Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Colnago

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 09 dec 2013 10:07

na die 2jr garantie heb je zowiezo niks meer te claimen( nu al niet meer)!
Kleine correctie, je hebt nog heel veel te claimen enkel stuit je op een onwillige importeur/producent die zonder juridsche middelen nergens meer toe bereid is.
Van een duur raceframe mag je verwachten dat het minimaal 5-7 jaar zijn werk doet zonder klachten (verwachtingstermijn). Dat je na 4 jaar niet meer het volledige bedrag terug krijgt mag helder zijn maar juridisch is prima hard te maken dat je bij bijv. breuk en net gebruik nog steeds recht hebt op vergoeding van bijv. 40-50% van de nieuwprijs van het frame.

Vraag jezelf af waarom in een land met een claimcultuur (USA) de meeste frames levenslange (lees bijv. 7-10 jaar) garantie hebben en hier niet (terwijl ze hier ook nog eens duurder zijn)

danoontje
Forum-lid
Berichten: 1023
Lid geworden op: 31 dec 2006 15:16

danoontje 10 dec 2013 19:56

Anima Sana In Corpore Sano.

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 11 dec 2013 13:52

Lijkt een beetje op een ex-fiets van Alonso of Massa...

En er zitten niet echt road brakes op schijnbaar... Maar mooie mtb trail brakes van Hopes... ;)
https://www.facebook.com/glake/media_se ... 089&type=1

Gebruikersavatar
Yve
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 16 okt 2012 21:29

Gebruikersavatar Yve 21 dec 2013 12:31

Vervolg verhaal herlakken C59.

Ik heb ondertussen een mailtje naar Codagex gestuurd.
Al snel het antwoord gekregen met het advies om Bike 7 Clean te gebruiken om mijn fiets te poetsen.

Mijn antwoord daarop was het volgende:

Geachte,

Ik moet zeggen dat uw antwoord mij teleurstelt.

Zoals in mijn eerst mail al vermeld, heeft mijn dealer al een poging ondernomen om mijn frame terug proper te krijgen; echter zonder resultaat.

Het zou mij verwonderen dat "Bike 7 Clean" daar wel zou in slagen aangezien ik al meerdere producten heb geprobeerd, stuk voor stuk zonder resultaat.
Voor zulk een duur frame is de kwaliteit van de lak gewoon beneden alle peil.

Op mijn vraag om mijn frame te laten herlakken (via Codagex en M-Level) kreeg ik ook een uiterst teleurstellend antwoord, namelijk dat mijn frame enkel in dezelfde kleur kon worden herspoten omdat anders de garantie die mij nog rest zou komen te vervallen ?!
Mijn frame in dezelfde kleur laten herlakken is géén optie aangezien het probleem zich gewoon zal herhalen.
In een andere kleur laten herlakken (op eigen kosten dan nog) kan dus niet vanwege de garantie.

Aangezien ik in Mol woon, zou ik het op prijs stellen mocht ik een afspraak met u kunnen maken om mijn frame te tonen en dan toch tot een oplossing te komen die voor beide partijen aannemelijk is.

Ik hoor graag van u.

Op het antwoord van Codagex hierop wacht ik al sinds 11 december.


Mij lijkt het alsof ze niet eens de moeite willen doen om mijn fiets eens te bekijken.
Ik woon op 6 km van Codagex. Het zou dus geen moeite zijn voor mij om even bij hun langs te gaan.
Ze kunnen me dan nog altijd persoonlijk wandelen sturen.

Ik zal er mee moeten leren leven vrees ik.

Grtn.
Yve

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 21 dec 2013 12:53

Je bent gek als je het nu al opgeeft. Je kan altijd nog het frame laten herlakken in de originele kleuren op kosten van de importeur. Dit hebben ze toch aangeboden? Ik zou dit doen en vragen of ze dan een extra laklaag of een andere behandeling aan het frame kunnen doen zodat de kleur wit beter geconserveerd blijft.
Daarnaast vind ik het vreemd dat jouw LBS het niet regelt voor jou. Je hebt garantie via hem. Hij moet de discussie met de importeur aangaan. De importeur heeft niet zoveel met jou te maken. Jouw LBS kan ook op zijn kosten het frame laten herlakken en dan jou garantie blijven geven. Kortom; jouw LBS moet het frame aanbieden bij Codagex en de discussie aangaan. Als jouw LBS dit niet wil doen, dan moet je hem schriftelijk en formeel in gebreke gaan stellen en eisen dat hij het binnen redelijke termijn oplost. Dat wil niet zeggen dat wat jij wil ook gaat gebeuren. Als Codagex bereid is het frame te herlakken in de originele kleuren om niet, dan is dat een redelijk aanbod.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
Yve
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 16 okt 2012 21:29

Gebruikersavatar Yve 21 dec 2013 13:07

Als ik het zelf betaal willen ze het herlakken in de originele kleuren. Maar een vernis laag extra kan niet.

Y

olleranip
Forum-lid
Berichten: 416
Lid geworden op: 02 nov 2006 21:01

olleranip 21 dec 2013 13:10

boswielrenner schreef:Je bent gek als je het nu al opgeeft. Je kan altijd nog het frame laten herlakken in de originele kleuren op kosten van de importeur. Dit hebben ze toch aangeboden? Ik zou dit doen en vragen of ze dan een extra laklaag of een andere behandeling aan het frame kunnen doen zodat de kleur wit beter geconserveerd blijft.
Daarnaast vind ik het vreemd dat jouw LBS het niet regelt voor jou. Je hebt garantie via hem. Hij moet de discussie met de importeur aangaan. De importeur heeft niet zoveel met jou te maken. Jouw LBS kan ook op zijn kosten het frame laten herlakken en dan jou garantie blijven geven. Kortom; jouw LBS moet het frame aanbieden bij Codagex en de discussie aangaan. Als jouw LBS dit niet wil doen, dan moet je hem schriftelijk en formeel in gebreke gaan stellen en eisen dat hij het binnen redelijke termijn oplost. Dat wil niet zeggen dat wat jij wil ook gaat gebeuren. Als Codagex bereid is het frame te herlakken in de originele kleuren om niet, dan is dat een redelijk aanbod.
En zo is dat. Je zit op de stoel van de LBS nu.
Loslaten en je LBS de zaken laten regelen die hij wettelijk gezien MOET doen.

bladejanjmagic
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34

bladejanjmagic 21 dec 2013 13:30

+1 te gek voor woorden dat jij dit moet uitvechten met Codagex

Gebruikersavatar
Yve
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 16 okt 2012 21:29

Gebruikersavatar Yve 21 dec 2013 15:30

Ik mag echt niet klagen over de service van mijn LBS.
Volgens hem ziet mijn frame er nog redelijk goed uit t.o.v vele anderen.
Waarschijnlijk ben ik een beetje meer pietje precies dan die anderen.
Hij heeft er al over gesproken met Codagex, maar hij heeft ook hetzelfde antwoord als ik gekregen met de vermelding van een poetsproduct Bike 7 clean.

Het kost Codagex evenveel moeite om een reply naar mij te sturen dan naar mijn LBS.

Het is natuurlijk ook een lastige kwestie. Er is geen krak of barst of iets dergelijks.
Het gaat gewoon om vervuilde matte witte lak die met niks proper te krijgen is, daarom dacht ik ik val mijn LBS er niet te veel mee lastig.

Een forumlid hier gebruikt wasbenzine om zijn fiets proper te houden. Ook dat helpt bij mij niet.
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je een fiets met wasbenzine moet poetsen.
Lauw water met een beetje zeep zou toch moeten volstaan.

Ik ga er maar niet over blijven doordrammen. Van op een afstand valt het allemaal wel mee.
Zonde van het geld blijft het wel.

Y

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 dec 2013 17:44

Je LBS is hier voor de volle 100% verantwoordelijk voor. Dus dit is gewoon een gevalletje van waardeloze service.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bladejanjmagic
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34

bladejanjmagic 22 dec 2013 17:56

+1

olleranip
Forum-lid
Berichten: 416
Lid geworden op: 02 nov 2006 21:01

olleranip 22 dec 2013 18:27

't Is geen excuus, maar het wordt de LBS ook wel erg makkelijk gemaakt.

Plaats reactie