Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

maastrichtenaar
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 mar 2010 09:13

maastrichtenaar 07 mei 2010 10:46

[quote="WallyM"]Ja, op de MAC (nieuwe iMac 21,5") gaat het ook prima.
Ik gebruik de Mac versie van Garmin Trainingcenter en teken mijn routes uit via www.gpsies.com.

Werkt prima allemaal.[/quote]

Als je Mac OS gebruikt raad ik je het programma Ascent aan. Dit is een heel fijn programma. Veel uitgebreider dan Garmin Trainingscenter en werkt ook naadloos met de 705. De website is van Ascent is www.montebellosoftware.com

dvangennip
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 apr 2008 23:36
Locatie: Breda
Contact

dvangennip 07 mei 2010 18:25

[quote="TiesT"]Het werkt wel maar het trainingscenter voor de Mac is zo veel minder uitgebreid dan voor de windowsversie. Ook werken programma's als mapsource ed niet voor de mac.[/quote]
Volgens mij heet het Mapsource equivalent voor de Mac Roadtrip. Dat is gratis te vinden op de website van Garmin. Ik gebruik het verder niet, dus ik kan de functionaliteit niet vergelijken met Mapsource. Trainingcenter heeft het nog nooit gedaan bij mij, dus die functionaliteit is inderdaad zeer beperkt ;)

TrailrunnerX is nog een ander programma voor de Mac waarmee je routes kan samenstellen en terugkijken. Ascent vond ik nogal een rommeltje qua interface. Zaken die halfdoorzichtig zijn en daarmee onleesbaar... Ik houd het zelf bij Bikeplanner.com.

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 08 mei 2010 01:04

[quote="TiesT"]Ook gewist. Tot twee keer toe. Die routes blijven maar terugkomen.

Digitaal onkruid.[/quote]

Weet niet of het gelukt is maar de geschiedenis wis je vanaf je Edge en niet via de mapjes op de computer:

Geschiedenis verwijderen:

1. Druk op MENU en selecteer GESCHIEDENIS -> WIS.
2. Selecteer BEWAAR 1 MND, , BEWAAR 3 MND of WIS ALLES.
3. Selecteer JA om te bevestigen.

(Zie blz. 43 van de gebruiksaanwijzing)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 mei 2010 02:04

@Tiest, waarschijnlijk zijn de routes op de geheugenkaart terecht gekomen en niet op de Garmin zelf. Even met de hand van de geheugenkaart verwijderen en je bent er vanaf.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mo
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 30 aug 2007 00:04

mo 08 mei 2010 16:16

Weet iemand waar ik los een hartslagmeterband voor de 705 kan kopen online?

Kan geen winkel vinden die los de banden aanbiedt.

mimarron
Forum-lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 15 dec 2009 09:21
Locatie: Randstad

mimarron 08 mei 2010 16:28

Sensa GF 2022
Eddy Merckx EMX525 Ultegra...2016 ( verkocht )
Koga BeachRacer 2016 ( verkocht )

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 08 mei 2010 16:30

En het originele Garmin productnummer is HRM1B
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 11 mei 2010 15:00

Even een mapsource vraagje.
Route met de routetool uitzetten gaat goed, maar soms doe je iets tussendoor en is de verbindingslijn weg, hoe krijg ik deze terug op het laatste punt?
Kan wel op het laatste punt klikken en verder gaan, maar dan begint hij een nieuwe route aan te maken.
I Am SpeCiAliZed

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 11 mei 2010 22:08

[quote="TiesT"]Het werkt wel maar het trainingscenter voor de Mac is zo veel minder uitgebreid dan voor de windowsversie. Ook werken programma's als mapsource ed niet voor de mac.

Het werkt dus (doe het zelf ook) maar Garmin is duidelijk nog steeds vrienden met Bill.

Ik heb nogal een probleem. Het zal vast hier tussen de 2500 reacties staan maar vraag het toch.

Ik heb routes op mn garmin staan die ik niet kan verwijderen. Een aantal routes heb ik via mapsource overgebracht en anderen via Gpsies.com.
Ik heb ze geprobeerd via de garmin te verwijderen (navigeer/wissen) via de pc/mac, verkenner. Ik heb een harde reset uitgevoerd. Alles is dan weg behalve die knakenroutes. Alle userdata gedeleted. Waypoints gewist via de favorietenlijst.
Oftewel alles wat ik via google vond heb ik gedaan maar zit nog steeds met +/- 15 stomme routes die ik niet nodig heb.[/quote]

Hoi,

Is het niet zo dat in je Garmin-map en in de GPX track-map (waar die ritten staan)
ook een trash-map word aangemaakt als je iets weggooit ?
Als je die trash-map nou weggooit zou alles ook weg moeten zijn, gewoon even proberen.

Grtz,
Morel.

robiris
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 jan 2008 17:08

robiris 12 mei 2010 17:46

Hallo daar,

Als ik een route ergens download (gpx bestand) en ik upload dat in bikeroutetoaster.com kan ik dan ook de extra trackpoints voor de aanwijzingen laten genereren, of moet ik de route zelf overtekenen?
Als wielrennen makkelijk was, zou het wel voetbal heten

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 12 mei 2010 18:17

[quote="robiris"]Hallo daar,

Als ik een route ergens download (gpx bestand) en ik upload dat in bikeroutetoaster.com kan ik dan ook de extra trackpoints voor de aanwijzingen laten genereren, of moet ik de route zelf overtekenen?[/quote]

ja, dat kan... je hoeft dus niets over te tekenen.

redalert
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 okt 2007 22:31

redalert 12 mei 2010 18:30

Ik twijfel er over om een 705 aan te schaffen. Echter wil ik dat zonder de extra navigatie software . Volgens mij kun je namelijk op verschillende sites op internet routes maken en die op de sd kaart zetten van de 705. Dat scheelt dan weer de aanschaf van kaartsoftware.

Of maak ik nu een zuinige denkfout.

Plaats reactie