Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2011

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 22 dec 2011 15:56

@jeroen: witte oversokjes zien er inderdaad altijd gesoigneerd uit hoor :-)

Focus
Forum-lid
Contact

Focus 22 dec 2011 20:11

Vandaag nog net optijd om voor het donker 50 kilimeter mee te kunnen pakken. Dankzij het hanige Extreme achterspatbordje dat ik net gemontoord had, bleef ik lekker droog op een vrij vochtige weg. Het was 10 graden en daarvoor wa ik eigenlijk te warm gekleed. Wel lekker zo'n milde wind.
Van het weekend ook rond Lochem fietsen maar moet nog even kijken of ik de Mountainbike of winterbike neem. Als ik naar Jeroen zijn schoenen kijk dan denk ik dat het de racefiets wordt :lol:

farelli
Forum-lid

farelli 23 dec 2011 15:36

Twee uurtjes en 'n kwartier.
In de motregen. Verder heerlijk fietsweer.
Vlierden-Ommel-Asten-Someren-Nederweert-Ospel-Ospeldijk-Meijel-Neerkant-Liessel en weer Deurne.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

moiventoux
Forum-lid

moiventoux 23 dec 2011 15:58

Vandaag gefietst in 2011 is de naam van dit topic. Weet niet of dit hier thuis hoort maar wil graag één van mijn mooiste tochten van 2011 vermelden. Een tocht vanuit Rosans, de Drome in Frankrijk, juli. Bestudering van de kaart had me geleerd dat ik 90 km voor de boeg zou hebben. Vanuit Rosans daalt de weg en is daar na 10 km de Col de Soubreyand. Bijna 8 km van gemiddeld 7 %, 531 hoogtemeters, brengen me op 994 meter hoogte. De klim loopt makkelijk door een prachtig landschap. Na 42 km fietsen ( moet altijd aan de marathon denken) ben in op de col d’Ey na een klimmetje van 6 km met een moyage van 5 %. Dan volgt een lange weg door het dal van de Ouveze. Het is warm en ik kom weinig fietsers tegen. Geen winkels ook trouwens. Ik stop bij mensen met de vraag of ze zo vriendelijk willen zijn mijn bidons te vullen. Met twee volle exemplaren en in de maag een stuk aangeboden pizza ga ik verder. Vanaf de col d’Ey is het alleen maar vals plat en wat een stilte, je komt werkelijk niemand tegen in dit afgelegen gebied. Het volgende obstakel is de col de Perty. Een lange klim waarvan de laatste 11 km van gemiddeld 5% mij langzaam “leegzuigen”. Maar ik ben dan 80 km onderweg, op 1300 meter hoogte en verheug me op de afdaling. Helaas maar die is pas geasfalteerd en er is niet bezuinigd op de steentjes. De lange afdaling was geen feest. Eenmaal beneden ben ik verkeerd gereden en zo duurde het nog lang ( via Serres) voor ik na 140 km en 2200 hoogtemeters weer op mijn vakantieadres was.

farelli
Forum-lid

farelli 24 dec 2011 15:45

Vanwege Kerstbeslommeringen een uurtje gestolen. Het weer was gewoonweg te mooi.
Kwam nog langs een Grieks-orthodox klooster.

Afbeelding
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

cobra427
Forum-lid

cobra427 24 dec 2011 17:49

Hilversum - Nijmegen (met een omweg). Morgen weer terug (dan wel kortste weg). Heerlijk weer vandaag, morgen hopelijk ook.
Mag best een beetje pijn doen.

Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 24 dec 2011 18:09

Som heb je spijt van "afspreken met" en vandaag was zo'n dag. Met 3 graden. lichte regen in het donker vertrekken richting verzamelpunt om daarna met 4 man de toertocht van Scherpenzeel te rijden.
Langs de kanten overal zeiknat en inderdaad ook bij de toertocht. Bak regen extra gevallen in de nacht zodat het vaak dom, heel dom ploegen was door de troep. Had niets met mountainbiken te maken, maar afspraak = afspraak.
Onderweg gelukkig verder droog anders was ik echt eerder gekapt.
Tijdens de tocht droog voor wat het waard was. Gouden dag voor de handel met slijtage delen. Had achteraf gewoon in de middag op de weg moeten gaan rijden zoals ik vorige week zaterdag ook deed.

Afbeelding

Netto fietstijd volgens Polar: 4:15u en 100,1 km afstand, iets minder volgens Garmin http://t.co/MKLCeRrR
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 24 dec 2011 18:21

Prima gefietst over de Utrechtse Heuvelrug. Gestart in Zeist, via Bunnik richting de Maarse Berg en vanaf daar 2x over de Amerongse Berg. Vanaf daar terug via Woudenberg. Goed voor 80 km. Enorm veel MTB'ers gezien.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 24 dec 2011 18:44

fredmtb-sport schreef:Som heb je spijt van "afspreken met" en vandaag was zo'n dag. Met 3 graden. lichte regen in het donker vertrekken richting verzamelpunt om daarna met 4 man de toertocht van Scherpenzeel te rijden.
Langs de kanten overal zeiknat en inderdaad ook bij de toertocht. Bak regen extra gevallen in de nacht zodat het vaak dom, heel dom ploegen was door de troep. Had niets met mountainbiken te maken, maar afspraak = afspraak.
Onderweg gelukkig verder droog anders was ik echt eerder gekapt.
Tijdens de tocht droog voor wat het waard was. Gouden dag voor de handel met slijtage delen. Had achteraf gewoon in de middag op de weg moeten gaan rijden zoals ik vorige week zaterdag ook deed

Netto fietstijd volgens Polar: 4:15u en 100,1 km afstand, iets minder volgens Garmin http://t.co/MKLCeRrR
Heb deze tocht (op de cx) maar gelaten voor wat het was en drie uurtjes in de zon op de racer gereden. Goede keus zo te lezen ;) Zat wel behoorlijk wat asfalt in de tocht of niet..?

jpp
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jpp 24 dec 2011 21:40

Vanaf een uur of 12 was het hier droog. Toen van Nijmegen naar Beneden Leeuwen gefietst met wind tegen. Daar opgepikt door een fietsmaat en de Waal overgestoken. Met windje schuin van achter via Ochten, Rhenen, Wageningen, Renkum, Doorwerth, Oosterbeek naar Velp. Goed voor 80 mooie kilometers.
... más allá ...

superb11
Forum-lid

superb11 24 dec 2011 22:16

Vanmiddag een rondje langs Ijssel en Rijn gereden. Moest onderweg bij Westervoort wel even schuilen voor een stevige bui, maar die dreef gelukkig snel over en leverde daarna mooie plaatjes op. Daarna verder heerlijk in de zon de Eltenberg, Peeske en Muur van Zeddam beklommen. In totaal net 90 km gereden.

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 25 dec 2011 13:05

Vanochtend even een rondje gedaan.

Doetinchem-Zeddam-Beek-Babberich-Aerdt-Loo-Westervoort-Giesbeek-Doesburg-Doetinchem

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie