DeRosa
Ik zie ook Storck in het lijstje staan. Laat dan b.v. met dat merk samen een frame ontwerpen of koop een closed mold in. Dan kun je ongestraft die hoge prijs vragen. Je kunt beide "open kaart" spelen en van elkaars goede naam profiteren.
Stem met elkaar de afmontage af (Storck met Sram in het zwart of wit en DeRosa met Ekar en kleurtjes en allebei iets met Shimano.
Stem met elkaar de afmontage af (Storck met Sram in het zwart of wit en DeRosa met Ekar en kleurtjes en allebei iets met Shimano.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik krijg bij het lezen van dit artikel ook een ‘wij van wc eend’ gevoel. Een hoop claims over cowboy bedrijven zonder man en paard te noemen. Was journalistiek gezien zeker te lastig ivm laster e.d.
Begrijp me niet verkeerd, het maken van fake artikelen vind ik ook verwerpelijk en zal ik nooit aan meewerken door zoiets te kopen. Maar het vergelijk tussen De Roda en fake was de discussie ook niet.
Begrijp me niet verkeerd, het maken van fake artikelen vind ik ook verwerpelijk en zal ik nooit aan meewerken door zoiets te kopen. Maar het vergelijk tussen De Roda en fake was de discussie ook niet.
Abide.
+1daniel1975 schreef: ↑08 feb 2021 12:53Voelt nog wel een beetje als een reclameverhaaltje waarom de dure merken zo duur moeten zijn.....
Geloof er allemaal niks van dat "duurdere" merken, extra laagje carbon en betere kwaliteit carbon gebruiken denk dat er wel meer aandacht is bij de productie en afwerking. Voor mij blijven het China frame's met een duidelijke doelstelling - winst maximalisatie - niks anders.
YFood !!!
Over De Rosa frames lees en hoor ik in ieder geval nooit iets over scheurtjes of andere problemen. Andere merken kennen die problemen wel, soms al bij aflevering. Kennelijk is de productie, de afwerking en de kwaliteitscontrole van De Rosa toch beter.
Ik denk vooral dat de aantallen fietsen die De Rosa verkoopt in het niet vallen vergeleken met de meeste andere merken, waardoor je er automatisch minder over leest.
Ik zie werkelijk nooit nieuwe De Rosa fietsen "in het wild"...
Ik zie werkelijk nooit nieuwe De Rosa fietsen "in het wild"...
Dat is ook meteen één van de redenen om een De Rosa te kopen. Het zijn exclusieve fietsen! Fraai Italiaans design en een geweldige afwerking. Mijn De Rosa Idol heeft daarnaast volledig interne bekabeling, dat hebben de massa-productie-merken alleen maar bij hun duurste modellen.
Ik kan je uit de brand helpen. Alle twee mijn frames (King XS en King) zijn gescheurd. Wel is dit perfect onder garantie opgelost. Beide keren een nieuw frame ontvangen.
In dit artikel wordt De Rosa niet genoemd, Pinarello wel:Codalunga schreef: ↑08 feb 2021 07:42 Ik veronderstel dat dit artikel https://www.bikebiz.com/cream-competent ... faking-it/ ook wat richting geeft aan de discussie en mogelijk wat inzicht in de motieven van Derosa en het verdienmodel/-strategie waar zij en anderen (genoemd werden Ridley en X-planet On One) voor hebben gekozen.
Wat mij betreft nogmaals, het gaat hier niet exclusief om Derosa en het is ook niet perse verwerpelijk dat ze dit zo doen. De kwaliteit zou er zelfs op kunnen winnen. Punt blijft dat de marketingstrategie vaak neigt naar faking, omdat die inspeelt op de beelden (van de consument) alsof er nog een oude man met een sigaar zit te lassen en te lijmen aan frames. Dat ene kleine oneffendheidje in de lak werd veroorzaakt door een vonkje wat afspatte van de lucifer toen hij zijn sigaar aanstak en het frame raakte. Het frame werd daardoor zelfs meer waard.
Bij het ontwerpen van nieuwe websites komt het fenomeen "customer journey" om de hoek kijken. Dat probeert jouw emotioneel alegoritme te vinden en te vangen ( beware of the crap inside you).
Veel genoegen en kennisvermeerdering toegewenst bij het doornemen van dit artikel.
"The cream factories also tend to produce their own-name frames. Giant, of course, is the best-known and largest of these, but other cream factories also have own-brand bikes. Carbotec, for instance, makes Pinarello frames but also makes Carbotec frames, available at a fraction of the cost of Pinarello frames. The frame shapes are different, of course, and a Carbotec – because it isn’t marketed, or ridden to Grand Tour victories – does not turn heads the same way as a Pinarello turns heads."
Dus
Ondertussen aan mijn nieuwe Idol aan het wennen, die genoeg bijzondere kenmerken heeft om zich te onderscheiden van frames van andere merken.. Mijn Gios Gress frame heeft het begeven en dit frame was in de bonus bij de Wiggle. Onderdelen overgezet. Frame had wat korter gekund dus rij nu zonder set back. Stuurhoogte ook nog niet definitief bepaald. Je kunt meten en stack en reach berekeningen los laten op een frame, uiteindelijk is de rijimpressie en het acceptabele niveau van comfort het gene wat telt.
Fijn dat het in dit topic nu weer gewoon over de fietsen zelf gaat! Je hebt gelijk, je zal proefondervindelijk moeten uitvinden wat het beste aanvoelt qua stuurhoogte, set back etc.. Ik heb mijn Idol nog niet goed kunnen uitproberen, vanwege het weer, maar ik denk dat ik ook nog wel een paar keer de boel moet aanpassen.