Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 06 nov 2023 09:21

Om maar van alle gepromote tijd op de NPO maar niet te spreken, van onze belastingsgeld.
Je bedoelt een avond lang Rutte op tv bij zomergasten?

En wat dacht je dan van deze analyse:

Het thema wat maar niet op de agenda komt
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 06 nov 2023 17:52

Enzzo schreef: 06 nov 2023 09:21
Om maar van alle gepromote tijd op de NPO maar niet te spreken, van onze belastingsgeld.
Je bedoelt een avond lang Rutte op tv bij zomergasten?

En wat dacht je dan van deze analyse:

Het thema wat maar niet op de agenda komt
Grapjas , vorige verkiezingen werd D66 vol gepromoot , nu is het aan de beurt van PvdA/GL.
Het kan natuurlijk zijn dat dat voor jou niet links genoeg is ;-)

Tja zorg, .... er gaat in ieder geval veel geld in om , en naar toe.
Volgens mij staat het toch wel redelijk hoog op ieders agenda.
Als ik het voor het zeggen zou hebben zou ik het aan Marcel Levi overlaten heb wel vertrouwen in de beste man.

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 06 nov 2023 18:15

Als je wilt dat Levi minister wordt dan kan je het beste PvdA/groen links stemmen. Hij is al jaren PvdA lid.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 06 nov 2023 18:35

Stemmen op GL/PvdA gaat zeker niet gebeuren.
Zaken kabinet of een minderheid kabinet is voor mij een optie, Levi kennende wil hij vast wel minister wezen ook als zijn PvdA niet in het Kabinet zit.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 06 nov 2023 18:55

Iemand met medische achtergrond blijkt niet per definitie een goed minister van Volksgezondheid.

galileo2
Forum-lid

galileo2 06 nov 2023 20:34

Maggie Deblock was niet echt een hoogvlieger

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 06 nov 2023 22:13

Omtzicht vindt een coalitie met de SGP een optie (in een minderheidskabinet)

De SGP die in zijn programma heeft staan dat euthanasie wettelijk verboden moet worden, dat abortus idem verboden moet worden maar dat invoeren van de doodstraf een reëele optie is. (Zoek de verschillen…)

Uit het partijprogramma van de SGP:
Het vaststellen en opleggen van een bepaalde straf is een zaak van de rechtsprekende macht. Dit laat echter onverlet, dat de SGP bij ernstige levensdelicten het opleggen van de doodstraf door een wettige overheid een legitieme straf vindt.

Ik vond Omtzicht misschien een redelijk alternatief voor mijn stem maar dit keert mij toch echt helemaal van hem af!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 06 nov 2023 22:45

Enzzo schreef: 06 nov 2023 22:13 Omtzicht vindt een coalitie met de SGP een optie (in een minderheidskabinet)

De SGP die in zijn programma heeft staan dat euthanasie wettelijk verboden moet worden, dat abortus idem verboden moet worden maar dat invoeren van de doodstraf een reëele optie is. (Zoek de verschillen…)

Uit het partijprogramma van de SGP:
Het vaststellen en opleggen van een bepaalde straf is een zaak van de rechtsprekende macht. Dit laat echter onverlet, dat de SGP bij ernstige levensdelicten het opleggen van de doodstraf door een wettige overheid een legitieme straf vindt.

Ik vond Omtzicht misschien een redelijk alternatief voor mijn stem maar dit keert mij toch echt helemaal van hem af!!
Omtzigt heeft wel meer dingen die op voorhand anders leken. Ik denk dat als mensen zich meer verdiepen in zijn programma een hoop besluiten om toch niet op hem te stemmen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 07 nov 2023 05:54

Verdiepen mensen zich anno 2023 nog in partijprogramma’s dan? :-(

Edit: en sowieso bizar dat hij nog steeds geen uitspraak doet of hij/niet premier wil worden. Maak een keuze, wel zo eerlijk naar de kiezer. Nee is ook een antwoord.
Laatst gewijzigd door daniel1975 op 07 nov 2023 07:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Less is bore

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 07 nov 2023 07:36

daniel1975 schreef: 07 nov 2023 05:54 Verdiepen mensen zich anno 2023 nog in partijprogramma’s dan? :-(
De partijen zelf in ieder geval niet meer zodra er een kabinet is gevormd.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 07 nov 2023 07:47

daniel1975 schreef: 07 nov 2023 05:54 Verdiepen mensen zich anno 2023 nog in partijprogramma’s dan? :-(

Edit: en sowieso bizar dat hij nog steeds geen uitspraak doet of hij/niet premier wil worden. Maak een keuze, wel zo eerlijk naar de kiezer. Nee is ook een antwoord.
Ik denk dat hij ook helemaal geen premier moet willen worden. Daarbij is de populariteit alleen gestoeld op hoe hij zijn werk de laatste jaren heeft ingevuld. Dat betekent niet dat de mensen in zijn partij het ook zo zullen/kunnen doen.

Het rechtse kabinet dat hij voorstaat met een VVD, SGP en JA21 erbij wordt een drama voor Nederland.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 07 nov 2023 07:54

JPAR schreef: 07 nov 2023 07:47

Ik denk dat hij ook helemaal geen premier moet willen worden. Daarbij is de populariteit alleen gestoeld op hoe hij zijn werk de laatste jaren heeft ingevuld. Dat betekent niet dat de mensen in zijn partij het ook zo zullen/kunnen doen.

Het rechtse kabinet dat hij voorstaat met een VVD, SGP en JA21 erbij wordt een drama voor Nederland.
Ik ben benieuwd waarom die partijen ern drama zouden zijn. Welke partijen zouden het volgens jou beter doen? Serieus geïnteresseerd. (Ik ben heftig tegen de SGP)

Gesloten