Trek
Misschien is dit wel het diepste dat de eigenaar van die fiets aan kan. Wat boet de toevoeging van diepe wielen daarop in?Ernie C. schreef:Zo'n afstelling en dan aerodynamische wielen getuigt van gevoel voor humor want het slaat natuurlijk nergens op. Maar mooi is hij wel hoor .hoedinie schreef:
Dat het puur en alleen voor de looks is gedaan want als aerodynamica belangrijk waren was er niet gekozen voor deze geometrie, voor deze afstelling en niet voor schijven. Ik vind het er dus een beetje grappig uitzien. En in mijn optiek moet je ook wel over een beetje zelfspot beschikken als je geld uitgeeft aan dergelijke wielen voor deze fiets.
Ik heb absoluut geen problemen met een spacertoren op een dergelijke fiets want het is inderdaad vaak de enige mogelijkheid voor iemand van deze lengte/lichaamsbouw. De flauwe opmerkingen over spacertorens bewaar ik wel voor degenen die een extreem sportieve fiets kopen terwijl ze daar eigenlijk niet op passen.
Van een tijdritstuur wordt geen enkele racefiets mooier maar als je veel lange, rechte stukken rijdt is het soms toch wel lekker.
Ik heb absoluut geen problemen met een spacertoren op een dergelijke fiets want het is inderdaad vaak de enige mogelijkheid voor iemand van deze lengte/lichaamsbouw. De flauwe opmerkingen over spacertorens bewaar ik wel voor degenen die een extreem sportieve fiets kopen terwijl ze daar eigenlijk niet op passen.
Van een tijdritstuur wordt geen enkele racefiets mooier maar als je veel lange, rechte stukken rijdt is het soms toch wel lekker.
Campagnolo Ultra Dork
of velgremmen of schijfremmen aerodynamischer zijn kan ik niks vinden. De fiets heb ik gekocht puur op de looks en niet op geometrie en is door de fm afgesteld op basis van een paar metingen die hij heeft gedaan. Ik hou van toertochten maar soms een stuk knallen kan ik me ook aardig in uitleven.
Soms denk ik weleens om een fietsmeting te laten doen maar ben niet van plan een andere fiets aan te schaffen. Met deze moet het de komende jaren gewoon gebeuren en ik geniet er maximaal van.
vwb die spacertoren, hoe wordt bepaald hoe hoog ie moet zijn? Is dat ook een stuk voorkeur of...?
Soms denk ik weleens om een fietsmeting te laten doen maar ben niet van plan een andere fiets aan te schaffen. Met deze moet het de komende jaren gewoon gebeuren en ik geniet er maximaal van.
vwb die spacertoren, hoe wordt bepaald hoe hoog ie moet zijn? Is dat ook een stuk voorkeur of...?
Het wordt bepaald door jouw zit. Dat is dus zeker een stuk voorkeur. Wel is het zo dat hoe hoger je je fiets maakt dmv spacers, hoe verder je weg raakt van het rijgedrag en de 'feel' van de fiets zoals deze door de fabrikant ontworpen is. Ook dat is niet erg, zolang je zelf happy bent met hoe je fiets rijdt. Ik ben het eens met Ernie dat je iig de juiste fiets hebt gekozen. Had je een madone gehad met een spacertoren, dan zou ik dat een slechte zaak vinden. Wel zou ik eens kijken naar je binnenbalhoofdbuis. Is deze van carbon? In dat geval schrijft Trek voor dat je een 5mm spacer moet monteren bóven je stem. Dit om te voorkomen dat je schade toebrengt door compressie door klemmen van je stuurpen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 11 feb 2014 13:19
Ontzettend domme vraag:
Passen er 25mm banden op een Trek Madone 2.1 2014 met de standaard velg?
Passen er 25mm banden op een Trek Madone 2.1 2014 met de standaard velg?
- borgmonster
- Forum-lid
- Berichten: 861
- Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29
Omdat die vraag beter past bij een maat van 28 mm.feddek schreef:Hoezo?ThijsvdnBerg schreef:Ontzettend domme vraag:
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6