Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek

Naambezet
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jun 2014 23:38

Naambezet 06 jan 2016 16:45

mannymanny schreef:Hoi Jaap,
bedankt!
Ik kan je helaas nog niet veel vertellen over het rijden. Dit is mijn eerste fiets dus veel vergelijkings materiaal heb ik niet.
Maar morgen ga ik fietsen met twee meer ervaren fietsers; ik zal hun om hun mening vragen.
Voor €866 is het geen geld denk ik. Volgens mij is de losse frame al €899?
Mocht je ooit willen upgraden, wielen en banden zijn nogal zwaar, stuur kan je veel winst uit halen, zadelpen is ook behoorlijk zwaar en het zadel zelf is ook niet super.
Maar verder goeie deal :winkthumb:

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 07 jan 2016 09:10

Afbeelding
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

lawnmower
Forum-lid
Berichten: 619
Lid geworden op: 19 mar 2012 22:13
Locatie: Apeldoorn

lawnmower 07 jan 2016 09:18

Nice.... Ik vond dat rood maar matig.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 07 jan 2016 09:29

lawnmower schreef:Nice.... Ik vond dat rood maar matig.
+1

Past ook een stuk beter bij het tenue..
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

mannymanny
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 dec 2015 12:25

mannymanny 07 jan 2016 12:09

Naambezet schreef:
mannymanny schreef:Hoi Jaap,
bedankt!
Ik kan je helaas nog niet veel vertellen over het rijden. Dit is mijn eerste fiets dus veel vergelijkings materiaal heb ik niet.
Maar morgen ga ik fietsen met twee meer ervaren fietsers; ik zal hun om hun mening vragen.
Voor €866 is het geen geld denk ik. Volgens mij is de losse frame al €899?
Mocht je ooit willen upgraden, wielen en banden zijn nogal zwaar, stuur kan je veel winst uit halen, zadelpen is ook behoorlijk zwaar en het zadel zelf is ook niet super.
Maar verder goeie deal :winkthumb:
De wielen ga ik tzt upgraden inderdaad. Ik zat te denken aan Campagnolo Zondas?
Is dat een goede upgrade? Maakt het stuur ook zoveel uit? Wat zijn daar goede opties voor?

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 07 jan 2016 19:38

Ik vind m in het wit ook mooier dan in het rood. Zo oogt die ook iets slanker.
Maak joe woar

Naambezet
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jun 2014 23:38

Naambezet 09 jan 2016 02:35

mannymanny schreef:
Naambezet schreef:
mannymanny schreef:Hoi Jaap,
bedankt!
Ik kan je helaas nog niet veel vertellen over het rijden. Dit is mijn eerste fiets dus veel vergelijkings materiaal heb ik niet.
Maar morgen ga ik fietsen met twee meer ervaren fietsers; ik zal hun om hun mening vragen.
Voor €866 is het geen geld denk ik. Volgens mij is de losse frame al €899?
Mocht je ooit willen upgraden, wielen en banden zijn nogal zwaar, stuur kan je veel winst uit halen, zadelpen is ook behoorlijk zwaar en het zadel zelf is ook niet super.
Maar verder goeie deal :winkthumb:
De wielen ga ik tzt upgraden inderdaad. Ik zat te denken aan Campagnolo Zondas?
Is dat een goede upgrade? Maakt het stuur ook zoveel uit? Wat zijn daar goede opties voor?
Stuur kan qua gewicht veel uitmaken, is zo 100+ gram op te besparen met een 30 euro carbon stuurtje uit China.
En tsja, Campagnolo wielen op een Shimano fiets, je moet het maar durven (oke, ik heb het ook. Maar dat is alleen in de winter). Je kan beter in het juiste subforum daar naar vragen ;)

felipe07
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 20 sep 2009 10:57

felipe07 09 jan 2016 06:08

Eigenlijk ben ik ook wel ontzettend benieuwd waar er allemaal gewichtvoordeel te behalen is bij de Trek Emonda ALR. Welk stuur / stuurpen / zadel / zadelpen / ... is aan te raden voor een upgrade?
Hoeveel weegt de wielset die standaard inbegrepen is?

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 09 jan 2016 08:29

felipe07 schreef:Eigenlijk ben ik ook wel ontzettend benieuwd waar er allemaal gewichtvoordeel te behalen is bij de Trek Emonda ALR. Welk stuur / stuurpen / zadel / zadelpen / ... is aan te raden voor een upgrade?
Hoeveel weegt de wielset die standaard inbegrepen is?
Ik heb dezelfde wielset, 1813gr eigenhandig gewogen. Voor de zomer heb ik carbon set van 1300gr.
Voor de rest kan je (zoals op iedere fiets) erg gemakkelijk en goedkoop gewicht winnen op de binnenbanden en snelspanners, 200gr in totaal is zeker mogelijk. Je kan van die alr echt een zeer licht ding maken zonder de prijs te betalen van een high-end carbon.
Tsja stuur, stuurpen, ... voor alles bestaat wel een lichter onderdeel. Op weightweenie staat een erg lichte alr, heb nu geen tijd meer maar zal em vanavond anders eens posten.

rwlinda
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 jun 2014 13:09
Contact

rwlinda 16 jan 2016 14:09

Ik heb al door het topic heen gezocht, maar kwam niet tegen wat ik zocht.

Weet iemand wat het frame van de Madone 9, 2016 weegt? Of heeft iemand een Madone van dit jaar en wat weegt ie? Ik hoop er 1 samen te kunnen stellen die onder de 7kg komt ... zou toch moeten kunnen. Ik weet het, de Emonda is lichter, maar heeft een dubieus zadelpensysteem (ervaring mee met de Madone 2013 en veel problemen mee) en dat is dus absoluut geen optie voor mij. Aero biedt ook veel voordelen, dus als de Madone licht genoeg te krijgen is, wordt het een win-win situatie :)
Ben benieuwd wie zo'n fiets heeft er iets meer over kan zeggen.

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 16 jan 2016 17:40

Mensen met een Madone 9 zullen er niet in overvloed zijn :).

Dit vind ik terug op weightweenie
Frame 1183
Fork 396
Head Bearing - Lower 23
Head Bearing - Upper 25
Headset Expanding Plug 37
Head Cable Adaptor 28
Head Bearing Split Collar 2
Head Bearing Dust Cover 2
Front Brakes 150
Rear Brakes 139
Seatpost inc. Clamp 185
Misc fasteners, cable guides 10
total 2180

Handlebars & Stem Integrated 376
7.3kg zoals op deze foto.
Afbeelding

lawnmower
Forum-lid
Berichten: 619
Lid geworden op: 19 mar 2012 22:13
Locatie: Apeldoorn

lawnmower 16 jan 2016 19:36

Wat is er precies dubieus aan het zadelpen systeem van de emonda?

Plaats reactie