iemand al de Garmin edge 705??
[quote="trimmer"]Ik heb een edge 605 en wilde herberekenen uitzetten. Dat zou bij intstellingen-routering moeten zitten. Onder routering zit herberekenen bij mijn 605 echter niet in de menustructuur. Ik kan daar alleen kiezen voor auto/fiets/wandelen - hoofdwegen vermijden en via wegen of niet via wegen. Herberekenen staat er niet bij. In de handleiding kan ik het niet vinden. Is het bij de 605 uberhaupt mogenlijk herberekenen uit te zetten ?[/quote]
Bij die van mij wel; moet ik eventueel thuis even nakijken wara dat zit.
Bij die van mij wel; moet ik eventueel thuis even nakijken wara dat zit.
Even een weetje waar ik vandaag achter kwam:
Als je garmin "vol" is met opnames, laat hij je netjes opnames starten en stoppen maar slaat niets op. Ben je dus een week aan het fietsen op vakantie en het gebeurt je op dag 1, dan is bij thuiskomst zero bewijsmateriaal van je inspanningen .
Kortom kontroleer zo af en toe of je nog voldoende vrije ruimte hebt. De garmin zal het je niet vertellen!
Als je garmin "vol" is met opnames, laat hij je netjes opnames starten en stoppen maar slaat niets op. Ben je dus een week aan het fietsen op vakantie en het gebeurt je op dag 1, dan is bij thuiskomst zero bewijsmateriaal van je inspanningen .
Kortom kontroleer zo af en toe of je nog voldoende vrije ruimte hebt. De garmin zal het je niet vertellen!
Mijn trainingen op bikeplanner.com
[quote="HenkV"]Even een weetje waar ik vandaag achter kwam:
Kortom kontroleer zo af en toe of je nog voldoende vrije ruimte hebt. De garmin zal het je niet vertellen![/quote]
De 1 heeft een intern geheugen van 500 MB en de nieuwste van 1 GB.
Dus als je een weekje op vakantie gaat , dan zorg je toch dat er alleen wat belangrijk is op je Edge staat en dat je de overgebleven vrije ruimte kunt benutten.
Kortom kontroleer zo af en toe of je nog voldoende vrije ruimte hebt. De garmin zal het je niet vertellen![/quote]
De 1 heeft een intern geheugen van 500 MB en de nieuwste van 1 GB.
Dus als je een weekje op vakantie gaat , dan zorg je toch dat er alleen wat belangrijk is op je Edge staat en dat je de overgebleven vrije ruimte kunt benutten.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
who cares, het gaat me erom dat je dat zelf controleerd. De garmin gaat je niet vertellen dat hij vol is.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
[quote="HenkV"]who cares, het gaat me erom dat je dat zelf controleerd. De garmin gaat je niet vertellen dat hij vol is. [/quote]
Dat snap ik .
Maar veel gegevens kun je toch wegschrijven naar een ander opslagapparaat . Je hoeft toch niet alles op je edge te bewaren . Dat op een gegeven moment je intern geheugen vol is , is iets wat toch logisch is , als je alles blijft bewaren .
Natuurlijk is het gemakkelijk als je diverse ritten erop hebt staan en deze opnieuw wilt rijden . Maar die kun je ook later er weer terug opzetten , of zie ik dat verkeerd , als je wilt kiezen uit bepaalde ritten .
Dat snap ik .
Maar veel gegevens kun je toch wegschrijven naar een ander opslagapparaat . Je hoeft toch niet alles op je edge te bewaren . Dat op een gegeven moment je intern geheugen vol is , is iets wat toch logisch is , als je alles blijft bewaren .
Natuurlijk is het gemakkelijk als je diverse ritten erop hebt staan en deze opnieuw wilt rijden . Maar die kun je ook later er weer terug opzetten , of zie ik dat verkeerd , als je wilt kiezen uit bepaalde ritten .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
- richard1974
- Forum-lid
Wellicht staat het al op een van de 165 voorgaande pagina's maar 'gedraagt' dit apparaat zich op een MAC ook een beetje fatsoenlijk?
Thanks.
Thanks.
Ja, op de MAC (nieuwe iMac 21,5") gaat het ook prima.
Ik gebruik de Mac versie van Garmin Trainingcenter en teken mijn routes uit via www.gpsies.com.
Werkt prima allemaal.
Ik gebruik de Mac versie van Garmin Trainingcenter en teken mijn routes uit via www.gpsies.com.
Werkt prima allemaal.
Het werkt wel maar het trainingscenter voor de Mac is zo veel minder uitgebreid dan voor de windowsversie. Ook werken programma's als mapsource ed niet voor de mac.
Het werkt dus (doe het zelf ook) maar Garmin is duidelijk nog steeds vrienden met Bill.
Ik heb nogal een probleem. Het zal vast hier tussen de 2500 reacties staan maar vraag het toch.
Ik heb routes op mn garmin staan die ik niet kan verwijderen. Een aantal routes heb ik via mapsource overgebracht en anderen via Gpsies.com.
Ik heb ze geprobeerd via de garmin te verwijderen (navigeer/wissen) via de pc/mac, verkenner. Ik heb een harde reset uitgevoerd. Alles is dan weg behalve die knakenroutes. Alle userdata gedeleted. Waypoints gewist via de favorietenlijst.
Oftewel alles wat ik via google vond heb ik gedaan maar zit nog steeds met +/- 15 stomme routes die ik niet nodig heb.
Het werkt dus (doe het zelf ook) maar Garmin is duidelijk nog steeds vrienden met Bill.
Ik heb nogal een probleem. Het zal vast hier tussen de 2500 reacties staan maar vraag het toch.
Ik heb routes op mn garmin staan die ik niet kan verwijderen. Een aantal routes heb ik via mapsource overgebracht en anderen via Gpsies.com.
Ik heb ze geprobeerd via de garmin te verwijderen (navigeer/wissen) via de pc/mac, verkenner. Ik heb een harde reset uitgevoerd. Alles is dan weg behalve die knakenroutes. Alle userdata gedeleted. Waypoints gewist via de favorietenlijst.
Oftewel alles wat ik via google vond heb ik gedaan maar zit nog steeds met +/- 15 stomme routes die ik niet nodig heb.
-
- Forum-lid
Toevallig nog een temp.gpx in een mapje staan ?
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;