Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

iwangoeree
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 19 jul 2008 20:29

iwangoeree 14 mei 2010 21:42

Heb een vraag over de edge. Als ik met de fiets op pad ben en onder bomen door rijd valt me op dat de snelheidmeter niet constant blijft,waarschijnlijk komt dit doordat het ontvangst van de sataliet minder wordt. De snelheid springt echt op en neer. Is het verstandig om de spaakmagneet in het wiel te plaatsen? Blijft de snelheid dan wel constant? Neemt deze functie het dan over als het ontvangst minder wordt? Wie kan mij wat informatie geven?

tinuz0
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 jan 2008 13:33
Locatie: Groningen

tinuz0 14 mei 2010 22:32

Heeft er iemand ervaring met een Garmin i.s.m. een Mac?

Ik heb al de nodige software (Garmin Roadtrip, Mapmanager, Mapinstall en Trainingscenter) gedownload, alleen de kaarten CN en Onroute fietskaart staan nog niet op mijn Mac...

Weet iemand een goede vervanging voor Garmin Trainingscenter? Deze is toch beduidend minder dan de Windows variant...
..::Tinuz::.. a.k.a MdeB | Stevens SLC team: 6,45 kg

erwinb
Forum-lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 sep 2009 16:05
Locatie: Zutphen

erwinb 15 mei 2010 01:09

Ascent is een programma dat goed werkt op de Mac (ik vond het enkele pagina's terug in dit topic). http://www.montebellosoftware.com/ . Ik heb geen ervaring met Garmin Trainingcenter, maar ik vond Ascent behoorlijk indrukwekkend (net als de Edge 705 zelf :) ).

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 15 mei 2010 01:15

[quote="iwan Goeree"]Heb een vraag over de edge. Als ik met de fiets op pad ben en onder bomen door rijd valt me op dat de snelheidmeter niet constant blijft,waarschijnlijk komt dit doordat het ontvangst van de sataliet minder wordt. De snelheid springt echt op en neer. Is het verstandig om de spaakmagneet in het wiel te plaatsen? Blijft de snelheid dan wel constant? Neemt deze functie het dan over als het ontvangst minder wordt? Wie kan mij wat informatie geven?[/quote]

Hoi,

Yep, je snelheidssensor gaat 'over je GPS' heen. Staat hier ergens in het Garmin 705 vermeld maar ja.....waar :rolleye: :rolleye:? Met de zoekfunctie kom je niet veel verder aangezien die alleen een Topic weergeeft en NIET (zoals het wel zou horen) de daadwerkelijke post :(

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

robiris
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 jan 2008 17:08

robiris 15 mei 2010 21:06

[quote="iwan Goeree"]Heb een vraag over de edge. Als ik met de fiets op pad ben en onder bomen door rijd valt me op dat de snelheidmeter niet constant blijft,waarschijnlijk komt dit doordat het ontvangst van de sataliet minder wordt. De snelheid springt echt op en neer. Is het verstandig om de spaakmagneet in het wiel te plaatsen? Blijft de snelheid dan wel constant? Neemt deze functie het dan over als het ontvangst minder wordt? Wie kan mij wat informatie geven?[/quote]

Ja een spaakmagneet is wel een goede oplossing. ik maak er zelf ook gebruik van en de snelheid blijft dan idd een stuk constanter. Tevens heb je dan ook een cadansmeter erbij. Het is wel redelijk kostbaar (€62,=) maar goed tis maar net wat het je waard is.
Als wielrennen makkelijk was, zou het wel voetbal heten

iwangoeree
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 19 jul 2008 20:29

iwangoeree 15 mei 2010 21:19

De cadansmeter gebruikte ik al wel. Had alleen nooit de spaakmagneet geplaatst. Maar nu de snelheid steeds weg viel heb ik hem toch maar even in het wiel gemonteerd. Moet ik nu qua instellingen in de garmin ook nog iets veranderen. Moet ik nog een wielmaat instellen? Of is het voldoende als hij op automatisch staat?

Gebruikersavatar
jay
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 16 okt 2008 10:27

Gebruikersavatar jay 15 mei 2010 21:27

[quote="iwan Goeree"]De cadansmeter gebruikte ik al wel. Had alleen nooit de spaakmagneet geplaatst. Maar nu de snelheid steeds weg viel heb ik hem toch maar even in het wiel gemonteerd. Moet ik nu qua instellingen in de garmin ook nog iets veranderen. Moet ik nog een wielmaat instellen? Of is het voldoende als hij op automatisch staat?[/quote]

Wiel maat kan je bij fiets profiel aanpassen. zou ik in dit geval wel aanpassen. automatisch is volgens mij de snelheid via GPS. maar als de jouwe dat niet laat zien. zou ik voor de zekerheid de wielmaat invullen
On the road S-Works Powered
Off the road (Niet meer)
Http://pina-power.pinkbike.com

rennsport
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 apr 2010 14:38

rennsport 15 mei 2010 21:48

Voor de liefhebbers, bij bol.com de 705 in de aanbieding


Garmin Edge 705

richards
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 jul 2009 00:56

richards 15 mei 2010 22:34

Heb de bundle 2 weken geleden nog bij redcoon voor 309 kunnen krijgen, helaas is die daar nu ook 340. Maar soms is die dus nog goedkoper.

hm2694
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jun 2007 09:38
Locatie: Westland

hm2694 17 mei 2010 18:39

Ik heb vandaag een koers gereden, rondje posbank (download via GPSies.com) top route.

Maar na thuiskomst wel de gegevens van de rit opgeslagen en opgenomen maar de route heeft de Edge 705 niet opgenomen, laat deze niet zien in Garmin connect.

Koers opgevraagd en start gedrukt. Wat heb ik fout gedaan.

Ik hoor graag.

Groetjes Hans
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 17 mei 2010 20:11

Je moet bij het vertrek ff op de start toets drukken. Vanaf dat moment begint hij te registreren.

maastrichtenaar
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 mar 2010 09:13

maastrichtenaar 18 mei 2010 15:17

[quote="Rennsport"]Voor de liefhebbers, bij bol.com de 705 in de aanbieding


Garmin Edge 705[/quote]

Ik heb hem zelf hier gekocht, 320 euro voor de bundel: http://navi.nl/product_info.php?cPath=3 ... cts_id=249

Plaats reactie