Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 28 jun 2009 11:16

@bianchi. De negativiteit die je uitspreekt tegen hoofdzakelijk de Oakley brillen mag je natuurlijk zeer zeker uitspreken en moet je vooral ook doen. Daar is het een forum voor. Het gegeven dat jij de M-frames niet prettig vind en gewoon een *** product vindt, maakt nog niet dat het daadwerkelijk zo is. Ik twijfel niet aan de dingen die je gesignaleerd hebt, maar gezien het enorme aantal gebruikers en hun vrijwel unanieme positieve ervaringen maakt dat je je misschien toch moet kijken naar waar de oorzaak van jouw ontevredenheid ligt.

Ik heb geen grote ervaring met oakley omdat ik ze niet kan dragen vanwege te sterke correctie. Wel kan ik zeggen dat het kwaliteitsverschil in glazen enorm is, laat ik het anders zeggen, het is onmogelijk de glazen van oakley te vergelijken met die van pro, dat is als de nasa vergelijken met een zweefvliegclubje. Het gaat niet alleen over de mate van licht doorlating, maar zoals Am-Classic al benoemd vooral over de vertekening en contrast.

Wat betreft de Atmos helm... tja. iedereen vind een andere helm fijn, maar zo uitgesproken negatief, :( laat ons niet te lang wachten op je review. Hopelijk horen we nog meer van je, maar wel met een kritische blik ook naar jezelf geschreven.

bianchi_euro
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 okt 2004 18:12

bianchi_euro 28 jun 2009 14:27

Even een paar opmerkingetjes...

Om te beginnen de Atmos helm. Hou de komende TDF Menchov even in de gaten. Waarschijnlijk heeft hij de Ionos. Deze heeft overduidelijk dezelfde goedkope prullaria bandjes. Wanneer je Menchov ziet hoef ik verder niets meer uit te leggen. De bandjes flapperen alle kanten uit. Als die Menchov valt zal die helm niet op zijn kop blijven staan. Die draagt een helm omdat het moet. Bij mij en de rest zit het niet veel beter. Daarbij komt nog dat de poten van een M-frame en de plastic strips van de helm boven de oren in elkaar verstrangelt raken.

Over de M-frame ben ik gematigd positief. Voor de prijs die je ervoor moet neertellen zou ik ik uitermate positief moeten zijn. Dat ben ik duidelijk niet.
Een bril zou nooit dat bespottelijke bedrag mogen kosten. De reden waarom ik een M-frame heb is omdat de andere brillen die ik nadat mijn PRO brilletje te zwaar gehavend raakte echt vreselijk zijn (shimano en vetta (ook beide vrij dure apparaatjes geweest)).

Die internet instructies heb ik ook gezien. Op het internet staan ook filmpjes (niet eens van Oakley) die wel duidelijk zijn. Maar voor een bril van honderden Euro's zou er toch wel een gebruiksaanwijzing bij mogen zitten?!

Op de botenbeurs in Dusseldorf kreeg ik tot mijn verbazing M-frames aangeboden voor 30 Euro per stuk. Ik heb iedere mm afgespeurd en kon absoluut niet zien dat het nep was. Officiële dealer. Grote Oakley billboards. Maar 30 Euro is gewoon nep - klaar. Oakley gevraagd hoe ik kan zien welke dan nep is. Antw. Oakley? Dit kan alleen in het Oakley test lab in Parijs worden aangetoond in een destructieve test. Het "plutonite" (hareuh) zou dan aan het licht komen. In mexico kosten nep-Oakleys 5 Dollar op iedere hoek v/d straat. Ik heb Oakley gevraagd de beurs te royeren. Dit is niet gebeurd. Die vent stond nep tussen de echte door te verkopen op die beurs. Bepaalde modellen waren wél gewoon 200 Euro en daar viel niet aan te tornen.
http://www.tourgallerie.de/gallery/disp ... p?pos=-228" onclick="window.open(this.href);return false;

joseph
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 18 mei 2009 22:33

joseph 28 jun 2009 15:03

BIANCHI_EURO schreef:Even een paar opmerkingetjes...

....

Op de botenbeurs in Dusseldorf kreeg ik tot mijn verbazing M-frames aangeboden voor 30 Euro per stuk. Ik heb iedere mm afgespeurd en kon absoluut niet zien dat het nep was. Officiële dealer. Grote Oakley billboards. Maar 30 Euro is gewoon nep - klaar. Oakley gevraagd hoe ik kan zien welke dan nep is. Antw. Oakley? Dit kan alleen in het Oakley test lab in Parijs worden aangetoond in een destructieve test. Het "plutonite" (hareuh) zou dan aan het licht komen. In mexico kosten nep-Oakleys 5 Dollar op iedere hoek v/d straat. Ik heb Oakley gevraagd de beurs te royeren. Dit is niet gebeurd. Die vent stond nep tussen de echte door te verkopen op die beurs. Bepaalde modellen waren wél gewoon 200 Euro en daar viel niet aan te tornen.


Het blijft helaas zo dat ieder groot (en duur) merk te maken krijgt met replica's en vervalsingen. Dit is helaas de manier waarop de wereld werkt. Gedurende enkele maanden heb ik met een m-frame gereden en hier zat wel een instructieboekje bij, misschien dat je opticien die vergeten is erbij te doen o.i.d? Op het moment rijd ik met een radar en ben hier bijzonder tevreden over. Op het vlak van schreeuwerigheid en prijs ben ik het met je eens, de termen als plutonite lenzen en prijzen van boven de 200 euro zijn op zich bekeken belachelijk. Wel heb ik engie vergelijking met andere brillen en moet zeggen dat in mijn geval de lenzen echt meters boven de andere merken uit steken. Het kijkt gewoon ontzettend fijn.
Ben jij het daar niet mee eens, dan zou ik naar een ander merk kijken. Het blijft een persoonlijke keuze. Dus je hebt het recht om je mening te geven maar ik zou het waarderen als je het een en ander minder als feit uitdrukt en meer als je mening. bijvoorbeeld de vorm van het sweep glas en dat jij last hebt vna het tegen de rand aankijken; heel vervelend. Je bent echter wel de eerste die ik hier over hoor en zelf heb ik het ook nooit ondervonden. Dus dit maakt de bril niet slecht, maar maakt het de verkeerde bril voor jou.

p.s. je hebt overigens een p.m. over de atmos helm.
Cervelo S3 2014 - Campagnolo Super Record | Ridley X-Night cyclocross - Sram Force/Red

stefan
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 28 jun 2009 15:11

Persoonlijk heb ik nog geen 5 sec. nodig om een echte te onderscheiden van een fake. Maar dat zal wel aan mij liggen. Er zijn een aantal kenmerken waaraan je ze goed kunt onderscheiden.

- Kleur van het lens.
- Vorm van het lens.
- Als je de lens op een houten ondergrond laat vallen kun je het verschil horen.
- Het woord Oakley in het midden van de lens.
- Het logo
- Kleur van het frame.
- Het rubber van de earsocks moet een beetje plakkerig aanvoelen.
- Als je de pootjes beweegt moeten ze altijd terug buigen in de oorspronkelijk vorm. Ze mogen niet slap aanvoelen.
- Het serie nummer aan de binnnenkant. Maar dit is niet altijd van toepassing. Enkel brillen van de laatste 2 of 3 jaar hebben dit. Custom brillen hebben dit nummer niet.
- De bijgelerde hardcase (bij Radars, niet bij M frame) is anders of zit er helemaal niet bij.
- Er moet een pluntonite zakje bij zitten. En geen doekje.
- Er zitten nooit maar dan ook nooit labels aan een Oakley. Vaak zie bij neppe Oakley's een touwtje met daaraan een label eraan.

Voor mij zijn onderstaande 'Oakley's' overduidelijk NEP. Er zijn zo bij elke foto minimaal 3 kenmerken waaraan je kunt zien dat ze nep zijn.
Afbeelding
Afbeelding

Persoonlijk past een Atmos of Ionos mij ook niet. Maar dat die bandjes prul zijn is onzin. Deze vallen goed af te stellen en eenmaal goed afgesteld hoef je er nooit meer iets aan te doen. Menchov doet dit alleen voor de warmte. Deze bandjes gaan plakken en iriteren door het vele zweten op een klim. Je ziet dit heel veel renners doen. Niet alleen renners met een Giro helm. Het zou ook beter zijn als de UCI hierop beter gaat controleren. Maar ik begrijp de renners wel. Vooral op zo'n lange klim in de volle zon.

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 28 jun 2009 15:46

Die bandjes van de Giro van Menchov klopt. Hij heeft ze niet strak genoeg bij de oren zitten. Heeft met afstellen te maken, niet met Giro. Menchov lijkt me een renner die dat helemaal niet belangrijk vindt. Ene prullenman met de initialen LA heeft de zelfde helm en die zit strak. Need I say more? Ik heb van begin af aan mijn M frame lenzen wel goed kunnen wisselen en bij de Radar heeft Stefan het mij eens getoond. Soms moet je zelf het wiel niet uit willen vinden!

arnoud
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 nov 2006 12:40
Contact

arnoud 29 jun 2009 13:34

Ik rij sinds vrijdag ook met een Witte Jawbone rond. Heerlijke bril. Hebben ze mooi gedaan met de extra glazen in de case. Wisselen is heel eenvoudig.
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 29 jun 2009 13:49

Het wisselen van glazen gaat bij de radar (na enige oefening) prima. Het enige nadeel is dat de lak van mijn polished aluminium radar afbladert op de plaatsen waar de lens geborgd moet worden (zoals bij het neusstukje). Volgens mijn dealer valt dit onder de garantie. Ik ga hem vandaag terugbrengen. Ben benieuwd of ik een nieuwe krijg en of die dan wel in orde is...
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

stefan
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 29 jun 2009 15:55

Als je glazen wilt blijven wisselen zou ik opteren voor een andere kleur montuur. Bij Polished alu en White chrome blijf je dit probleem houden. Je hebt geen ´maandagochtend´ bril. Ze hebben het allemaal. Het kan de eerste keer goed gaan. Maar de lak zal er op den duur toch afbladeren. Het is bijna niet mogelijk om dit te voorkomen.

De andere kleuren wit (Polished white en Pearl white) hebben hier overigens geen last van. Het gaat vooral om Polished alu en White chrome.

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 29 jun 2009 16:19

Ik zal het in gedachten houden voor als ze me een nieuwe aanbieden.....
Anders hebben we weer een mooi excuus om er eentje bij te kopen ;)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

krikke
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jun 2008 22:42

krikke 29 jun 2009 18:25

Arnoud schreef:Ik rij sinds vrijdag ook met een Witte Jawbone rond. Heerlijke bril. Hebben ze mooi gedaan met de extra glazen in de case. Wisselen is heel eenvoudig.


Pearl White of Matte White? Foto's zijn welkom!

arnoud
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 nov 2006 12:40
Contact

arnoud 29 jun 2009 22:02

Het is een Matte White. Foto's volgen.
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 29 jun 2009 23:38

Mijne word ook matte white. Was eigenlijk wel verast met dat matte. Dacht dat de boel zou glimmen Vind het wel kinky:p

Plaats reactie