Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

equipe-b
Forum-lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 jul 2009 01:49

equipe-b 28 apr 2010 00:23

[quote="Amclassic-fan"]Dan moet je vragen om herberekenen aanzetten. Automatisch herberekenen kan je beter niet aanzetten want dan wordt de Garmin wat te creatief met routes verzinnen en ga je ver omrijden.[/quote]
Vandaag even getest en het werkt! Vreemd genoeg stond herberekenen op automatisch dit is nu naar handmatig gezet.

Bedankt voor de reactie.

cervelocastelli
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 03 jan 2010 15:22

cervelocastelli 28 apr 2010 21:46

Heb een route op mn Garmin gezet die ik wil gaan fietsen.
Nu ligt het beginpunt van die route +/- 4 km van mijn woonadres.
Als ik nu op mijn woonadres de route zou starten, navigeert het apparaat mij dan automatisch weer naar de oorspronkelijke route?


whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 28 apr 2010 23:25

[quote="Cervelocastelli"]Heb een route op mn Garmin gezet die ik wil gaan fietsen.
Nu ligt het beginpunt van die route +/- 4 km van mijn woonadres.
Als ik nu op mijn woonadres de route zou starten, navigeert het apparaat mij dan automatisch weer naar de oorspronkelijke route?

[/quote]

Zo ver ik het weet , niet . Maar ik neem aan dat je zelf de route naar het beginpunt kent . Anders had je die ook kunnen inplannen in je Garmin.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 29 apr 2010 06:30

Ik reed toevallig net langs het Garmin Hoofdkantoor (Olathe, KS) .... ik had helaas geen tijd om naar binnen te gaan en te vragen wat ze voor de toekomst van plan zijn als opvolger van de EDGE 705 te releasen. (die is toch al meer dan 2 jaar op de markt)
Afbeelding

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 29 apr 2010 11:38

@Cervelocastelli: Zo even uit m'n hoofd; je kan met het genotsknotsje naar een punt op de kaart toegaan (met het pijltje) daar waar je wil starten druk je het knotsje rechtstandig in en er verschijnen een aantal opties waaronder:"Navigeer"

dj
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 14 jan 2008 23:33

dj 01 mei 2010 18:59

Hoi,
Enige pagina's terug heb ik mij al eens gemengd in een discussie over kapotte cadans/snelheidssensors. Die van mij heb ik NET VOOR KERSTMIS teruggebracht naar de winkel waar ik mijn edge705 gekocht heb. Twee weken geleden heb ik eens met de winkel gebeld hoe het zat - ik kreeg te horen dat ik een nieuwe sensor krijg maar dat Garmin op het moment die dingen niet op voorraad heeft. Aangezien ik in Portugal woon kan het zijn dat Garmin hier niet als eerste levert. Mijn vraag is of er ook mensen in Nederland zijn met soortgelijke ervaringen. Ik heb niet het idee dat mijn winkelier me aan het lijntje houdt, het is een goede vent, maar vraag me wel af wat ze bij Garmin aan het doen zijn...
alvast bedankt,
DJ

eelcoz

eelcoz 01 mei 2010 21:19

Ik had vanmiddag stevige ruzie met mijn 705. Hij doet de gekste dingen af en toe. Ten eerste, als ik wil beginnen met navigeren kies ik een opgeslagen route en vertel hem te beginnen met navigeren. Het apparaat gaat dat berekenen, komt vervolgens op 100%, blijft daar zo'n 10 minuten op hangen en start dan de navigatie. Sowieso begrijp ik niet helemaal waarom dit zo lang moet duren (ik was gewoon buiten, dus daar kan het niet aan liggen). Daarnaast doet het apparaat niet helemaal wat ik wil als ik, om wat voor reden dan ook, een klein beetje van de route afwijk. Ik heb herberekenen aan staan, dus hij zou dan toch gewoon opnieuw moeten gaan berekenen waar ik langs moet etc. Wat hij doet, is gewoon niets meer aangeven totdat ik weer op de oorspronkelijke route zit. Een ander probleem is dat hij na een tijdje van de route af te zijn geweest gewoon helemaal stopt met routering. Ik moet dan opnieuw de route kiezen etc. Het apparaat gaat weer berekenen (duurt weer 10 minuten) en begint dan of gaat gewoon uit (dit laatste gebeurde 1 keer).

Ik maak overigens mijn routes in MapSource en gebruik alleen CN 2010 op mijn Garmin.

Ik weet dat het nogal veel klachten tegelijkertijd zijn, maar misschien dat iemand een idee heeft waar dit aan kan liggen. Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 01 mei 2010 21:21

[quote="DJ"]Hoi,
Enige pagina's terug heb ik mij al eens gemengd in een discussie over kapotte cadans/snelheidssensors. Die van mij heb ik NET VOOR KERSTMIS teruggebracht naar de winkel waar ik mijn edge705 gekocht heb. Twee weken geleden heb ik eens met de winkel gebeld hoe het zat - ik kreeg te horen dat ik een nieuwe sensor krijg maar dat Garmin op het moment die dingen niet op voorraad heeft. Aangezien ik in Portugal woon kan het zijn dat Garmin hier niet als eerste levert. Mijn vraag is of er ook mensen in Nederland zijn met soortgelijke ervaringen. Ik heb niet het idee dat mijn winkelier me aan het lijntje houdt, het is een goede vent, maar vraag me wel af wat ze bij Garmin aan het doen zijn...
alvast bedankt,
DJ[/quote]

Kerstmis 20?? :D Belachelijk lang idd. Waarom niet even een mailtje naar Garmin om te kijken of je FM je idd aan het lijntje houdt?

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

vdsb007
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 sep 2007 14:30

vdsb007 02 mei 2010 14:22

[quote="DJ"]Hoi,
Enige pagina's terug heb ik mij al eens gemengd in een discussie over kapotte cadans/snelheidssensors. Die van mij heb ik NET VOOR KERSTMIS teruggebracht naar de winkel waar ik mijn edge705 gekocht heb. Twee weken geleden heb ik eens met de winkel gebeld hoe het zat - ik kreeg te horen dat ik een nieuwe sensor krijg maar dat Garmin op het moment die dingen niet op voorraad heeft. Aangezien ik in Portugal woon kan het zijn dat Garmin hier niet als eerste levert. Mijn vraag is of er ook mensen in Nederland zijn met soortgelijke ervaringen. Ik heb niet het idee dat mijn winkelier me aan het lijntje houdt, het is een goede vent, maar vraag me wel af wat ze bij Garmin aan het doen zijn...
alvast bedankt,
DJ[/quote]
Er kan wel waarheid zitten in jou verhaal. Ik heb een 2e sensor besteld voor mijn 2e fiets en ik heb ook 9 weken moeten wachten. Vorige week pas ontvangen terwijl mijn winkelier eerst aangaf dat dit maar een paar dagen zou duren. Hij vertelde ook een verhaal van uitgeputte voorraad
Colnago & Campagnolo een perfect huwelijk

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 02 mei 2010 15:53

[quote="vdsb007"]
Er kan wel waarheid zitten in jou verhaal. Ik heb een 2e sensor besteld voor mijn 2e fiets en ik heb ook 9 weken moeten wachten. Vorige week pas ontvangen terwijl mijn winkelier eerst aangaf dat dit maar een paar dagen zou duren. Hij vertelde ook een verhaal van uitgeputte voorraad
[/quote]

Als de leverancier een probleem heeft gehad met de productie en dus een run heeft gedraaid die slecht was . Dan kan het zijn dat ze eerst het probleem moetenn vinden , daarna de oplossing moeten vinden en dan alle slechte moeten gaan vervangen , kan je pech hebben dat jouw winkelier ergens achteraan in de rij staat bij Garmin.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

dj
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 14 jan 2008 23:33

dj 02 mei 2010 18:08

Zorro, vdsv007 en who cares,
Bedankt voor de reacties - ik denk dat ik idd Garmin maar even ga mailen!
Het was vandaag bijna alsof ik in Nederland heb gefietst - hoogtemeter zo van slag dat ik slechts 1 m boven nieuw Portugees peil gereden heb en de rest beneden zeeniveau ;-)
groeten,
DJ

trimmer
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 28 jul 2009 19:24

trimmer 03 mei 2010 11:31

Ik heb een edge 605 en wilde herberekenen uitzetten. Dat zou bij intstellingen-routering moeten zitten. Onder routering zit herberekenen bij mijn 605 echter niet in de menustructuur. Ik kan daar alleen kiezen voor auto/fiets/wandelen - hoofdwegen vermijden en via wegen of niet via wegen. Herberekenen staat er niet bij. In de handleiding kan ik het niet vinden. Is het bij de 605 uberhaupt mogenlijk herberekenen uit te zetten ?

Plaats reactie