Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
Jans
- Forum-lid HC
Jans
04 nov 2023 14:17
Klein_Verzet schreef: ↑04 nov 2023 14:00
El Pistolero schreef: ↑04 nov 2023 13:57
Klein_Verzet schreef: ↑04 nov 2023 13:37
Ja, wat moet het toch heerlijk wezen om rechts te zijn. Alleen jammer van die humor ( géén, niets, nul, zero, nada ! ) en die veel te grote muil. Zou het door al dat "Greed is good" komen? Het naar rechtsdraaiende leven draait slechts om twee zaken: geld en kleur.
Tim Krabbé kon het zo krachtig in een zin samenvatten: "Die leegheid van die levens schokt me."
Jij hebt een woord te veel in je forum naam staan. Haal het woord verzet eens weg, wat dan overblijft past veel beter bij je.
Kijk, daar is ie weer: de ad hominem.
In het Nederlands lukt niet meer?
Ook jouw tolerantie is volgens mij ook nergens te vinden.
Hoe zie jij dat de mensen op de terrasjes rechts gedachtengoed hebben? Ik zie een heel divers publiek. Ook studenten, die niet hebben begrepen dat lenen geld kost.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
04 nov 2023 14:37
Oeh, dat is wel een risicovolle opmerking Jans. De groep studenten die nu zwaar de lul is valt precies tussen aantal veel betere regelingen in. Dat is echt wel heel oneerlijk.
Less is bore
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
04 nov 2023 14:51
wasbeer2006 schreef: ↑04 nov 2023 08:40
........ Alleen het loon omhoog en eigen mensen die banen laten invullen. Hoeft niets te kosten en kan zelf meer opleveren.
.........
Vandaag op de website van het Nieuwsblad
Gen Z gedraagt zich anders op de arbeidsmarkt, en dat heeft een impact: “In Nederland is er effectief al een probleem”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231031_97897300
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
Jans
- Forum-lid HC
Jans
04 nov 2023 15:18
daniel1975 schreef: ↑04 nov 2023 14:37
Oeh, dat is wel een risicovolle opmerking Jans. De groep studenten die nu zwaar de lul is valt precies tussen aantal veel betere regelingen in. Dat is echt wel heel oneerlijk.
Daniel, iedere groep heeft zijn eigen oneerlijkheden. Ik heb een flink deel van mijn werkzame leven VUT premie betaald. Nooit één cent aan vut-uitkering ontvangen.
Wat dacht je ervan als de kinderopvang gratis zou worden? Al die mensen die heel veel aan kinderopvang moeten betalen.
Hoe oneerlijk je het kunt vinden van de studenten, als ze echt niet weten of niet willen weten dat qua rente alles duidelijk is.
-
ColumsbusMJ
- Forum-lid
ColumsbusMJ
04 nov 2023 16:12
Jans schreef: ↑04 nov 2023 15:18
Daniel, iedere groep heeft zijn eigen oneerlijkheden. Ik heb een flink deel van mijn werkzame leven VUT premie betaald. Nooit één cent aan vut-uitkering ontvangen.
Wat dacht je ervan als de kinderopvang gratis zou worden? Al die mensen die heel veel aan kinderopvang moeten betalen.
Hoe oneerlijk je het kunt vinden van de studenten, als ze echt niet weten of niet willen weten dat qua rente alles duidelijk is.
Dat relativeren is ook zo’n dooddoener. Erkennen dat ze pech hebben gehad lijkt mij toch niet zo lastig?
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
04 nov 2023 16:17
Wat ik blijf schrijven, stop met allerhande subsidie's, toeslagen, aftrekposten etc.
Dan heeft er niemand pech noch is het oneerlijk.
Nothing to defend
-
ColumsbusMJ
- Forum-lid
ColumsbusMJ
04 nov 2023 16:20
Lcsmet schreef: ↑04 nov 2023 16:17
Wat ik blijf schrijven, stop met allerhande subsidie's, toeslagen, aftrekposten etc.
Dan heeft er niemand pech noch is het oneerlijk.
Dan moeten de uitkeringen en het minimumloon omhoog. Van alleen een uitkering of het minimumloon kun je niet rondkomen.
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
04 nov 2023 16:21
In België zijn er politici die het licht in Gaza gezien hebben.
Je zou denken dat het een, weliswaar slechte, grap is maar het staat er echt.
Regering wil asielzoekers opvangen in ziekenhuizen
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231104_93230463
Nothing to defend
-
Jans
- Forum-lid HC
Jans
04 nov 2023 16:22
ColumsbusMJ schreef: ↑04 nov 2023 16:12
Dat relativeren is ook zo’n dooddoener. Erkennen dat ze pech hebben gehad lijkt mij toch niet zo lastig?
Dus dat ik, en velen met mij VUT premie af moesten dragen, daar hoor(de) je niemand over.
Nee, ik ben niet zielig.
Maar nu mag ik niet vinden dat je van studenten mag verwachten dat ze weten welke plichten ze aangegaan zijn? Die rente ligt al heel lang vast hoe dat berekend wordt.
-
EmPeHa
- Forum-lid
EmPeHa
04 nov 2023 16:30
VUT was ook om banen te creëren voor de nieuwe generatie. Dus het was VUT premie afdragen voor de mensen die met de VUT waren, of werkeloos thuis zitten.
-
ColumsbusMJ
- Forum-lid
ColumsbusMJ
04 nov 2023 16:32
Jans schreef: ↑04 nov 2023 16:22
ColumsbusMJ schreef: ↑04 nov 2023 16:12
Dus dat ik, en velen met mij VUT premie af moesten dragen, daar hoor(de) je niemand over.
Nee, ik ben niet zielig.
Maar nu mag ik niet vinden dat je van studenten mag verwachten dat ze weten welke plichten ze aangegaan zijn? Die rente ligt al heel lang vast hoe dat berekend wordt.
Het gaat niet zo zeer om die rente. Het gaat erom dat tot ongeveer tien jaar geleden studenten hun studiefinanciering bij afronding van hun studie als gift mochten ontvangen. Dit was de afgelopen tien jaar niet het geval en sinds dit jaar weer wel. Mocht je net in deze tien jaar gestudeerd hebben, dan heb je pech ten opzichte van andere generaties studenten.
Daarnaast is het lenen van geld voor een studie voor sommige studenten nodig geweest om hun opleiding te kunnen financieren. En is de lening niet aangegaan -zoals eerder werd geïmpliceerd- om in de kroeg uit te geven. Dan is het extra zuur dat de rente die de afgelopen tien jaar ook rond de 0 procent zat ineens flink stijgt.
Maar goed, zijn kinderen in Afrika die met aids zijn geboren, dus waar maken wij ons in Nederland druk om.
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
04 nov 2023 16:37
ColumsbusMJ schreef: ↑04 nov 2023 16:32
Maar goed, zijn kinderen in Afrika die met aids zijn geboren, dus waar maken wij ons in Nederland druk om.
Zo heeft elk land/continent haar eigen problemen waar de inwoners zich druk over maken.
Nothing to defend