Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 nov 2023 07:55

Ik ook steeds meer. Soms laat ik mij even uit de tent lokken, maar meest direct al weer spijt van.
Less is bore

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 05 nov 2023 10:07

Ondertussen gaat het al 2 pagina's hier niet over politiek, dus dat gaat de goede kant op.
;-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 05 nov 2023 10:26

daniel1975 schreef: 04 nov 2023 08:06
lugosi schreef: 04 nov 2023 05:26 Eén van de redenen waarom een land als Japan nauwelijks gebruik maakt van migranten om tekorten op arbeidsmarkt maar ook bijvoorbeeld om 'vergrijzing op te vangen' toepast.
Japan is op geen enkele wijze te vergelijken met west-Europa, bijna met geen enkel land. Ik kom er inmiddels een jaar op 10 en niks is daar wat het lijkt. Er zijn absoluut facetten dir ik graag hier zou hebben (fatsoen en respect voor elkaar), maar de werkdagen die daar gemaakt worden en de enorme basic levensstijl in de agrarische sector wil je hier echt niet.
Dat Japan zijn culturele eigenheid niet wil opgeven binnen een kapitalistisch model is een kwaliteit.
Dat Japan niet vergelijkbaar is met andere landen klopt, maar dat betekent niet dat je er niet van kan leren en eclectisch met het model kan omgaan.
Wat migratie betreft maken zij een duidelijke keuze, en die heeft voordelen en nadelen.
Alleen hebben wij die keuzemogelijkheid in Europa niet want deze is weggetrokken uit de politieke besluitvorming (zoals ik zei het politieke primaat bestaat hier niet meer) en overgeheveld naar verdragen en wetten en naar de wil van het kapitaal.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 05 nov 2023 10:30

Jans schreef: 04 nov 2023 14:17

In het Nederlands lukt niet meer?
Ad hominem staat gewoon in het Nederlands woordenboek. Het is nu eenmaal zo dat veel woorden en termen uiteindelijk uit een andere taal afkomstig zijn.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 05 nov 2023 10:53

lugosi schreef: 05 nov 2023 10:30
Jans schreef: 04 nov 2023 14:17

In het Nederlands lukt niet meer?
Ad hominem staat gewoon in het Nederlands woordenboek. Het is nu eenmaal zo dat veel woorden en termen uiteindelijk uit een andere taal afkomstig zijn.
Ach, er zijn hier een paar mensen die willen laten zien hoe geweldig ze zijn. Hoeveel ze boven het "gepeupel" staan. Als je er gelukkig van wordt, gewoon mee door blijven gaan.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 05 nov 2023 11:23

53x11 schreef: 05 nov 2023 10:07 Ondertussen gaat het al 2 pagina's hier niet over politiek, dus dat gaat de goede kant op.
;-)
Het gaat inderdaad meer over hoe slecht het in de wereld is door extremisten. Maar aan de andere kant is dat ook onderdeel van de politiek.

Wat ik heel erg jammer vind is dat er geprobeerd wordt om het gelijk te halen op een aantal issues terwijl politiek in mijn beleving over veel meer gaat. Dat laatste mis ik echt. En dan denk ik aan visie, lange termijn planning, economische keuzes en bijhorende gevolgen etc. En dat zie je niet terugkomen. Zowel in de debatten in de media niet als hier op een forum niet. Het gaat om veel meer dan die paar issues die steeds naar voren komen. Wil je uiteindelijk een beter bestaan voor iedereen hebben dan moeten we daarnaar kijken: het grotere plaatje.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 05 nov 2023 12:10

JPAR schreef: 05 nov 2023 11:23
53x11 schreef: 05 nov 2023 10:07 Ondertussen gaat het al 2 pagina's hier niet over politiek, dus dat gaat de goede kant op.
;-)
Het gaat inderdaad meer over hoe slecht het in de wereld is door extremisten. Maar aan de andere kant is dat ook onderdeel van de politiek.

Wat ik heel erg jammer vind is dat er geprobeerd wordt om het gelijk te halen op een aantal issues terwijl politiek in mijn beleving over veel meer gaat. Dat laatste mis ik echt. En dan denk ik aan visie, lange termijn planning, economische keuzes en bijhorende gevolgen etc. En dat zie je niet terugkomen. Zowel in de debatten in de media niet als hier op een forum niet. Het gaat om veel meer dan die paar issues die steeds naar voren komen. Wil je uiteindelijk een beter bestaan voor iedereen hebben dan moeten we daarnaar kijken: het grotere plaatje.
Dan voor jou de schone taak om hier te vermelden hoe jij denkt dat "alles" beter zou kunnen gaan worden.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 05 nov 2023 12:44

Jans schreef: 05 nov 2023 12:10
JPAR schreef: 05 nov 2023 11:23
;-)

Dan voor jou de schone taak om hier te vermelden hoe jij denkt dat "alles" beter zou kunnen gaan worden.
Er is ook maar 1 iemand hier die met zo'n opmerking kan komen :roll:
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 05 nov 2023 12:52

Laten we het weer over politiek hebben, en met name over het onderwerp "humor."

Zo kwam ik twee indirecte stemadviezen tegen in de Volkskrant. Ja, ik lees ook wel eens betaald.

Een stem op de VVD is levensgevaarlijk voor de rechtsstaat ~ Thomas von der Dunk
Levensgevaarlijk is zo’n stem soms ook letterlijk, omdat de VVD vrijwel altijd het belang van bedrijven boven het belang van burgers stelt.

Bijna levensgevaarlijk bleek een stem op de VVD ook dankzij Henk Kamp, die in het gasschandaal tegen alle adviezen in aan de winsten voor de NAM de voorkeur gaf boven de veiligheid van de Groningers en in het fraudebeleid het ook op basis van zijn onderbuik beter meende te weten dan al zijn deskundige ambtenaren, daarmee het leven van duizenden burgers vernielend.

Donderdag deelde de dubieuze vastgoedbaas Cor van Zadelhoff in het achtuurjournaal als een vanzelfsprekendheid mee dat hij samen met zeventig ondernemers een miljoen euro in de partijkas van de VVD had gestort om Yesilgöz het premierschap te bezorgen. Dat de miljonairspartij VVD, moreel tot op het bot doorgerot, nu openlijk wordt opgekocht door het grootkapitaal: dat is het grootste schandaal, dat in de komende verkiezingen een hoofdrol zou moeten spelen.
... voor wie alles wil lezen:
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~bb83c6fc/

Bestaanszekerheid is in de politiek een hopeloos begrip ~ Frank Kalshoven
NSC neemt de boerenkletskool gewoon over en ratelt verder: ‘Nieuwe plannen, zoals de afbouw van goedkoop gas voor tuinders, dienen expliciet getoetst te worden op de gevolgen voor voedselzekerheid.’ Watte?

Zo weet de partij van Omtzigt het subsidiëren van tuinders op onnavolgbare wijze onderdeel te maken van de bestaanszekerheid van de Nederlandse bevolking. Goedkoop gas voor tuinders is gebaseerd op artikel 20 van de Grondwet! Het is geestig. Of treurig. Of allebei.
... en voor de gehele context:
https://www.volkskrant.nl/economie/best ... ~b4e2f4ef/

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 nov 2023 13:35

Ik kan het artikel niet lezen, maar de originele plannen om de gas subsidie aan te pakken waren compleet onzinnig. Dat zou een slagveld zijn in de tuinbouwsector en alle daarbij behorende werkgelegenheid. De mensen die die plannen hadden bedacht waren volledig gefocust op de agenda van XR zonder het totaalplaatje te beschouwen. Het gaat niet alleen om de tuinders, maar ook de handelshuizen, transporteurs, medewerkers, techniek bedrijven, etc.
Iets aanpassen, absoluut. Beter over nadenken en de sector transistietijd geven is daarbij essentieel.
Less is bore

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 05 nov 2023 14:06

daniel1975 schreef: 05 nov 2023 13:35 Ik kan het artikel niet lezen, maar de originele plannen om de gas subsidie aan te pakken ...........
Iets aanpassen, absoluut. Beter over nadenken en de sector transistietijd geven is daarbij essentieel.
Subsidie's/toeslagen zouden overal moeten afgebouwd worden.
En dat moet niet van vandaag op morgen maar 10 jaar, alhoewel ik niet weet hoe lang een nu-nog-nieuwe installatie moet meekunnen, is dan weer wel enorm lang.
Ons democratisch systeem is niet zo democratisch als de verschillende partijen ons willen laten geloven.
De kleine partijen leggen, als hun paar zetels doorslaggevend zijn voor een meerderheid, in verhouding tot hun antal zetels/stemmen teveel gewicht in de schaal.
Het zou mooi zijn om in de eerste ronde iedereen te laten meedoen en in een tweede ronde enkel de twee grootste partijen.
Dan heb je tenminste duidelijkheid voor welk programma je stemt en welk programma dan zal uitgevoerd worden.
De zwarte piet afschuiven, in geval van mislukking, is er dan ook niet meer bij.
I know myself like no one else
Nothing to defend

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 05 nov 2023 15:35

Klein_Verzet schreef: 05 nov 2023 12:52 Laten we het weer over politiek hebben, en met name over het onderwerp "humor."

Zo kwam ik twee indirecte stemadviezen tegen in de Volkskrant. Ja, ik lees ook wel eens betaald.

Een stem op de VVD is levensgevaarlijk voor de rechtsstaat ~ Thomas von der Dunk
Levensgevaarlijk is zo’n stem soms ook letterlijk, omdat de VVD vrijwel altijd het belang van bedrijven boven het belang van burgers stelt.

Donderdag deelde de dubieuze vastgoedbaas Cor van Zadelhoff in het achtuurjournaal als een vanzelfsprekendheid mee dat hij samen met zeventig ondernemers een miljoen euro in de partijkas van de VVD had gestort om Yesilgöz het premierschap te bezorgen. Dat de miljonairspartij VVD, moreel tot op het bot doorgerot, nu openlijk wordt opgekocht door het grootkapitaal: dat is het grootste schandaal, dat in de komende verkiezingen een hoofdrol zou moeten spelen.
... voor wie alles wil lezen:
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~bb83c6fc/
Ach ja de Volkskrant,
Zadelhoff maar meteen framen als dubieus,

Als ze objectief zouden zijn dan , hadden ook even de miljoen van Schuurman naar D66 bij de vorige verkiezingen moeten vermelden. Zo’n gulle “donatie” zal nu waarschijnlijk niet meer gebeuren, naar de komende splinter partij.
Om maar van alle gepromote tijd op de NPO maar niet te spreken, van onze belastingsgeld.

Gesloten