Het grote domme vragen topic
tsja, het blijft een lastig verhaal met recycling van composietmateriaal; is met bijvoorbeeld windmolenwieken ook best een uitdaging.
Er zijn wel wat initiatieven, maar allemaal vrij kleinschalig ten opzichte van de hoeveelheid van dat spul wat inmiddels in omloop is...
Er zijn wel wat initiatieven, maar allemaal vrij kleinschalig ten opzichte van de hoeveelheid van dat spul wat inmiddels in omloop is...
Maar is dat meuk die helemaal niet meer bruikbaar is of juist nog wel een tweede leven aankan?thestudent schreef: ↑15 okt 2021 09:27 Ja, maar ik heb hier dus in de kelderbox nog wat meuk liggen die ik ergens wil inleveren. Je kan dat in de mileustraat gewoon op rest mikken, maar dat lijkt me nou ook weer niet de oplossing. Maar die specialized actie is vooral dat mensen de oude racefiets inleveren.... minder tweedehandsmarkt is altijd goed.
...
In dat laatste geval, ik las pas ergens dat er twee gasten zijn die van oude meuk weer fietsen samenstellen. Kweeniemeer waar ik dat las
En in het laatste blad van de NTFU stond een mevrouw die van afgedankt meuk 'kunstwerken' als lampen, klokken, kleerhangers en al wat dies meer zij maakte. Wellicht een oplossing?
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
- thestudent
- Forum-lid HC
Als fietsframe is het niet economisch interessant om te repareren. Frame is al eens eerder gerepareerd geweest, zou je nu nogmaals moeten repareren en heeft eigenlijk compleet spuitwerk nodig. Totale kosten zijn gewoon niet al te interessant meer. De voorvork is nog prima, maar niemand wil een gemismatchte blauwe voorvork in zijn fiets. Verder gaat het om kleine dingen. Een gebroken carbon zadelpen, een gebroken carbon zadel. Allemaal niet echt te repareren.
Dat soort fietskunstwerken ga ik hier thuis niet aan de muur hangen hoor. Leuk voor in de fietsenzaak of in het toercafe, maar ik hoef het echt niet aan de muur.
Dat soort fietskunstwerken ga ik hier thuis niet aan de muur hangen hoor. Leuk voor in de fietsenzaak of in het toercafe, maar ik hoef het echt niet aan de muur.
Laatst gewijzigd door thestudent op 15 okt 2021 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- fietser1972
- Forum-lid
Bedoel je deze: https://www.roetz-bikes.com/nl_NL/ourstoryIn dat laatste geval, ik las pas ergens dat er twee gasten zijn die van oude meuk weer fietsen samenstellen. Kweeniemeer waar ik dat las
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral
Zou kunnen, de website van die link zegt me echter niet zo veel. Ik weet ook niet of dat een bedrijf was met medewerkers 'met een afstand tot de arbeidsmarkt'. Dacht zelfs dat zij landelijk opereren.
Wel een mooi initiatief trouwens.
Wel een mooi initiatief trouwens.
Is ook iet de bedoeling dat je zelf die meuk aan de muur hangt maar dat het wordt verkocht dacht ik,thestudent schreef: ↑15 okt 2021 10:21 ...
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
waarom wordt de ene innovatie afgedaan als een marketing truc en oplossing voor een niet bestaand probleem en hoor je daar bij een andere niemand over?
Ik heb het over respectievelijk schijfremmen resp. het wegwerken van alles wat op een kabel lijkt...
Ik heb het over respectievelijk schijfremmen resp. het wegwerken van alles wat op een kabel lijkt...
Courir c'est mourir un peu
... omdat het een iets is te maken heeft met functionaliteit en het ander 'slechts' met esthetica?
(waarbij ik over het een noch over het ander een waardeoordeel uitspreek)
(waarbij ik over het een noch over het ander een waardeoordeel uitspreek)
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
Ik ben bezig om mijn fiets aan de hand van de geometrie tabel na te tekenen in autocad.
Alleen het komt steeds niet uit, bij mijn mtb en racefiets niet...
Als ik als beginpunt de crank neem en dan stack en reach uitzet en de zadelbuis met bijbehorende hoek.
Dan komt de voorvork met hoek bv net niet uit waar die uit moet komen en ook de top tube lengte scheelt dan een paar mm.
Heeft iemand dit ook al ooits geprobeerd, of weet hier meer van?
Alleen het komt steeds niet uit, bij mijn mtb en racefiets niet...
Als ik als beginpunt de crank neem en dan stack en reach uitzet en de zadelbuis met bijbehorende hoek.
Dan komt de voorvork met hoek bv net niet uit waar die uit moet komen en ook de top tube lengte scheelt dan een paar mm.
Heeft iemand dit ook al ooits geprobeerd, of weet hier meer van?
Autocad?!
Betaal je ook nog met guldens?
(sorry, kon het niet laten )
Stack en reach is denk ik inderdaad een goed startpunt, let met de zadelbuis even op dat deze niet meer bij alle fietsen in lijn met de trapas meer ligt;
Zou je die geometrietabel ook eens willen delen?
Betaal je ook nog met guldens?
(sorry, kon het niet laten )
Stack en reach is denk ik inderdaad een goed startpunt, let met de zadelbuis even op dat deze niet meer bij alle fietsen in lijn met de trapas meer ligt;
Zou je die geometrietabel ook eens willen delen?
Kloppen de hoeken van het frame exact of zijn die afgerond?
Ga uit van de stack en reach. Die paar mm ergens anders gaan het verschil niet maken.
Maar wat is het nut van deze actie? Als je de stack, reach en zitbuishoek weet, weet je toch precies waar crank, stuur en zadel t.o.v. elkaar uitkomen?
Ga uit van de stack en reach. Die paar mm ergens anders gaan het verschil niet maken.
Maar wat is het nut van deze actie? Als je de stack, reach en zitbuishoek weet, weet je toch precies waar crank, stuur en zadel t.o.v. elkaar uitkomen?
Campagnolo Ultra Dork
Dat lijkt mij voorlopig nog niet 100% betrouwbaar te maken. Afstelling is millimeterwerk en met lensafwijkingen en de foutmarge op de meetpunten ga je al snel grotere verschillen krijgen.
Meten en vooral narekenen (met behulp van software) zal nodig blijven. Dan kun je dat dus net zo goed meteen doen en de foto's overslaan.
Meten en vooral narekenen (met behulp van software) zal nodig blijven. Dan kun je dat dus net zo goed meteen doen en de foto's overslaan.
Campagnolo Ultra Dork