Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

koelekiller
Forum-lid

koelekiller 05 okt 2010 17:36

delirium schreef:
mrcoffee schreef:
En wat zegt dat dan van de prestaties van Andy Schleck? Wat het dan toch iets meer dan alleenmaar trainingsadvies van meneer Fuentes?

Natuurlijk dat Schleck ook niet zuiver rijdt! Het is omdat je het vraagt dat ik mijn mening geef trouwens. Ik vraag me écht af wie de eerste zuivere renner in de touruitslag is, ik hoop Vandenbroucke, maar wie zal het zeggen?

Denk dat er zo geen renner mee gedaan heeft maar begrijp al die heisa gewoon niet

Het zijn professionals dus laat ze gewoon doen. Er zijn toch ook geen controles in de fabrieken of ze daar zuiver op de graat werken. Of er zijn toch ook geen controles in de horeca waar men ook niet zuiver is om het toch maar vol te houden.

Laat professionals doen en gebruik hun kennis om sluitende controles uit te brengen bij de jeugd. Iemand moet zelf maar uitmaken of hij zijn gezondheid op het spel wil zetten voor zijn beroep.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 05 okt 2010 17:54

Koelekiller schreef:
delirium schreef:
mrcoffee schreef:
En wat zegt dat dan van de prestaties van Andy Schleck? Wat het dan toch iets meer dan alleenmaar trainingsadvies van meneer Fuentes?

Natuurlijk dat Schleck ook niet zuiver rijdt! Het is omdat je het vraagt dat ik mijn mening geef trouwens. Ik vraag me écht af wie de eerste zuivere renner in de touruitslag is, ik hoop Vandenbroucke, maar wie zal het zeggen?

Denk dat er zo geen renner mee gedaan heeft maar begrijp al die heisa gewoon niet

Het zijn professionals dus laat ze gewoon doen. Er zijn toch ook geen controles in de fabrieken of ze daar zuiver op de graat werken. Of er zijn toch ook geen controles in de horeca waar men ook niet zuiver is om het toch maar vol te houden.

Laat professionals doen en gebruik hun kennis om sluitende controles uit te brengen bij de jeugd. Iemand moet zelf maar uitmaken of hij zijn gezondheid op het spel wil zetten voor zijn beroep.

Ja, hey dat is lekker makkelijk beredeneerd: als je oud en wijs genoeg bent kun je zelf wel beslissen wat je doet. Omdat iemand professional is mag hij zelf bepalen binnen welke medische en morele kaders hij/zij mag bewegen? Helaas ben ik dat niet met je eens.

Trek die redenering eens door naar andere werkgebieden? ARBO wetgeving zou in deze redenering ook maar een wassen neus blijken. Wet- en regelgeving zijn juist bedacht om individuen te beschermen tegen uitwassen. Doping is zo een uitwas. Het is op een bepaald niveau geen keuze meer maar een must om erbij te kunnen horen en dan praat je niet meer over een vrije keuze. Iedereen doet het dus ik moet ook. Praten we nog niet eens over de druk vanuit de ploegleiding.

Nee, sorry ik deel jou mening niet. Al moet ik wel zeggen dat ik het huidige, op sensatielust berustende methodes van UCI ook meer dan vreselijk vind.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 05 okt 2010 18:11

Altijd leuk te lezen hoe dopinggerelateerde discussies in de media worden 'uitgevochten', als een journalist als John Kroon niet eens weet wat een Picogram is.

NRC, 4-10-2010, p. 11:
zie bijlage

"Pictogram is een woord met blijkbaar zo weinig inhoud dat het niet zelfstandig voorkomt in Van Dale." De columns worden met de dag interessanter!

geer
Forum-lid

geer 05 okt 2010 18:23

'Goed' stuk van John Kroon, NOT. Mist de hele essentie van de zaak Contador!

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 05 okt 2010 18:23

zdf meldt vandaag:

Weltverband UCI in der Kritik
Der Madrilene beklagt derweil, wie sein Noch-Team Astana und auch die Öffentlichkeit mit dem Fall umgehe. Sein Rennstall, den er im Winter verlassen wird, habe sich nach den Enthüllungen nicht bei ihm gemeldet. "Ich habe überhaupt gar keinen Kontakt zu irgendjemand. Es besteht keine Kommunikation, rein gar nichts."

In der Branche stößt vor allem das Verhalten des Weltverbandes UCI in der Causa Contador auf Unmut. Dieser habe den dreimaligen Tour- Sieger schon am 24. August über die positive Dopingprobe informiert, die Öffentlichkeit aber lange in Unkenntnis gelassen. "Das ist natürlich eine himmelschreiende Ungerechtigkeit", klagte Stephan Flock, Sprecher des Teams Milram im Vergleich zum jüngsten Dopingfall im eigenen Team.

Zweierlei Maß
Der deutsche Rennstall - der im Winter endgültig von der Bildfläche verschwindet - habe nach dem Hinweis der UCI auf einen positiven EPO-Test bei seinem Fahrer Roy Sentjens gerade einmal 45 Minuten Zeit gehabt, die Öffentlichkeit zu informieren. Superstar Contador, der in der vorigen Woche an die Presse getreten ist, hätte für die Vorbereitung seiner Verteidigungsstrategie wesentlich mehr Zeit gehabt.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

lior63
Forum-lid

lior63 05 okt 2010 19:10

Het verdere verloop van de zaak Contador is zo vreselijk voorspelbaar:
Het is niet waar
Het is een ongeluk
Ik kon er niks aan doen
Het is heel weinig
Ik wist het niet
Ik ben geflikt
Ik ga naar de rechter
snifsnifsnif ik zal het nooohoooooit weer doehoen

De prediker zei het al: er is niks nieuws onder de zon

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 okt 2010 20:23

Hij is gewoon een lior ;)
Less is bore

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 okt 2010 20:36

Bah, meneer Kohl bemoeit zich er ook weer eens mee....

'Tour de France winnen zonder doping onmogelijk'
Uitgegeven: 5 oktober 2010 17:28
Laatst gewijzigd: 5 oktober 2010 17:28

LEESBURG - In navolging van dopingzondaar Roy Sentjens heeft ook Bernhard Kohl benadrukt dat het volgens hem onmogelijk is de Ronde van Frankrijk zonder doping te winnen. Dat zei de oud-renner op een antidopingconferentie in de Verenigde Staten.
Volgens Kohl deugt de controle op doping van geen kant. ''Ik ben in mijn loopbaan tweehonderd keer gecontroleerd. Honderd keer daarvan had ik dope in mijn lijf, terwijl ik maar één keer betrapt ben.'' Dat was in de Tour van 2008, waarin Kohl derde werd en het bergklassement won.

Hij liet in het midden of hij Alberto Contador schuldig acht aan doping. De Spanjaard werd in de Tour op het verboden middel clenbuterol betrapt.

Wel zei Kohl: ''Floyd Landis won de Ronde met een gemiddelde van 40 kilometer per uur en die zat aan de doping. Contador won dit jaar met hetzelfde gemiddelde.''

© ANP
Less is bore

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 05 okt 2010 21:04

Zie hieronder. Ik dacht dat mijn reactie niet geplaatst was.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 05 okt 2010 21:15

Daniel1975 schreef:Bah, meneer Kohl bemoeit zich er ook weer eens mee....

'Tour de France winnen zonder doping onmogelijk'
Uitgegeven: 5 oktober 2010 17:28
Laatst gewijzigd: 5 oktober 2010 17:28

LEESBURG - In navolging van dopingzondaar Roy Sentjens heeft ook Bernhard Kohl benadrukt dat het volgens hem onmogelijk is de Ronde van Frankrijk zonder doping te winnen. Dat zei de oud-renner op een antidopingconferentie in de Verenigde Staten.
Volgens Kohl deugt de controle op doping van geen kant. ''Ik ben in mijn loopbaan tweehonderd keer gecontroleerd. Honderd keer daarvan had ik dope in mijn lijf, terwijl ik maar één keer betrapt ben.'' Dat was in de Tour van 2008, waarin Kohl derde werd en het bergklassement won.

Hij liet in het midden of hij Alberto Contador schuldig acht aan doping. De Spanjaard werd in de Tour op het verboden middel clenbuterol betrapt.

Wel zei Kohl: ''Floyd Landis won de Ronde met een gemiddelde van 40 kilometer per uur en die zat aan de doping. Contador won dit jaar met hetzelfde gemiddelde.''

© ANP

Grote kul ! Als iedereen clean rijdt, dan zal het gemiddelde wel iets lager zijn maar gegarandeerd dat er een winnaar uit de bus komt.
Doping jaagt alleen de gemiddelde snelheid omhoog maar als toeschouwer merk je dat totaal niet. Alleen de uitslagen tonen dat er weer een ongehoord hoog gemiddelde is gereden. Voor mij hoeft dat echt niet. Ik kijk liever naar echte en eerlijke coureurs die clean rijden. Als ik ze nu zie rijden dan denk ik: Daar gaat weer zo 'n sukkel die vol doping zit. Overwinningen zeggen mij niets meer over de kwaliteiten en capaciteiten van de winnende coureur. Het is nu: Wie heeft de beschikking over de beste doping die niet te detecteren valt.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

thunder_road
Forum-lid

thunder_road 05 okt 2010 21:18

>Honderd keer daarvan had ik dope in mijn lijf, terwijl ik maar één keer betrapt ben

Ja hoor; de Bernhard Kohl die liep te janken toen hij uit de tour gekickt was; hij was het slachtoffer van het systeem.

niet 1x ; ja 100X de boel bedonderen dat is dus gewoon crimineel.
pieter

http://pietersdigiland.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

eelcoz

eelcoz 05 okt 2010 21:19

Marconi schreef:
Grote kul ! Als iedereen clean rijdt, dan zal het gemiddelde wel iets lager zijn maar gegarandeerd dat er een winnaar uit de bus komt.

Precies.

Verder is de redenering van Kohl van een bedroevend niveau. Landis won de Tour met een gemiddelde van 40 en gebruikte doping, Contador won de Tour met hetzelfde gemiddelde dus die moet ook doping genomen hebben. Wat een logica, wat is de wereld toch simpel. Een kind kan de was doen!

Plaats reactie