Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Retro / oudere fietsen

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 11 jan 2016 21:18

Is dat die ene die al een tijdje te koop stond met die roestplek op de voorvork?

Toevallig had ik er gister nog even naar gezocht omdat ik een Time Sprint aero voorvork bemachtigd heb en dat leek mij wel een mooie combo.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Vieux chnoque
Forum-lid
Berichten: 613
Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
Locatie: STEYL

Gebruikersavatar Vieux chnoque 12 jan 2016 13:28

@ Ernie C. ik merk dat ik niet de enige ben die Marktplaats in de gaten houd, en ja goed gezien!

En dan nu wat plaatjes

Afbeelding

Afbeelding

Mooi stalen frame, klassiek model met horizontale bovenbuis, 58cm CC en bovenbuis 57cm CC. Door Columbus Foco buizen mooi laag gewicht. Alleen de zitbuis is rond alle andere buizen zijn geprofileerd.

Afbeelding

Afbeelding
Tegenover het framegewicht van 1690 gram, staat een voorvork als een bootanker van 760 gram.
Die wordt dan ook vervangen door een carbon vork in 1 inch aheadset, ik moet nog wel even zoeken.
De groep wordt waarschijnlijk een 10 speed Campagnolo, ik moet eens kijken wat ik nog heb en wat ik nog moet opscharrelen voor kleine prijsjes.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 12 jan 2016 15:48

Echt heel mooi!
Als je 'bootanker' een ahead vork en beschikbaar is ..., ik hoor het graag.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 jan 2016 19:27

Het blijft een mooi frame en precies mijn maat :( .
Ik had deze vork in gedachte voor dat frame:Afbeelding

Ik heb die fiets momenteel op Marktplaats staan omdat ik nog niet zo goed weet wat ik er mee moet. Misschien kan ik hem ook wel in onderdelen wegdoen... ;) Er zit trouwens ook nog een mooie, slanke 1" ahead stuurpen bij.

Voorlopig rijdt er gewoon mee verder.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
H-W
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 03 mar 2014 16:30

Gebruikersavatar H-W 13 jan 2016 14:27

@Vieux : Dat is wel een bijzondere fiets zeg, met die speciaal geprofileerde buizen, en een voorvork zal je wel kunnen opscharrelen ergens.

@Hanz : mooie combinatie is het geworden, mijn AA Special krijgt ook zo'n kleur zadel (van Gazelle Raceline, klopt ook niet helemaal natuurlijk ...) maar eerst op zoek naar die verdomde buisjes voor de remkabels. Ik had een stukje buis gekocht maar dat paste dus niet. Misschien toch maar via AliExpress gaan bestellen? Dunwandig RVS buis is zo duur in NL.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3205
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 13 jan 2016 15:31

Moet je wel goedkijken of ze binnendiameter of buitendiameter aangeven op AliExpress.
Waarom past dat alu. buisje niet?

Gebruikersavatar
H-W
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 03 mar 2014 16:30

Gebruikersavatar H-W 14 jan 2016 12:47

Dat buisje heeft een nèt te kleine binnendiameter, namelijk 5.0 mm, terwijl het buisje op het frame na zeer nauwkeurig meten 5.2 mm blijkt te zijn. Dus op zoek naar iets wat hier weer op past, en om de buitenkabel van 5.0 mm.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4318
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 14 jan 2016 15:15

Gedoe zeg, zo'n buisje!
Vandaag zelf deze (2 stuks) binnen gekregen voor op de Gazelle CM..... Fraaie Arundel bidonhouders.

Afbeelding

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3205
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 14 jan 2016 15:43

H-W schreef:Dat buisje heeft een nèt te kleine binnendiameter, namelijk 5.0 mm, terwijl het buisje op het frame na zeer nauwkeurig meten 5.2 mm blijkt te zijn. Dus op zoek naar iets wat hier weer op past, en om de buitenkabel van 5.0 mm.
Eén kant opboren met 5,2 mm of wordt het dan te dun?

Gebruikersavatar
H-W
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 03 mar 2014 16:30

Gebruikersavatar H-W 17 jan 2016 15:30

Dat ga ik eens voorzichtig proberen een dezer dagen. Ik wil graag verder met mijn project ...

Prutser
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 03 sep 2014 08:38

Prutser 18 jan 2016 15:44

Dag Allemaal,

Een tijdje terug ben ik in het bezit gekomen van dit frame, een Vitus 992 Ovoid Tubing. Het frame is over het algemeen nog in prima staat, met hier en daar wat lichte lakschade. Tevens zijn sommige stickers licht beschadigd of laten ze op een hoekje los.
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb al even op internet wat nagezocht over het frame, en daaruit bleek dat dit een frame was toentertijd waar je trots op kon zijn als je het in bezit had. Met name het balhoofd en de manier van het verlijmen van de buizen schijnt zeer bijzonder en vooruitstrevend te zijn geweest. Nu ben ik niet van plan om zelf veel met het frame te gaan doen, dus ik zou het ook weer willen verkopen, echter kan ik er niet echt hoogte van krijgen hoeveel het frame waard zou zijn. Een fietsenmaker bij mij in de buurt zei tegen mij dat ik hij waard is 'wat de gek er voor geeft'. Op marktplaats zag ik al zo'n zelfde frame (zonder decals) voorbij komen voor €495,-. Op Ebay zag ik zelfs iemand die voor hetzelfde frame in nieuwstaat 700 dollar vroeg.

Mijn vraag is voornamelijk of iemand mij nog wat meer kan vertellen over dit interessante frame. Heeft er iemand zelf ook op zo'n fiets gereden? Waren ze echt zo bijzonder in hun tijd? Rond welke tijd was dat? Ik ben benieuwd..
Tevens zou ik graag een indicatie willen hebben van wat jullie denken dat zo'n frame nou waard is. Het zou zonde zijn om hem weg te doen voor 50 euro terwijl hij 10x meer waard is.

Bij voorbaat dank,
Arjan

klassiekeracefiets
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 sep 2014 11:26

klassiekeracefiets 18 jan 2016 16:41

Prutser schreef: Tevens zou ik graag een indicatie willen hebben van wat jullie denken dat zo'n frame nou waard is. Het zou zonde zijn om hem weg te doen voor 50 euro terwijl hij 10x meer waard is.
Wat houd je tegen om 'm zelf op Marktplaats te zetten? Dan weet je snel genoeg wat ie waard is. Iedereen kan hoge bedragen roepen, maar tot ze jou dat bedrag geven is de fiets het niet werkelijk waard.
De inschatting van chrissiewizzie vind ik realistisch.

Plaats reactie