De grote wielren quiz!
- joostvanbezooijen
- Forum-lid
Klopt, Fignon deed voor het eerst van zich spreken tijdens Blois-Chaville (later Parijs-Tours). Net vol in beeld gaat hij op de pedalen staan waarvan er prompt een afbreekt. Einde koers. Niemand had toen nog van hem gehoord maar een jaar later won hij wel mooi zijn eerste Tour.
Wido is weer aan de beurt.
Wido is weer aan de beurt.
Maar weer eens een rijtje:
Wat is het verband tussen deze renners:
Iban Mayo
Jonathan Vaughters
Charly Gaul
Wat is het verband tussen deze renners:
Iban Mayo
Jonathan Vaughters
Charly Gaul
Helemaal goed.
De recordtijd voor de klim staat op naam van de Spanjaard Iban Mayo. Hij realiseerde in het jaar 2004 tijdens de Dauphiné Libéré een beklimming in 55 minuten en 51 seconden. De Spanjaard verbrak daarmee het vijf jaar oude record van Jonathan Vaughters met 59 seconden. Hiervoor was het record met 1u 02 '09 uur al 41 jaar lang in handen van Charly Gaul.
Volgende vraag voor Da climber
De recordtijd voor de klim staat op naam van de Spanjaard Iban Mayo. Hij realiseerde in het jaar 2004 tijdens de Dauphiné Libéré een beklimming in 55 minuten en 51 seconden. De Spanjaard verbrak daarmee het vijf jaar oude record van Jonathan Vaughters met 59 seconden. Hiervoor was het record met 1u 02 '09 uur al 41 jaar lang in handen van Charly Gaul.
Volgende vraag voor Da climber
Bij wijze van spreken iedereen op dit forum zou tijdens een bepaalde wedstrijd naar een voormalige Oostblokker toe gereden zijn, behalve een van de meest succesvolle renners van de jaren '90.
Wie kreeg het waar, maar vooral waarom, niet voor elkaar?
Wie kreeg het waar, maar vooral waarom, niet voor elkaar?
Colnago CX Zero Alu 2016
Colnago CLX2.0 Carbon 2010
Colnago Super Staal 1990
Colnago Super Staal 1990
Je hebt het niet over Indurain (Rominger) en Zenon Jaskula? 1993, naar St Lary Saulan?
Meestal is dat dan hongerklop...
Breukink was daar natuurlijk fameus in, ik herinner me echter geen Oostblokker in dit verband.
Breukink was daar natuurlijk fameus in, ik herinner me echter geen Oostblokker in dit verband.
Misschien ligt de focus iets teveel op het naar de renner toerijden door de forumleden (ik geef toe dat dat misschien een beetje overdreven is), maar het gaat er vooral om dat er een heel specifieke reden was dat één van de beste klassiekerrenners van de jaren '90 het gat niet gedicht kreeg naar een voormalig Oostblokker.
Overigens hebben beide heren een jaar in dezelfde ploeg gereden.
Overigens hebben beide heren een jaar in dezelfde ploeg gereden.
Colnago CX Zero Alu 2016
Colnago Super Staal 1990
Colnago Super Staal 1990
-
- Forum-lid
-
Laatst gewijzigd door Deleted_User op 26 jul 2017 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik kan mij die beelden nog wel herinneren, Het gat was geen 100 meter en uit het beeld vanuit de helikopter zag je dat Musseeuw het niet voor elkaar kreeg.
Er was ook het geval dat Tschmill OVER de rotonde reed en Museeuw er om heen,
Prachtige versie van P-R
Beelden hier
http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=497841
Er was ook het geval dat Tschmill OVER de rotonde reed en Museeuw er om heen,
Prachtige versie van P-R
Beelden hier
http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=497841