Scott
Toch nog even meegeven wat me direct opviel tijdens de eerste rit
Het carbon plankje is comfortabel, in vergelijking met een speedneedle, tja..afwachten wat het geeft na een rit van 6 uur.
Schakelen met super record gaat echt wel soepeler als record, maar ik mis wel de duidelijke klik (heeft met gewenning te maken), de remgrepen zitten beter, maar de oude vond ik ook top. Of 11 speed meerwaarde heeft...??
Waar ik enorm over te spreken ben is de remkracht, de combinatie Swiss stop en Mavic ultimate is enorm efficiënt!! Overal lees je dat carbon velgen minder remvermogen hebben maar dat heb ik niet gevoeld, het was natuurlijk droog.
Het aanzetten, optrekken, gaat echt wel sneller met een fiets die 2 kg minder weegt.
Groeten
Het carbon plankje is comfortabel, in vergelijking met een speedneedle, tja..afwachten wat het geeft na een rit van 6 uur.
Schakelen met super record gaat echt wel soepeler als record, maar ik mis wel de duidelijke klik (heeft met gewenning te maken), de remgrepen zitten beter, maar de oude vond ik ook top. Of 11 speed meerwaarde heeft...??
Waar ik enorm over te spreken ben is de remkracht, de combinatie Swiss stop en Mavic ultimate is enorm efficiënt!! Overal lees je dat carbon velgen minder remvermogen hebben maar dat heb ik niet gevoeld, het was natuurlijk droog.
Het aanzetten, optrekken, gaat echt wel sneller met een fiets die 2 kg minder weegt.
Groeten
Iemand tips hoe je de lagers uit een Scott Addict R2 kunt halen?
Gaat hier om geintegeerde (press fit) lagers van Shimano die vervangen gaan worden door ceramische van FSA (voor een K-Force Light).
Gaat hier om geintegeerde (press fit) lagers van Shimano die vervangen gaan worden door ceramische van FSA (voor een K-Force Light).
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Zoiets:
http://www.bike-components.de/products/ ... Basic.html
Dat is deze tool:
http://road.fullspeedahead.com/fly.aspx ... &taxid=279
Niet heel sophisticated, maar wel goedkoper dan de profi tool van 200 eur.
http://www.bike-components.de/products/ ... Basic.html
Dat is deze tool:
http://road.fullspeedahead.com/fly.aspx ... &taxid=279
Niet heel sophisticated, maar wel goedkoper dan de profi tool van 200 eur.
Deze jongen van Park Tools moet de truc toch wel netjes kunnen doen......
http://www.bike-components.de/products/ ... BT-39.html
http://www.bike-components.de/products/ ... BT-39.html
Bedankt voor de tips.
Echter BB30 is toch anders dan Shimano Press Fit/BB86.
Oa de afmetingen van de as zijn anders.
Volgens mij is BB30 30mm en het systeem dat Scott/Giant kent gaat uit van de standaard assen: rond de 24mm.
De vraag is of deze tools dan wel werken.
Maar na wat lezen ben ik eruit.
Op de site van Parktool kwam ik dit tegen:
Removal of the bearing adapters from the frame is currently an old tried and true system; a screwdriver and hammer, striking repeatedly from the inside.
1 kant is er nu uit en die andere lukt ook wel.
Echter BB30 is toch anders dan Shimano Press Fit/BB86.
Oa de afmetingen van de as zijn anders.
Volgens mij is BB30 30mm en het systeem dat Scott/Giant kent gaat uit van de standaard assen: rond de 24mm.
De vraag is of deze tools dan wel werken.
Maar na wat lezen ben ik eruit.
Op de site van Parktool kwam ik dit tegen:
Removal of the bearing adapters from the frame is currently an old tried and true system; a screwdriver and hammer, striking repeatedly from the inside.
1 kant is er nu uit en die andere lukt ook wel.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
In dezelfde lijn van het vraagstuk even een vraag van mijn kant: De scott addict frames met geintegreerd bracket, (scott addict SL) wat voor 'n bracket is dit, standaard, BB30, of nog wat anders? met andere woorden wat voor een crank moet ik zoeken?
lancev7 schreef:In dezelfde lijn van het vraagstuk even een vraag van mijn kant: De scott addict frames met geintegreerd bracket, (scott addict SL) wat voor 'n bracket is dit, standaard, BB30, of nog wat anders? met andere woorden wat voor een crank moet ik zoeken?
Bij Westbrook kreeg ik de vraag of ik Shimano of Campa lagers erin wou hebben.
Waar heb jij voor gekozen?
Als je bijv. Shimano lagers hebt, dan kun je kiezen voor Shimano/FSA etc
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
wezep schreef:lancev7 schreef:In dezelfde lijn van het vraagstuk even een vraag van mijn kant: De scott addict frames met geintegreerd bracket, (scott addict SL) wat voor 'n bracket is dit, standaard, BB30, of nog wat anders? met andere woorden wat voor een crank moet ik zoeken?
Bij Westbrook kreeg ik de vraag of ik Shimano of Campa lagers erin wou hebben.
Waar heb jij voor gekozen?
Als je bijv. Shimano lagers hebt, dan kun je kiezen voor Shimano/FSA etc
Pas daar voor op want shimano lagers zijn niet geheel compatibel met fsa crankstellen.
De overall breedte incl lagercups vd bracket scheelt iets of wat..gelezen dacht ik ergens op velonews.
Mr.Scott schreef:wezep schreef:lancev7 schreef:In dezelfde lijn van het vraagstuk even een vraag van mijn kant: De scott addict frames met geintegreerd bracket, (scott addict SL) wat voor 'n bracket is dit, standaard, BB30, of nog wat anders? met andere woorden wat voor een crank moet ik zoeken?
Bij Westbrook kreeg ik de vraag of ik Shimano of Campa lagers erin wou hebben.
Waar heb jij voor gekozen?
Als je bijv. Shimano lagers hebt, dan kun je kiezen voor Shimano/FSA etc
Pas daar voor op want shimano lagers zijn niet geheel compatibel met fsa crankstellen.
De overall breedte incl lagercups vd bracket scheelt iets of wat..gelezen dacht ik ergens op velonews.
Dat klopt, maar verschilt volgens mij ook weer per FSA crankstel, niet?
Ik heb in iedergeval FSA lagers besteld bij Westbrook.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Ik wil zeker geen FSA crank, op dit moment rijd ik met campagnolo, maar evt zou ik willen overstappen naar bijvoorbeeld een zipp vuma quad, lightning crank, EEcrank of nog wat anders. Wat is dan de juiste keuze? Ik begrijp overigens dat de addict frames 'geen' BB30 zijn?