Scott
jappiex schreef:Met een redelijk beperkt budget een Addict R4 gekocht. M'n eigen oude Ksyrium Elite, Conti GP4000 en San Marco Rever erop gezet. Inclusief bidonhouders en pedalen zo'n 7,6 kg. Dat kan nog een stuk naar beneden, maar ik ga hier eerst maar eens van genieten.
Ben erg weg van de 2008 R4 look.
Ik vind de fiets ook erg mooi. Subtiele decals. mooi hoor
Mijn fiets is klaar, tijd voor een foto. Ik vind hem heel geslaagd.
5,9 kg zonder pedalen.
[img=http://img44.imageshack.us/img44/306/sc ... tsl002.jpg]
5,9 kg zonder pedalen.
[img=http://img44.imageshack.us/img44/306/sc ... tsl002.jpg]
-
- Forum-lid
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 14 apr 2009 11:43
Ziet er mooi uit! Ik zou zelf alleen de gele stickers van de velgen afhalen, maar dat is persoonlijk.
Nog een foto, maar dan vanuit een andere hoek, de positie van de remgrepen komt natuurlijker over, op de eerste foto is dit veel minder.
[img=http://img199.imageshack.us/img199/6589 ... tsl003.jpg]
[img=http://img199.imageshack.us/img199/6589 ... tsl003.jpg]
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Hier zitten nog wel wat verbeterpunten in:
Optisch: Stickers zien er niet uit en veel teveel spacers (vork is hier veel te flexibel voor). Beide is eenvoudig op te lossen.
En montagetechnisch: de ergo's zijn niet juist gemonteerd. Geen idee wat voor stuur dit is (gok Ritchey) maar de vorm is al niet optimaal voor campa en bovendien zitten de shifters veel te hoog op het stuur (onderkant hevel hoort ongeveer op dezelfde hoogte te zitten als het onderste vlak van het stuur. (snap de combi gekanteld stuur, lange stuurpen en veel spacers ook niet helemaal....)
Optisch: Stickers zien er niet uit en veel teveel spacers (vork is hier veel te flexibel voor). Beide is eenvoudig op te lossen.
En montagetechnisch: de ergo's zijn niet juist gemonteerd. Geen idee wat voor stuur dit is (gok Ritchey) maar de vorm is al niet optimaal voor campa en bovendien zitten de shifters veel te hoog op het stuur (onderkant hevel hoort ongeveer op dezelfde hoogte te zitten als het onderste vlak van het stuur. (snap de combi gekanteld stuur, lange stuurpen en veel spacers ook niet helemaal....)
Het is de grootste maat, XXL of maatje 61.
Ivm de positie van de remgrepen daarin moet ik sharkman gelijk geven. De koppen staan te hoog gemonteerd, tijdens de korte testrit vanmorgen werd dit duidelijk. Schakelen onderaan in de beugel was moeilijker. Alhoewel de positie bovenop het stuur confortabel is, door het licht gekantelde stuur krijg je kleine kommetjes waarin de polsen makkelijk postie vinden.
Montage van een kortere stuurpen moet dit euvel oplossen.
Ivm de spacers daar moet ook nog een cm af.
Ivm de positie van de remgrepen daarin moet ik sharkman gelijk geven. De koppen staan te hoog gemonteerd, tijdens de korte testrit vanmorgen werd dit duidelijk. Schakelen onderaan in de beugel was moeilijker. Alhoewel de positie bovenop het stuur confortabel is, door het licht gekantelde stuur krijg je kleine kommetjes waarin de polsen makkelijk postie vinden.
Montage van een kortere stuurpen moet dit euvel oplossen.
Ivm de spacers daar moet ook nog een cm af.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
kan je er alles over vertellen. Addict reageerd allergisch op alles langer dan een paar cm spacers (frame wordt instabiel).
Dat het een groot frame was had ik al gezien en inderdaad 2 cm kortere stuurpen en grepen opnieuw en nu correct monteren op stuur (of je het stuur vervolgens kantelt of niet is jouw keuze maar als je ermee wil gaan klimmen zul je fatsoenlijk in onderin de beugel moeten kunnen rijden).
Dat het een groot frame was had ik al gezien en inderdaad 2 cm kortere stuurpen en grepen opnieuw en nu correct monteren op stuur (of je het stuur vervolgens kantelt of niet is jouw keuze maar als je ermee wil gaan klimmen zul je fatsoenlijk in onderin de beugel moeten kunnen rijden).