De grote wielren quiz!
De Vuelta? Vanwege correcties 'wegens omstandigheden'.
Edit: klopt niet, Menchov ipv Heras was eenmaal.
Edit: klopt niet, Menchov ipv Heras was eenmaal.
nee, heeft niets met doping-schorsingen te maken......
Giro d'Italia.
In 1912 werd de Ronde van Italië eenmalig verreden in ploegenteams, er was geen individuele rangschikking. Het winnende team bestond uit Carlo Galetti, Giovanni Micheletto en Eberardo Pavesi.
Galetti had in de jaren daarvoor ook al de Giro gewonnen. Maar niet in 1913 en 1914. Toen wonnen resp. Carlo Oriani (1913) en Alfonso Calzolari (1914).
Zie daar vijf winnaars in drie jaar, en geen doping...
In 1912 werd de Ronde van Italië eenmalig verreden in ploegenteams, er was geen individuele rangschikking. Het winnende team bestond uit Carlo Galetti, Giovanni Micheletto en Eberardo Pavesi.
Galetti had in de jaren daarvoor ook al de Giro gewonnen. Maar niet in 1913 en 1914. Toen wonnen resp. Carlo Oriani (1913) en Alfonso Calzolari (1914).
Zie daar vijf winnaars in drie jaar, en geen doping...
TransAm 2010 ? Of toch 2011? 2012!
Bingo !
die zocht ik.
het woord is aan NK 2003
die zocht ik.
het woord is aan NK 2003
Ha, tijd voor een uitsmijter. (Al is dit citaat niet van dit jaar).
Welke renner kon niet langer wachten en sprak de volgende woorden?
,,Ik wil weg, weg, weg! Ik moet koersen!''
Tips te over... Maar nu nog niet.
Welke renner kon niet langer wachten en sprak de volgende woorden?
,,Ik wil weg, weg, weg! Ik moet koersen!''
Tips te over... Maar nu nog niet.
Gert-Jan Theunisse, tjidens zijn "gedwongen" tweejarige eenzame trainingsperiode op Tenerife ?
Tommy Simpson?
[quote="Farelli"]Tommy Simpson?[/quote]
Nee, de gezochte renner (nul UCI-punten en toch wereldberoemd in Nederland) leeft nog. Hij is ook van later datum.
En nog een hint.
Hij is vooral bekend om de manier waarop hij voor de gesloten spoorbomen is gestrand.
Nee, de gezochte renner (nul UCI-punten en toch wereldberoemd in Nederland) leeft nog. Hij is ook van later datum.
En nog een hint.
Hij is vooral bekend om de manier waarop hij voor de gesloten spoorbomen is gestrand.