Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

tjerk1121
Forum-lid

tjerk1121 26 jan 2013 08:03

Ik denk dat je voor een goedkoop aluminium frame niet naar het verre Oosten hoeft. Ik heb bij http://www.ribblecycles.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; voor ongeveer € 110,00 een prima frame gekocht, samen met stuur, headset, kabels, carbon voorvork en verzenden was ik ongeveer € 300,00 kwijt.

Ik heb wel een setje carbon clinchers uit China gekocht maar die heb ik vorige week bij Wheel-Tec gebracht om na te laten kijken. De spaakspanning varieerde van 0 tot 60 en je kon zien dat er geen spaaksleutel aan te pas was gekomen bij het bouwen en ze waren niet ontstressed. Maar goed, dat is allemaal te verhelpen tegen niet al te hoge kosten.

Afbeelding

joeywl
Forum-lid

joeywl 26 jan 2013 20:46

Strakke fiets maar wat staat je stuur omhoog!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 jan 2013 21:44

Zonder spaaksleutel een wiel bouwen lijkt me wel heel lastig ;). Denk dat je bedoelt zonder spaakspanningsmeter.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

VINCETHEMAN
Forum-lid

VINCETHEMAN 27 jan 2013 08:46

Ik heb ook al een wielset uit China gekocht, en ik had het zelfde probleem.
De nippels kwamen los, omdat de spaak niet de juiste spanning had.
Maar opgelost met een spanningsmeter en loctite en voor de rest waren het perfecte wielen.

tjerk1121
Forum-lid

tjerk1121 27 jan 2013 14:01

@joeywl: dank je :D , de lijn stuur-shifter is horizontaal (op de 'knop' na natuurlijk) dus het lijkt alleen maar alsof het stuur omhoog staat.
@amclassic-fan: op de nippels is geen enkel krasje oid te zien dus het lijkt erop dat ze met een accuboor in elkaar gezet zijn. Van onderaf met een plat bitje bedoel ik.

NoChain
Forum-lid

NoChain 30 jan 2013 22:41

spook schreef:Hou ons op de hoogte, ik ben ook benieuwd. Welke wielen heb je besteld?
De 14e de wielen besteld, de 23e al geleverd. Op de doos stond er value wheel 20 dollar, dus denk niet dat er van de douane nog iets zal komen,
De wielen zien er erg goed uit, 100% recht, goed op spanning ... nu nog hopen op wat droog weer want nog niet mee gereden :P

rinke
Forum-lid

rinke 31 jan 2013 09:03

Iemand een idee of er China dealers zijn die ligsturen verkopen. En dan bedoel ik niet die geintegreerde TT-sturen maar gewoon een opzetstuur... Tot nog toe heb ik namelijk nog geen enkele verkoper gevonden die opzetsturen aanbiedt...

rogersantos
Forum-lid

rogersantos 31 jan 2013 14:44

Weet iemand wat ongeveer de invoerrechten zijn als je 4 velgen laat overkomen?

iichel
Forum-lid

iichel 31 jan 2013 20:49

21% BTW over het gefactureerde bedrag + 12(?) euro inklaringskosten.

jada
Forum-lid

jada 03 feb 2013 23:45

Na ruim twee jaar is het weer tijd voor een nieuw vader&zoon project.

De eerder gebouwde Vincitore DD-211(http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 9&start=45 ) is naar volle tevredenheid van mijn zoon Douwe de afgelopen jaren goed gebruikt.
Op de fiets zijn mooie resultaten behaald in categorie 7 en twee jaar bij de nieuwelingen.
Het Chinese carbon heeft zich in de tijd bewezen. Alle reden om ook nu zelf weer aan de slag te gaan.

Dit keer gaan we een tijdritfiets bouwen op basis van het YS-FM058 frame van Yishun bikes.
Het frame is eind december besteld (€ 530,- incl. verzending, headset, voorvork) en inmiddels een weekje in huis.
De contacten met Yishun verliepen goed, al duurde de verzending door vakantie wat langer dan normaal.
De douane heeft de zending ook nog ruim een week "vastgehouden". De invoer/administratie kosten, afgerond €40,- konden direct bij de bezorgdienst worden afgerekend.
Daarnaast zijn de afgelopen weken de nodige onderdelen bij elkaar gezocht en zoeken we nog verder naar o.a. een TT zadel, en wat kleine onderdelen.

Douwe rijdt de komende twee jaar bij de junioren. Hij heeft een plekje in het juniorenteam van Viking-Waterland.
Vanuit het team heeft hij net een hele fraaie Isaac Meson kunnen aanschaffen. De oude Chinees doet nu dienst als reserve/trainingsfiets en wat ontbrak was een tijdritfiets.
De keuze voor zelfbouw is vooral ingegeven door plezier en de voldoening die we hadden na de eerdere projecten al moet ik eerlijkheid halve ook zeggen dat het hierdoor
naar verwachting allemaal net binnen het beschikbare budget gerealiseerd kan gaan worden.

Op dit moment wordt goed nagedacht over het design. De merknaam staat al vast want ook deze krijgt de naam van "ons huismerk" Vincitore.
De kleurstelling zal wit/rood zijn. Niet alleen door de mooie combinatie me het mat zwarte carbon maar ook ingegeven door het veelvuldig voorkomen van deze kleuren
in de wielsets die we op ons lijstje hebben staan.
We hebben ervoor gekozen de belettering op het frame te gaan spuiten en daarna als het nodig is het frame nogmaals in de matte blanke lak te zetten.
De mallen zullen we maken met behulp van een Roland Stika snijplotter en sjabloonpapier. Dit is allemaal nieuw voor ons en we zullen eerst nog even oefenen voordat we
met het frame aan de gang gaan.

Hoe we de belettering gaan spuiten is nog onderwerp van onderzoek. Er wordt nog getwijfeld over spuiten met een airbrush (nog geen ervaring mee en geen apparatuur) of
gewoon met de eerder gebruikte spuitbussen. Nog voldoende zaken in de voorbereiding, dus vervelen zullen we ons voorlopig niet.

De komende weken zullen we proberen jullie op de hoogte houden van de voortgang.

Hierbij alvast een foto van het frame en een foto van het op marktplaats gekochte stuur incl. de shifters en de remgrepen.

Afbeelding

Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 feb 2013 08:13

Wordt mooi project!
Less is bore

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 04 feb 2013 10:08

Dit TT frame (maar dan zonder ISP) heb ik een tijdje geleden ook gekocht.
Had toen veel problemen met de achterrem: teveel wrijving in de kabel, zodat de rem niet goed terugkwam.
Vervolgens niet mee verder gegaan.
Binnenkort het projectje maar weer eens oppakken.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

Plaats reactie