit)
dan toestel aanzetten en dan tegelijk de 2 onderste zwarte knoppen ingedrukt houden bij opstarten.
Daarna kun je vervolgens alles weer invullen(taal/land/leeftijd e.d.).

Ik hoop dat ik het zo goed heb neergeschreven.

Ik zou je adviseren.. als je echt belangrijk vind hoeveel km je rijdt, dan er ook een standaard computertje ernaast te houden.Die weigeren tenminste nooit ;)

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 11 feb 2014 10:44

Ik heb nog maar 1x gehad dat mijn Edge 800 nergens meer op reageerde sinds de aanschaf in mei 2011. Ik stond juist op het punt een rondje te fietsen, maar omdat hij moeite had de satellieten te vind wilde ik hem even aan en uit doen. Echter ging hij toen niet meer aan, dus maar even terug naar huis gegaan. Echter deed hij bij het aansluiten aan mijn laptop nog steeds niets. En was niet uit te lezen ook. Laden deed hij ook niet, dus geen idee wat er aan de hand was... Ben toen maar gewoon zonder GPS gaan fietsen, maar baalde er flink van.

Waarom hij het later thuis weer is gaan doen heb ik nooit gesnapt. Echter was ik wel al mijn instellingen en totalen kwijt en moest alles opnieuw instellen. Gelijk nog even de laatste firmware geïnstalleerd. Die totalen kwijt was natuurlijk niet zo erg, want die stonden toch ook in de Garmin en Strava cloud. Daarna heb ik dit probleem nooit meer gehad, maar eigenlijk weet ik ook niet hoe je een hard-reset moet doen zonder de Edge open te maken als hij echt dood lijkt.... Bovenstaand van codex werkte die ene keer ook niet. Zou kunnen dat er vocht in zat o.i.d. want had er wel regelmatig mee in de regen gereden, maar het probleem heb ik nooit kunnen achterhalen. En ben blij dat hij nu al weer ruim 2 jaar probleemloos functioneert.

bertus187
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 nov 2013 10:01
Locatie: Limburg (Haspengouw) B

bertus187 11 feb 2014 15:01

Een hard reset doe je het beste , links boven op het scherm drukken en terzelfder tijd toestel aanzetten , dan komt er , terug naar fabrieksinstellingen , ja , en het is opgelost .
Pinarello Paris .
Viper XTeam Mtb

Gebruikersavatar
canyon81
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 05 sep 2009 20:43

Gebruikersavatar canyon81 11 feb 2014 18:39

Een reden van het vastlopen/uitvallen kan zijn dat het loskoppelen van de pc niet via 'hardware veilig verwijderen' gaat. ook iets om rekening mee te houden.
Eenvoud kenmerkt het ware.

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 11 feb 2014 22:31

bertus187 schreef:Een hard reset doe je het beste , links boven op het scherm drukken en terzelfder tijd toestel aanzetten , dan komt er , terug naar fabrieksinstellingen , ja , en het is opgelost .
Het zou heel goed kunnen dat ik dat toen per ongeluk heb gedaan, want ik zat toen overal op de drukken... Ook met de aan/uit knop i.c.m. van alles... Tot mijn verbazing ging hij toen opeens aan, maar ik was wel alles kwijt. Alles ging naar fabrieksinstellingen. Daarna werkte alles weer als vanouds, laden en uitlezen. Alleen hoop ik niet dat het nog eens voorkomt, maar ik zal onthouden dat dit de manier kan zijn voor een hard-reset...

djtj
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:53

djtj 11 feb 2014 23:20

Dank voor de info. Ik heb een andere sd-kaart in de Edge gedaan en een hard reset uitgevoerd.

Hardware veilig verwijderen gebruik ik voor al mijn usb-devices, maar dank voor de tip :) .

Mijn oude fietscomputertje heb ik weggegeven.... :roll: Vond het ook iets te druk op mijn stuur.

We gaan het de komende tijd even aanzien.
Oh why fear death, be scared of living.

Gesloten