Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

Gebruikersavatar
kobro
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 10 mei 2010 08:14
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar kobro 20 okt 2010 08:05

Ik wil een winterjackje kopen
En zie daar mijn oncourante maat staan
Bianchi Via Nirone 7
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 20 okt 2010 10:52

kobro schreef:Ik wil een winterjackje kopen
En zie daar mijn oncourante maat staan


:p:p
Heb je al bij trikotexpress.de gekeken? Bij profiteams Bianchi Berlin hebben ze wat grotere maat winterjasje voor een redelijke prijs.
En de bianchistore.de bij Bianchi Milano, idem maar wel wat duurder.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 20 okt 2010 12:22

Farelli schreef:
kobro schreef:Ik wil een winterjackje kopen
En zie daar mijn oncourante maat staan


:p:p
Heb je al bij trikotexpress.de gekeken? Bij profiteams Bianchio Berlin hebben ze wat grotere maat winterjasje voor een redelijke prijs.
En de bianchistore.de bij Bianchi Milano, idem maar wel wat duurder.


Dank voor de tip Pieter, die outfit van Bianchi Rad Team Berlin ziet er fraai uit, ook mooie celeste overschoenen !!

ik weet nu al een leuk kerstkadootje....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
tobi_as
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 06 okt 2010 22:52

Gebruikersavatar tobi_as 20 okt 2010 21:17

Onlangs kondigde ik hier mijn 'nieuw oude' Bianchi aan. Nu, twee weken later heb ik helaas moeten ontdekken dat er een scheur in het frame zit. Volgens mijn FM niet repareerbaar, helaas.

Of de scheur er al in zat, of tijdens één van mijn ritten is ontstaan weet ik niet. Ik heb de fiets gewoonweg niet goed gecontroleerd toen ik hem kocht (verblind?). Nu bleek er achteraf wel meer problemen met de fiets, zoals een kapotte rechtershifter, verroeste bouten, etc.. Ook bleek na de eerste wasbeurt dat de vorige eigenaar toch niet zo zuinig is geweest, de fiets zat vol 'schaafwonden' en butsen. Een echte kat in de zak dus.

Om de fiets naar mijn zin te maken en een beetje op te knappen heb ik nieuwe elite bidonhouders gekocht, nieuwe bianchi bidons, nieuwe kabels (binnen en buiten), een nieuwe oude shifter, nieuw stuurlint, etc.

Heb ik hiervan geleerd? Jazeker. Geen tweedehands fiets meer voor mij. En, mocht ik toch in de verleiding komen, zeer, maar dan ook zeer grondig onderzoeken en niet, zoals nu wel gedaan, in het donker de fiets ophalen.

Nu rest me niets dan de onderdelen (Ultegra / 105) er af te halen en aan te bieden op marktplaats. Wat ik met het frame moet doen weet ik nog niet.

Helaas, het waren twee mooie weken...

[img=http://img177.imageshack.us/img177/8764/p1040251u.jpg]

[img=http://img232.imageshack.us/img232/4131/p1040255.jpg]
Keep calm and pedal like you stole it

zweef
Forum-lid
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 jul 2009 14:05
Locatie: Swoll

zweef 20 okt 2010 21:25

Da's nou sneu. Net langs de las gescheurd. Kan een productiefout zijn geweest, maar ook het gevolg van een te grote belasting (Ik heb ooit bij een crossfietsje zoiets gezien na een hele harde landing op de wielen, dan krijg je op deze plek een piekbelasting)

Ik denk overigens dat het wel lasbaar is door een goede lasser. En anders zou ik eens vragen of iemand nog een Via Nirone framepje heeft hangen vanwege een upgrade.
You should see me go downhill...

Gebruikersavatar
kobro
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 10 mei 2010 08:14
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar kobro 20 okt 2010 23:56

Farelli schreef:
kobro schreef:Ik wil een winterjackje kopen
En zie daar mijn oncourante maat staan


:p:p
Heb je al bij trikotexpress.de gekeken? Bij profiteams Bianchi Berlin hebben ze wat grotere maat winterjasje voor een redelijke prijs.
En de bianchistore.de bij Bianchi Milano, idem maar wel wat duurder.



Dank je wel Pieter
Hier heb zelf ik genoeg keus :)
Bianchi Via Nirone 7
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 21 okt 2010 12:31

Zweef schreef:Da's nou sneu. Net langs de las gescheurd. Kan een productiefout zijn geweest, maar ook het gevolg van een te grote belasting (Ik heb ooit bij een crossfietsje zoiets gezien na een hele harde landing op de wielen, dan krijg je op deze plek een piekbelasting)

Ik denk overigens dat het wel lasbaar is door een goede lasser. En anders zou ik eens vragen of iemand nog een Via Nirone framepje heeft hangen vanwege een upgrade.


Volgens mij is het ook gewoon te herstellen door een goede lasser. Crankstel demonteren en zou het gewoon (laten) proberen. Anders kan je het frame weggooien, daar heb je ook niets aan.

mrangry
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 17 okt 2009 19:28

mrangry 21 okt 2010 13:52

En als ie uit 2008 komt dan is het misschien ook nog wel mogelijk om er ergens garantie op te claimen. Je mag toch aannemen dat een aluminium fiets frame wel langer dan 2 jaar mee gaat.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 okt 2010 13:57

Ik denk niet dan Bianchi een frame met een scheur op deze plaats gaat vervangen in coulance. Herstellen met lassen lijkt met ook vrij problematisch, de boel lijkt op de foto vooral vervormd te zijn en niet zo zeer gescheurd. Daarnaast is het de moeite niet waard, het frame moet daarna ook nog gelakt worden en al met al kost dat meer dan een nieuw frame kopen.

Hoe lang geleden is de fiets aangeschaft?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

zweef
Forum-lid
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 jul 2009 14:05
Locatie: Swoll

zweef 21 okt 2010 21:53

Amclassic-fan schreef:Herstellen met lassen lijkt met ook vrij problematisch, de boel lijkt op de foto vooral vervormd te zijn en niet zo zeer gescheurd.


Tja, deze werktuigbouwer zal dan wel niet weten waar die 't over heeft :rolleye:

Dit is een scheur langs de las, als gevolg van een mogelijke productiefout (materiaalspanning) of een te hoge belasting (iemand wezen jumpen of zo), maar geen vervorming, dan krijg je niet dergelijke lakscheuren.

Verder ben je 'n best jonk en hebbie geliek.... ;)
You should see me go downhill...

Gebruikersavatar
tobi_as
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 06 okt 2010 22:52

Gebruikersavatar tobi_as 22 okt 2010 00:21

Amclassic-fan schreef:Hoe lang geleden is de fiets aangeschaft?


Ik heb geen idee. Ik heb de fiets tweedehands aangeschaft. Ik ben er eigenlijk ook klaar mee. Dit weekend de onderdelen er af en op marktplaats.
Keep calm and pedal like you stole it

Gebruikersavatar
tobi_as
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 06 okt 2010 22:52

Gebruikersavatar tobi_as 24 okt 2010 22:04

De Bianchi is ontdaan van alle onderdelen. Deze staan al op Marktplaats. Het frame, zonder voorvork en met crankstel (want dat krijg ik er niet af) is gratis af te halen (of voor een leuk verhaal) in Breda.
Keep calm and pedal like you stole it

Plaats reactie