Trek
Heeft vergelijkbare bevestiging van zadelpen of beter gezegd seatmast, die niet in het frame gaat, maar er overheen. Bouten braken regelmatig af. Heb zelfde probleem. Tot nu toe iedere keer netjes opgelost, maar lekker gevoel heb je er niet meer bij kan ik je wel zeggen.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012
De bouten die braken was bij de seatmast seatcap constructie tot en met 2010. Vanaf 2011 werd de bevestiging en vorm anders en daarmee waren de problemen opgelost. TS heeft ervaring met de 2013 madone. Die seatcaps hadden geen problemen. Ik ken de systemen wel, ik vraag me af wat er dubieus aan is.
Ik heb de Madone uit 2013 met dezelfde constructie en heb eind 2015 voor de 3e keer een nieuw frame van Trek gekregen. Het frame barst steeds (al 3x precies hetzelfde gehad dus) op de plek waar de zadelpen vastzit. Altijd een momentsleutel gebruikt en altijd ruim onder de max torque gebleven. Daarom krijg ik ook steeds een nieuw frame van Trek, maar ben het intussen wel een beetje zat.lawnmower schreef:Wat is er precies dubieus aan het zadelpen systeem van de emonda?
Dit keer ook een nieuwe seatmast erbij gekregen, ditmaal met 2 inkepingen ipv 1, waarmee ik denk dat het issue opgelost is. De krachten worden zo beter verdeeld. De tijd zal het leren...
Als ik te weinig aandraaide (ong 5Nm) schoof de zadelpen langzaam naar beneden en beschadigde het frame en als ik hem ietsje strakker deed 6Nm, dat ontstond er een scheurtje in het frame.
Veel mensen gesproken, ook een aantal van Trek zelf en die zeggen dat dit eigenlijk maar heel weinig voorkomt. Ik kan het me haast niet voorstellen (ik denk dat men dat deel gewoon heel weinig controleert en dus niet weten dat ze met een barst rondrijden)... of ik heb gewoon 3x vette pech gehad.
Ondanks bovenstaande nog altijd fan van Trek hoor. Het is een fantastische fiets om op te rijden.
Dank voor de reactie. Ik ga toch kijken of ik em onder die 7kg kan krijgen, anders heroverwegen. Kan niet zo zijn dat m'n nieuwe fiets zwaarder wordt dan m'n huidigeNoChain schreef:Mensen met een Madone 9 zullen er niet in overvloed zijn .
Op die fiets staat een di2 groep, zet er een Red groep op en je wint 300gr.rwlinda schreef:Dank voor de reactie. Ik ga toch kijken of ik em onder die 7kg kan krijgen, anders heroverwegen. Kan niet zo zijn dat m'n nieuwe fiets zwaarder wordt dan m'n huidigeNoChain schreef:Mensen met een Madone 9 zullen er niet in overvloed zijn .
Het gaat op niet veel trekken maar steek er lage carbon wielen in en je kan ook daar nog wel een 300gr winnen. Lichtere snelsluitingen, lichtere banden, zadel ... het is niet dat op die fiets overal het allerlichtste staat dus er zeker nog marge om hem onder de 7kg te krijgen.
Precies, die onderdelen wilde ik al anders hebben. Well Dura Ace di2 ipv Sram gezien het materiaal van m'n andere fietsen en mijn wens elektrisch te kunnen schakelen. Lage carbonwielen extra erbij voor het klimwerk en hoge velgen voor vlakke ritten .
Laatst gewijzigd door rwlinda op 18 jan 2016 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39997
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Met een fiets die 200gr zwaarder is maar waar je als gegoten op zit en die helemaal bij je past zul je betere resultaten realiseren dan met een lichtere fiets die niet bij je past.
Mijn verhaal is is bij velen bekend: mijn Speci Tarmac SL3 Sworks frame heb ik binnen een half jaar weer (met fors verlies) verkocht en er een zwaarder Dogma frame voor terug gekocht. De SL3 en ik konden geen vriendjes worden, ondanks de fantastische specificaties en gave looks. Die 3-400gr extra had ik er graag voor over!
Mijn verhaal is is bij velen bekend: mijn Speci Tarmac SL3 Sworks frame heb ik binnen een half jaar weer (met fors verlies) verkocht en er een zwaarder Dogma frame voor terug gekocht. De SL3 en ik konden geen vriendjes worden, ondanks de fantastische specificaties en gave looks. Die 3-400gr extra had ik er graag voor over!
Less is bore
Precies! . Ik wilde graag een Canyon hebben, maar na weken wikken en wegen besloten dat niet te doen. Naast de levertijden en andere zaken die niet veel met de fiets an sich te maken hebben, past de geometrie gewoon niet. Ik heb altijd Trek gereden en ook nu, na van zeker 10 merken de geometrie te hebben bekeken, zal ik in dat opzicht bij Trek moeten blijven. Dan maar ietsje zwaarder idd, maar ideaal op je fiets zitten geeft je vele malen meer plezier.daniel1975 schreef:Met een fiets die 200gr zwaarder is maar waar je als gegoten op zit en die helemaal bij je past zul je betere resultaten realiseren dan met een lichtere fiets die niet bij je past.
Dus ja, H1 is mooi, maar als de h2 beter bij je past, gewoon die doen. Mijn huidige Madone is een H2 geometrie, en dat zal de nieuwe ook hebben. Wellicht wel 1 framemaat kleiner ... ik val er precies tussenin (das dan ook het enige minpunt aan de maatvoeringen van Trek, of misschien wel ideaal, omdat ik op het uiterste qua zadelhoogte en stuurhoogte kan gaan zitten ).
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39997
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
De knalrode Madone H1 vind ik wel een plaatje. En dat voor een liefhebber van Italiaans....
Maar ook ik zou naar H2 moeten en eigenlijk een 55cm willen.
Conclusie; ik hou de Dogma nog maar even
Maar ook ik zou naar H2 moeten en eigenlijk een 55cm willen.
Conclusie; ik hou de Dogma nog maar even
Less is bore
Gisteren de 9.9 H2 P1(Solid Logo met Petrol Pearl frame/ Bright Silver logo) frameset besteld. Nu wachten ...
Ik ben nog wel op zoek naar goede, lichte snelspanners. Iemand ervaring met die van KCNC titanium?
Ik ben nog wel op zoek naar goede, lichte snelspanners. Iemand ervaring met die van KCNC titanium?
Op de mtb. Niet op de racer. Eerlijk gezegd vind ik kcnc echt een compromis en zijn de skewers redelijk maar licht. In de mtb vond ik ze maar matig en aan de weke kant met kraakjes tot gevolg. Klemkracht niet super. In de mtb zit natuurlijk een zwaarder wiel dat vaker en sneller moet draaien dus wellicht heb je daar op de racer minder last van. Zo'n fiets verdiend iets van hope of keil. Bontrager had vroeger ook titanium red dot qr's. Weet niet zeker of die nog bestaan maar die vond ik echt fijn. Ook omdat de lever een fatsoenlijk lepeltje is en niet een stokje waar je geen grip op hebt.
Laatst gewijzigd door lawnmower op 24 jan 2016 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Ok, thnx! ik ga kijken welke nog meer een optie zouden kunnen zijn .lawnmower schreef:Op de mtb. Niet op de racer. Eerlijk gezegd vind ik kcnc echt een compromis en zijn de skewers redelijk maar licht. In de mtb vond ik ze maar matig en aan de weke kant met kraampjes tot gevolg. Klemkracht niet super.