Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 07 jan 2008 14:08

marnik schreef:sorry voor die spelling enz.
ik ben daar helemaal niet goed is.
echt sorry hiervoor.
maar was ook lichtjes boos door iemand zei dat wat ik had gezegt niet waar was,
en dat alles aan mij lag.
dat was echt de grootste onzin.
dat ik als gewone renner van een ploeg,
verandwoordenlijk ben voor vertragingen bij veltec.
ik en nog nooit in het fabriek geweest.
maar ik zal beter op mijn spelling kijken:p

en ik sms bijna nooit, dus daaraan kan het niet liggen;)

ik had beter nikx op dit forum gezet
ik vond het fijn om jullie mee te delen dat er eens een ploeg met cervelo gaat rijden, ik vind dat toch een uniek prachtstuk zo'n cervelo.
en jullie cervelo liefhebbers, vond ik het toch leuk het julie het mee te delen.
maar dan word ik van alles bschuligd en alles.
maar zo zitten mensen inelkaar zeker.
het gaat hier inderdaad om cervelo en niet over 10 voor taal

met vriendelijke groetjes marnik


Hé Marnik,

het gaat me helemaal niet om DT fouten etc. Who cares ?
Ik zou uw posts enkel willen kunnen lezen/verstaan that's all ...
Uw laatste post is perfect leesbaar, dus doe zo voort ;)

marnik
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 jan 2008 19:39

marnik 07 jan 2008 14:15

maar ik zal nu op mijn spelling letten.
maar af en toe kan er wel eens wat fout instaan:p

en nu weet terug naar CERVELO

1 van de wereldwonderen van koers:p


PS: weet nog iemand labtop te koop
mijn pc is kapot

alvast bedankt

ciao marnik
°°solist-carbon°°
http://www.pws-eijssen-kct.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

arnoud
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 nov 2006 12:40
Contact

arnoud 07 jan 2008 15:23

Met verbazing heb ik gisteren naar de weegschaal gekeken toen ik mijn R3-SL er aan hing. Met een vrij normale afmontage met SRAM/FSA/Syntace/Speedplay, twee bidonhouders , Polar spulletjes en een set ZIP CSC trainingswielen kwam het totaal gewicht op een in mijn beleving toch wel lichte 6,4 kg. Wat zullen die profs het lastig hebben om hun fiets op gewicht te brengen/houden. Dan moet je al bijna met extra hoge velgen, zware zadels ed gaan rijden...
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 07 jan 2008 15:42

Arnoud schreef:Met verbazing heb ik gisteren naar de weegschaal gekeken toen ik mijn R3-SL er aan hing. Met een vrij normale afmontage met SRAM/FSA/Syntace/Speedplay, twee bidonhouders , Polar spulletjes en een set ZIP CSC trainingswielen kwam het totaal gewicht op een in mijn beleving toch wel lichte 6,4 kg. Wat zullen die profs het lastig hebben om hun fiets op gewicht te brengen/houden. Dan moet je al bijna met extra hoge velgen, zware zadels ed gaan rijden...



Héhé, leuk hé :) Ik had dat ook toen mijn "gewone" R3 binnenkwam: standaard afmontage en verbazend licht. Ook toen ik eens een Scott Addict afmonteerde voor mijn vader met standaard Record kwam ik lichter uit dan verhoopt. Tof!

Heb je die Zipp CSC wielen al langer? Wat vind je 'r van? Dit zou een van de allerbeste en duurzaamste trainingswielensets moeten zijn. Ik denk mij ook een setje aan te vragen, want als ik een dagje keihard op kasseien wil gaan trainen ga ik toch maar beter niét mijn 303 clincher die Zipp me als trainingswielen gaf gaan verslijten.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 jan 2008 15:42

't is maar wat je normaal noemt. Je zoekt allemaal lichte spullen uit, de meeste prof fietsen wegen echt geen 6,8 kg. Profploegen zitten gewoon vast aan 't spul van de sponser, een fiets van Rabobank krijg je echt niet zomaar onder de 7 kg.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 07 jan 2008 16:07

dat is dan ook een colnago hè ...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 jan 2008 16:18

Ja maar goed voor andere ploegen gaat dat ook gewoon op. De meeste profs rijden niet met carbon sturen, niet met titanium assen in de pedalen, ze monteren een zwaar zadel als dat lekker zit enz.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
drummie71
Forum-lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 24 apr 2007 21:17
Locatie: omg. Utrecht

Gebruikersavatar drummie71 07 jan 2008 16:19

Amclassic-fan schreef:Ja maar goed voor andere ploegen gaat dat ook gewoon op. De meeste profs rijden niet met carbon sturen, niet met titanium assen in de pedalen, ze monteren een zwaar zadel als dat lekker zit enz.


wat ben en blijf jij toch een zwamneus zeg :-)
Dansen op een klim heerlijkste wat er is -
Nieuwe Fiets - Oude Fiets

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27878
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 jan 2008 17:54

Lekkere flamebait weer drummie.... Afbeelding. Reageer dan niet.

Anyway, ik zou wel eens een optelsommetje van een Extreme-C willen zien met Dura Ace en Pro PLT onderdelen. In combinatie met de handgespaakte carbon wielen van Shimano en een redelijk licht zadel lijkt me 6.8 kg best mogelijk (maar ik kan het mis hebben).

[edit]
De Extreme-C van lancev7 weegt minder dan 7 kg, met clincherwielen van bijna 1500 gram, weliswaar wel met Ax Lightness zadel. Een setje tubewielen van +/- 1300 gr en je bent er al (inclusief gewichtswinst van de tubes).

arnoud
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 nov 2006 12:40
Contact

arnoud 07 jan 2008 19:11

Ik heb die Zipp CSC wielen pas net en er zelfs nog geen meter (letterlijk) mee gereden, maar ik houd jullie op de hoogte van mijn ervaring. Ik heb de wielen met het zelfde idee gekozen Casran.
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 07 jan 2008 19:16

havana schreef:De Extreme-C van lancev7 weegt minder dan 7 kg, met clincherwielen van bijna 1500 gram, weliswaar wel met Ax Lightness zadel. Een setje tubewielen van +/- 1300 gr en je bent er al (inclusief gewichtswinst van de tubes).


Bedankt voor het aanhalen van mijn fiets, dat doet toch wel enigzinds eer aan. IK ben het met je eens dat 6.8 voor een Extreme-c weldegelijk haalbaar is zonder al te gekke toeren uit te hoeven halen. Besef je bij mijn fiets wel dat het een zeer klein maatje is en inderdaad een 'extreem(prof begrippen)' licht zadel.

De gewichtswinst van die je door tubes (wielen) behaalt brengt je al richting de 6.8. Met een gemiddelde afmontage van een proffiets zul je denk ik 'iets' hoger uitkomen zo rond de 6.9/7.0 maar dan reken ik een zwaar zadel, en frame maat 56/58.

Ps. ik moet nog 1 onderdeel ontvangen en dan gaat mijn fiets naar de 6.7kg. nog altijd zonder lichtgewicht wielen.

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 07 jan 2008 19:39

Een colnago met pro pilot, dura-ace zadelpen, concor zadeltje, zware handgebouwde DA wielen en meer no-nonsense spul zal echt wel rond de 7.5 kg zitten hoor. Als het al niet meer is!
Een tarmac SL2 van Tommeke B weegt bijvoorbeeld al 7.8 kg (uit de koopgids)

Plaats reactie