Pagina 208 van 320

Geplaatst: 19 feb 2010 16:08
door _cas_
@ rose, meer info over deze fiets(en) van Armstrong: klik

Geplaatst: 19 feb 2010 16:19
door superrose
Ja thnx daar staat het "Never Forget Your Beginner's Spirit." staat er boven voor hem leesbaar op de bovenbuis

Geplaatst: 19 feb 2010 16:39
door franskem
TiesT schreef:
superrose schreef: Hij kan toch ook niet extreem diep door zijn rug?


Idd. Beter gezegd omdat hij oud is:p


Helahela, niet spotten met een oude mens ;-)

Maar voor zijn leeftijd fietst hij dan toch nog erg hard, sommige jonkies kunnen toch niet met hem mee (3e in de tour, dus hoeveel achter hem?).

Het is in ieder geval geen toonbeeld van schoonheid op een TT-fiets. Maar dat was Virenque ook niet.

Geplaatst: 19 feb 2010 17:07
door bleek
superrose schreef:nou ik keek net naar die foto, maar hij heeft wel een buikje daar joh Armstrong bedoel ik, Cancellara is gewoon een kanon.


Ik denk niet dat daar teveel vet zit, zal eerder iets met ademhaling en opgevouwen zitten te maken hebben :)

Geplaatst: 19 feb 2010 19:57
door mj
Ik ben deze winter ook beetje aan het verzamelen geweest, onderstaand resultaat. hopen dat het trappen ook een beetje gaat lukken.

aan het materiaal ligt het hopelijk niet meer!

plaatje

Geplaatst: 19 feb 2010 22:03
door arjan916
Zomaar, voor de geïnteresseerden: montage van de kit voor het Profile Design Carbon X stuur, zodat je met dit stuur net zo dicht op het stuur kunt 'liggen' dan met het nieuwere broertje Carbon X1.5

De kit, zoals hier aangegeven, heb ik uiteindelijk besteld via een locale FM bij Veltec en is voor € 19,95 geleverd.

Uitgangspunt
Afbeelding

Na montage van de kit.
Afbeelding

Het verschil in hoogte.
Afbeelding

De overgebleven onderdelen, na montage van de kit.
Afbeelding

Dezelfde sturen en bends, één met kit en één zonder, duidelijk zichtbare verschillen.
Afbeelding

Het grootste verschil is dus de hoogte van de pads.
Ook staan de pads nu meer op centerline van het stuur, ipv er achter (richting zadel).
En de pads staan dichterbij elkaar, je armen zullen dus ook iets dichter naar elkaar toe gericht zijn, dus een smallere houding.

Hopelijk komt het voorjaar snel en kan ik het verschil "aan den lijve" ondervinden en beide varianten vergelijken.
Op voorhand verwacht ik dat de 'nieuwe' smalle variant oncomfortabeler zal zijn, de zit is immers aanzienlijk dieper.
En doordat de armen dichter bij elkaar staan, zal het ook iets beklemmender aanvoelen.
Maar goed, ik heb het gemonteerd in de hoop een beetje tijdwinst te boeken door een iets betere houding aan te kunnen nemen.

Geplaatst: 19 feb 2010 22:10
door corniel
@arjan916: Het idee is dan dat je met je P2 tijdens wedstrijden met, en ander zonder die kit gaat rijden? Of behaalt hoe het bevalt of ie erop blijft of niet?

Geplaatst: 19 feb 2010 22:40
door arjan916
Corniel schreef:@arjan916: Het idee is dan dat je met je P2 tijdens wedstrijden met, en ander zonder die kit gaat rijden? Of behaalt hoe het bevalt of ie erop blijft of niet?


Corniel, soms begrijp ik je zinsopbouw niet helemaal ;) maar ik veronderstel dat je bedoelt dat de P2C (met smalle pads) hoofdzakelijk ingezet gaat worden op wedstrijden, dat klopt.
De andere is m'n gewone zomerfiets, die ik ook gebruik voor langere ritten en dus ook met een iets comfortabeler houding.
De P2C ga ik uiteraard ook veel gebruiken voor traininkjes en zo af en toe een bescheiden toertochtje, juist om me de diepere zit eigen te maken.
En mocht de diepe zit me niet bevallen, dan zet ik het kitje wel in de verkoop.

Geplaatst: 20 feb 2010 13:29
door pief
Je hebt toch een ideale houding?

Als je dan je pads dan een totaal andere positie geeft, klopt deze toch niet meer? :s

Geplaatst: 20 feb 2010 14:35
door iron2man
In het verleden heb ik ook een Profile Design tijdritstuur gehad zie tweede foto van Arjan916
Wat ik ook probeerde ik kon nooit echt een ideale postie vinden totdat ik Oval Concepts tegenkwam.
Dit merk staat bekend om de talloze verstellingsmogelijkheden waardoor je het stuur kunt aanpasen aan jouw lichaamsmaten
Op de 1ste en de 2e foto staan de barends vrij ver uitelkaar en kunnen ze niet dichterbij of schuin worden geplaatst terwijl dit bij Oval Concepts wel mogelijk is
Nadeel van Oval Concepts is dat het vrij duur is en de pads vrij klein zijn,dit heb ik opgelost door Pads van 3T erop te zetten en alles past prima.
Ik kon de pads zonder iets aan te passen op het stuur plaatsen en ze zijn zeer comfortabel wat bij de Long-Distance triatlon wel nodig is
Zie foto van het tijdritstuur

http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... 1266669377

Geplaatst: 20 feb 2010 20:42
door mj
MJ schreef:Ik ben deze winter ook beetje aan het verzamelen geweest, onderstaand resultaat. hopen dat het trappen ook een beetje gaat lukken.

aan het materiaal ligt het hopelijk niet meer!

plaatje


stond gisteren een beetje als laatste reactie, daarom even quote, Wat zouden jullie hier nog aan verbeteren/veranderen of zo houden?

Geplaatst: 20 feb 2010 20:53
door franskem
Mooie fiets.
Je komt stil aan steeds meer Argon's tegen. Mooi hoor, beetje tegengewicht aan het Cervelo gebeuren.
Ik zou voorlopig niet verandere(hooguit je spacertoren wat halveren, bidonhouder achter je zadel).