Vandaag gefietst in 2011
Op mijn laatste Gelderse dag toch nog even de stoute schoenen aangetrokken. Er stond erg veel wind en ik moest mijzelf echt over een drempel zetten om op de fiets te stappen.
Het eerste stuk naar Vorden was pittig, de wind stond midden in mijn snoet. Aldaar de weg opgedraaid richting Kranenburg, reed ik bijna een Cyclo Cross wedstrijd binnen. (Kastelen Cross). Even gekeken, zag er wel zwaar uit en de meeste mannen hadden korte broeken. Brrrr....
In Borculo uiteindelijk even verwaald maar gelukkig hielp een vriendelijke post-bezorg-mevrouw mij op weg. Aangekomen in Diepenheim even Twente aangedaan en vervolgens gekoerst naar Markelo en de lelijkste zendmast van Nederland aanschouwd.
In Holten snel door het centrum gekoerst en achter het station de Holterberg aangedaan. Na zo'n drie kilometer het - voor daar - hoogste punt opgezocht en toen was het tijd om de terugtocht te beginnen.
Na Holten verlaten te hebben en toch reeds tweeeneenhalf uur onderweg, stak er een hele nare wind op die bijna 15 kilometer recht in mijn bakkes bleef briesen. Op zich niet erg, maar ik had deze tocht geen versnaperingen meegenomen en dat eiste toch zijn tol.
In een heel laag verzet heb ik met gecontroleerde hartslag mij van tot de laatste minuut afgevraagd wat er nu zo leuk is aan wielrennen en waar je het eigenlijk voor doet.
Aangekomen op bestemming heb ik mij tegoed gedaan aan een goede lunch en vond ik het jammer dat de tocht alweer voorbij was... gelukkig is het vrijdag weer goed weer maar zeker niet wind stil. Maar ach, een beetje wind kan geen kwaad toch?
Tocht van 80 kilometer: Almen, Vorden, Kranenburg, Ruurlo, Borculo, Geesteren, Gelselaar, Diepenheim, Markelo, Holten, Laren, Harfsen, Almen
Vorden
Zendmast van Markelo
Holten
Brug over het Twente kanaal, met de Kerst ook op TV gezien bij de film "Kruimeltje"
Het eerste stuk naar Vorden was pittig, de wind stond midden in mijn snoet. Aldaar de weg opgedraaid richting Kranenburg, reed ik bijna een Cyclo Cross wedstrijd binnen. (Kastelen Cross). Even gekeken, zag er wel zwaar uit en de meeste mannen hadden korte broeken. Brrrr....
In Borculo uiteindelijk even verwaald maar gelukkig hielp een vriendelijke post-bezorg-mevrouw mij op weg. Aangekomen in Diepenheim even Twente aangedaan en vervolgens gekoerst naar Markelo en de lelijkste zendmast van Nederland aanschouwd.
In Holten snel door het centrum gekoerst en achter het station de Holterberg aangedaan. Na zo'n drie kilometer het - voor daar - hoogste punt opgezocht en toen was het tijd om de terugtocht te beginnen.
Na Holten verlaten te hebben en toch reeds tweeeneenhalf uur onderweg, stak er een hele nare wind op die bijna 15 kilometer recht in mijn bakkes bleef briesen. Op zich niet erg, maar ik had deze tocht geen versnaperingen meegenomen en dat eiste toch zijn tol.
In een heel laag verzet heb ik met gecontroleerde hartslag mij van tot de laatste minuut afgevraagd wat er nu zo leuk is aan wielrennen en waar je het eigenlijk voor doet.
Aangekomen op bestemming heb ik mij tegoed gedaan aan een goede lunch en vond ik het jammer dat de tocht alweer voorbij was... gelukkig is het vrijdag weer goed weer maar zeker niet wind stil. Maar ach, een beetje wind kan geen kwaad toch?
Tocht van 80 kilometer: Almen, Vorden, Kranenburg, Ruurlo, Borculo, Geesteren, Gelselaar, Diepenheim, Markelo, Holten, Laren, Harfsen, Almen
Vorden
Zendmast van Markelo
Holten
Brug over het Twente kanaal, met de Kerst ook op TV gezien bij de film "Kruimeltje"
-
- Forum-lid
Of dit de juiste plaats is? Dus toch maar. Mooiste fietsmoment van 2011. Het zijn een aantal ritten samen te vatten onder één noemer. Dat vraagt natuurlijk om een uitleg. Voorjaar 2012 hoop ik 25 jaar lid te zijn van atletiekvereniging AV Passaat. In het begin van het vorig decennium heb ik de cursustrainer loopgroepen gevolgd. Daar op de cursus ontmoet ik Addy Ruiter, lid van dezelfde vereniging. Ik kende hem niet. Nu moet je weten dat korte tijd daarvoor de verenigingen van Sliedrecht en Papendrecht fuseerden. En hij was van Sliedrecht en ik van Papendrecht, vandaar. Ook in wedstrijden kwamen we elkaar niet tegen. Hij was een sub 31’loper op de 10 km, ik liep 37’ op die afstand en als ik goed was 36’. Onze denkbeelden over atletiek kwamen overeen, daarnaast klikte het ook op menselijk vlak. Een jaar later volgden we beide de cursus coach-B op Papendal. Tijdens de zaterdagse autorit leerden we elkaar nog beter kennen. Weer iets later werden we door het bestuur van Passaat gevraagd trainer van de loopsectie te worden. En zo dus tot elkaar veroordeeld. Mooie tijd, we hadden/kregen Nederlands kampioenen in de groep. Na 5 jaar was het trainerschap voor mij niet meer te combineren met werk en privé en gingen onze wegen uiteen. Wel bleef ik trainen in de groep. De reputatie van Addy groeit en hij begeleidt nu een mooie groep (tri-) atleten. Als ik iets van hem heb geleerd is het wel dat alternatief trainen loont. Fietsen dus, ook voor hardlopers.
En zo stapt er elke donderdag een fantastisch groepje mensen op de fiets om met elkaar te trainen. Er is een Nederlands kampioen steeple bij, een wereldkampioen (masters) triatlhon, een vijfvoudig winnares van de hele triathlon van Almere, de Nederlands studentenkampioen 10 km. En dit jaar was donderdag mijn vrije dag. Dus. Het niveauverschil is er wel degelijk. Maar een afwisseling van trainings-vormen en uitstekende differentiatie zijn de basis voor plezier en efficiency voor iedereen. Minuten blokjes, kop over kop, handicaprace, steeds is er wel weer een vorm waarbij een ieder van waarde is voor de ander. Bovenal: het plezier. De humor ( bij een te groot fietstasje: heb je je basgitaar bij je), het te vroeg aanzetten, de sprint bij de brievenbus, het snoeven en uiteindelijk: de voldoening. Een apart hoofdstuk vormt de tijdrit van 25 km. Natuurlijk individueel gereden. Meestal gereden op een andere dag en daarom: Waar is het bewijs? Dit waren voor mij de mooiste ritten van dit jaar. En nu maar hopen op een goed (fietsjaar) 2012.
En zo stapt er elke donderdag een fantastisch groepje mensen op de fiets om met elkaar te trainen. Er is een Nederlands kampioen steeple bij, een wereldkampioen (masters) triatlhon, een vijfvoudig winnares van de hele triathlon van Almere, de Nederlands studentenkampioen 10 km. En dit jaar was donderdag mijn vrije dag. Dus. Het niveauverschil is er wel degelijk. Maar een afwisseling van trainings-vormen en uitstekende differentiatie zijn de basis voor plezier en efficiency voor iedereen. Minuten blokjes, kop over kop, handicaprace, steeds is er wel weer een vorm waarbij een ieder van waarde is voor de ander. Bovenal: het plezier. De humor ( bij een te groot fietstasje: heb je je basgitaar bij je), het te vroeg aanzetten, de sprint bij de brievenbus, het snoeven en uiteindelijk: de voldoening. Een apart hoofdstuk vormt de tijdrit van 25 km. Natuurlijk individueel gereden. Meestal gereden op een andere dag en daarom: Waar is het bewijs? Dit waren voor mij de mooiste ritten van dit jaar. En nu maar hopen op een goed (fietsjaar) 2012.
Ook voor mij het laatste ritje van 2011. Het was voor het eerst sinds tijden weer NW wind dus dat betekende een rondje richting Zoutkamp. Ik kwam uit op 76 km. Eindstand 2011: 10.431 km.
Een koude en frisse en winderige afsluiter vandaag. Grappig is dat ik vooral dames tegenkwam! Oa drie van de sportdrank ploeg.
Toch niet echt lekker om te fietsen vandaag. Ik heb liever vrieskou dan van die waterkou.
2011 zit erop!
Bij het ingaan van "de finale" nog even een plaatje gemaakt
Na L'Eroica is het prut. Dus de afgelopen maanden nauwelijks wat gedaan dus de teller dit jaar blijft steken op 13 duizend en een beetje.
Toch niet echt lekker om te fietsen vandaag. Ik heb liever vrieskou dan van die waterkou.
2011 zit erop!
Na L'Eroica is het prut. Dus de afgelopen maanden nauwelijks wat gedaan dus de teller dit jaar blijft steken op 13 duizend en een beetje.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
En een mooi plaatje is het!Gastheerg schreef:
2011 zit erop!
ik sluit als het meezit morgenochtend 2011 af met een rondje Rotte. en daarna: Oliebollenbakken!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
-
- Forum-lid HC
Mooie foto, lens?Gastheerg schreef: Bij het ingaan van "de finale" nog even een plaatje gemaakt
What makes the boat go faster?
Het was geen weer om een DSLR in een rugzakje mee te nemen Doe ik met dit soort ritjes overigens wel. Maar dit een Olympus Touch (waterdicht to 10m) met 5mm als kleinste brandpunt en dan een pano over drie beelden.liviolivius schreef:Mooie foto, lens?
Had alleen de horizon even recht moeten zetten Gelukkig is dit geen fotoforum want dan ben je aan de beurt
Toch was ik vooral blij dat ik de douche zag. Was 7 graden maar dat zegt niet alles. Ik heb een filmpje waar zonder handschoenen in de vrieskou fiets. Het weer blijft een bijzonder iets! Maar daardoor ook boeiend zoals mooie luchten;)
Gevoelstemperatuur was inderdaad veel lager dan de 5 graden die het hier in Groningen vandaag was. Ik was erg blij met mijn nieuwe winterschoenen
Sleutelwoord!havana schreef:Gevoelstemperatuur
Na 41 jaar fietsen, duiken, skiën en bergbeklimmen blijft dat een van de meest fascinerende dingen! Overigens ook een waar je dus flink de mist mee in kan gaan! Maar het is niet zo simpel als: doe maar lekker veel aan! Teveel is ook niet goed!
Nee, vandaag niet. Terwijl ik wel een vrije dag had. Uitgeslapen en daarna wat leuke dingen gedaan met en voor Mrs Farelli. Dat heet investeren.
Morgen toch nog een klein stukkie...
Morgen toch nog een klein stukkie...
Vanmorgen was het nogflink regenachtig maar om halfdrie toch nog even er opuit. Tochtje van 45 km wat ondanks de stevige wind nog erg lekker ging en vrijwel helemaal droog. Mooie afsluiting van het jaar. De 11.000 km dit jaar net niet aangetikt maar dit is voor mij ook pas het eerste serieuze wielren jaar.