Mocht je ooit nog eens tubeless racefiets bandjes willen bestellen.Suntoro schreef: ↑22 jun 2020 21:00 Ik heb eergister ook weer gewoon een kunststof bandenlichter gebruikt vanwege mijn carbon velg. Want voor je biba lekprikken heb je bij tubeless toch last.
Overigens ging de montage weer lastig. Had mijn Kenda Valkerie achter flinke beschadigd. Nog net thuis gekomen met de lekker band. Werd niet gerepareerd door de latex. Maar had afgelopen donderdagavond ook geen zin om te stoppen en een biba te monteren. Het was al laat, en dan zou ik in het donker thuiskomen. Was mijn achterlichtje ook al verloren. Merkte ik op toen ik hem aan wilde zetten.
Maar heb de Kenda Valkerie 28mm zaterdags maar eens weggegooid en vervangen door een oude Sworks 2Bliss 28mm. Eigenlijk reed ik daar de achterband ook snel aan gort op mijn fixie, dus ben wel een heuverig ervoor of ik er wel plezier aan zal beleven op mijn racefiets. In ieder geval heb ik het laatste stukje ook een bandenlichter gebruikt. Overigens kostte het wel weer wat moeite. Die Reynolds AR41 zijn best breed intern. En bleef weer veel lucht ontstnappen met behulp van de compressor. Uiteindelijke oplossing was de band een paar uur met binnenband te monteren. Daarna de binnenband er weer uit halen en aan 1 kant in de velgrand laten zitten. Gelukkig werkte dit met de Sworks band wel. Met de Maxxis Padrones was dat nooit een oplossing.
Ik was laatst van plan een nieuw setje banden aan te schaffen, maar uiteindelijk toch maar even gewacht. Laatst mijn berging opgeruimd en kwam die Sworks band tegen. Wel een gravel bandensetje besteld en een gravelbike.
Tip: https://www.bicyclerollingresistance.co ... o-ust-2018