Wilier
Zijn er hier al die met spacers werken voor hun zadel te verhogen?
Ik heb geen spacers bijgekregen maar kan dus afgezaagde stukken zadelpen hiervoor gebruiken. Ik denk enkel dat wanneer deze in men mast topper komen te zitten ik ze er nooit meer zal kunnen uitkrijgen..
Ik heb geen spacers bijgekregen maar kan dus afgezaagde stukken zadelpen hiervoor gebruiken. Ik denk enkel dat wanneer deze in men mast topper komen te zitten ik ze er nooit meer zal kunnen uitkrijgen..
Ik begrijp niet veel van je vraag...
Hoe kun je zadel verhogen anders dan je zadelpen uit te schuiven. Of wanneer je een ISP hebt de zadel assembly omhoog te zetten.
Als je een ISP hebt en deze te kort is wordt het volgens mij wel een uitdaging....
Hoe kun je zadel verhogen anders dan je zadelpen uit te schuiven. Of wanneer je een ISP hebt de zadel assembly omhoog te zetten.
Als je een ISP hebt en deze te kort is wordt het volgens mij wel een uitdaging....
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Je kan de mast topper hoger zetten maar dan moet je spacers steken omdat de mast topper op je ISP moet steunen. Dit kan zo'n 2cm.
De spacers steken dan wel in je mast topper en aangezien er nauwelijks speling is zitten deze goed vast. Dus mijn vraag is hoe je deze er uit zou kunnen krijgen.
De spacers steken dan wel in je mast topper en aangezien er nauwelijks speling is zitten deze goed vast. Dus mijn vraag is hoe je deze er uit zou kunnen krijgen.
Het lijkt me dat deze spaces op de ISP moeten komen en in de assembly. Het lijk me dat deze geen klemfunctie in de assembly hebben.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Ik heb er een stukje plakband omheen gedaan wat bijna aan de onderkant eruit steekt zodat ik de spacer kan "pakken" als het anders mocht zijn. De eerste kreeg ik er inderdaad niet uit, mijn FM gaf al aan maak maar kapot, krijg je een nieuwe.
Maar het geklooi is niet prettig vandaar mijn oplossing met een tapeje en dat werkt goed.
Maar het geklooi is niet prettig vandaar mijn oplossing met een tapeje en dat werkt goed.
Team Pieken en Dalen 2015; Stelvio for Life, volg ons op facebook
Goed idee van de tape!
Was al aan het denken om de lak van de spacer wat af te schuren dat hij toch minder strak zit (maar nog altijd wel vast). Dan is er misschien wel plaats om er duct tape rond te doen, weet niet of een gewoon stukje tape sterk genoeg is om die er uit te kunnen trekken.
Was al aan het denken om de lak van de spacer wat af te schuren dat hij toch minder strak zit (maar nog altijd wel vast). Dan is er misschien wel plaats om er duct tape rond te doen, weet niet of een gewoon stukje tape sterk genoeg is om die er uit te kunnen trekken.
Duct tape is te dik waarschijnlijk. Ik heb met gewone plakband aan twee kanten dubbel geplakt, de spacer met een beetje vet erin en je kunt hem er na maanden nog uit trekken. Denk wel dat het goed is om het twee maal per jaar te vernieuwen, tape sluit, droogt uit etc. De FM geeft aan met een oude spaak de spacer eruit te vissen maar je hebt geen grip( mij lukt het iig niet) als je spacer van cm of meer erin doet kun je een kleine inkeping maken om met de spaak te vissen, dan kun je hem ook doorzagen en met een beetje nagellak aan elkaar zetten en erin laten glijden. De nagellak zorgt voor genoeg momentweerstand en dan kun je met een schroevendraaier hem "breken" als hij eruit moet. Denk wel dat als je meer dan een cm hoger gaat er iets aan de initiële meeting incorrect was , het is iets anders als de fiets tweedehands gekocht is. Meer dan 2 cm wordt afgeraden overigens.
Team Pieken en Dalen 2015; Stelvio for Life, volg ons op facebook
Het gaat om een nieuwe fiets hoor, wil enkel al oplossingen bedenken voordat de problemen zich voordoen .
Dus als er nog geen spacer inzit en ik wil er toch eentje in, raad je mij aan de spacer gewoon in 2 te zagen en hem dan zo (met nagellak) in de mast topper te doen?
Welk vet gebruik je, gewoon montagevet voor beter te laten glijden?
Dus als er nog geen spacer inzit en ik wil er toch eentje in, raad je mij aan de spacer gewoon in 2 te zagen en hem dan zo (met nagellak) in de mast topper te doen?
Welk vet gebruik je, gewoon montagevet voor beter te laten glijden?
Toch maar mijn fiets gewogen... (deels fabrieksgewichten en zelf of laten gewogen onderdelen)
komt nog wel iets bij... zeg 400gr... kom ik nog op 6731gr....
werkt wel verslavend.... ach, het houdt de jeugd van de straat...
komt nog wel iets bij... zeg 400gr... kom ik nog op 6731gr....
werkt wel verslavend.... ach, het houdt de jeugd van de straat...
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness