Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 11 jan 2008 11:33

roboxl schreef:De kettingbladen zitten er niet goed op, bij het 34T blad moet het nokje (uitstulping) achter de crank zitten.

Ik vind die lompe zwarte kettingbladen ook maar niets. Ze sluiten helemaal niet mooi aan op de Force cranks, laten de prachtige Force cranks niet tot hun recht komen... en wat is er mis met Sram's eigen mooie Powerglides?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 11 jan 2008 11:37

kleine blad zit inderdaad niet goed en het geheel doet een beetje goedkoop aan.

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 11 jan 2008 11:37

Ze zijn niet zwart? dat is er mis mee!

Vind ze persoonlijk best mooi, maar niet op deze crank. had hier liever gewoon Ta of liever nog plastic:)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 jan 2008 12:32

Ik ben er ook geen fan van, misschien dat 't komt doordat er zo weinig materiaal is weg gefreesd. CT2 bladen van Stronglight vind ik er meestal wel mooi uitzien, die zijn wat ieler. Ik ben benieuwd hoe lang de bladen zwart blijven. Na een paar duizend km begonnen bij mij de Stronglight CT2's hun kleur langzaam te verliezen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 11 jan 2008 15:29

roboxl schreef:De kettingbladen zitten er niet goed op, bij het 34T blad moet het nokje (uitstulping) achter de crank zitten.

Gaan we veranderen...

Ze zijn trouwens wel degelijk zwart en de ervaring met de mtb bladen van Blackspire is dat ze gewoon zwart blijven. En er is niks mis met de SRAM bladen maar ik vindt dit mooier.
"Try not. Do or do not......there is no try"

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 11 jan 2008 17:32

RonaldG schreef:Mooie bladen Andro, zo ziet ie er nog agressiever uit. Als ik ga opbouwen moet ik dat ook hebben.


Gaan we regelen! de bladen liggen vanaf eind februari in Nederland op voorraad dus dat komt mooi samen met die Team van jou!
"Try not. Do or do not......there is no try"

jojo
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 apr 2007 20:41

jojo 12 jan 2008 23:10

21st-century schreef:
adroit schreef:Wat ik ook raar vind op de foto zijn de gemonteerde vorken, ik van de importeur begrepen dat alle Cervelo's momenteel voorlopig met easton vorken zouden komen.

Zal idd maandag eens een telefoontje met Veltec gaan plegen


Op zich niet raar van die wolf vork, er is mij verteld (veltec) dat ze bij de soloist carbon de wolf vorken zo veel mogelijk willen blijven gebruiken ivm het aero frame indien mogelijk natuurlijk. Als ik jou was zou ik er niet rouwig om zijn dat de easton vork er niet in zit. Vorken zijn absoluut erg goed maar de matte kleur matched echt niet met het blinkende rood/zwart van de soloist, of ze moeten de Easton vorken intussen van een glanzende lak hebben voorzien.


Wellicht bekend, maar toch:

Cervelo's zullen in de nabije toekomt geleverd worden met 3T vorken.
Voor de (witte) R3 zelf's met WITTE 3T vork !!!

Heb zelf voor een R3 gekozen met "normale" Easton vork, maar blijft natuurlijk een kwestie van smaak, maar wit ...........

De P2C zou zelfs met rode voorvork in de planning staan .........

evertdehandsch
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47

evertdehandsch 13 jan 2008 12:52

Hierbij mijn Cervélo Soloist team... Er volgen nog foto's, maar eerst moet het weer buiten wat opklaren!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nulla tenaci invia est via!

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 13 jan 2008 13:14

Ziet er goed uit Evert!
Ik heb mijn Team 06 ook nog wat "opgewaardeerd" met Oval remmetjes en de Bontrager wielen erin gezet. De Ritchey stuurpen is tijdelijk, normaal zit er ook een Oval stuurpen op.
Gewicht zoals afgebeeld 7,94 kg.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"Try not. Do or do not......there is no try"

evertdehandsch
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47

evertdehandsch 13 jan 2008 16:30

Daarnet nog enkele foto's genomen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nulla tenaci invia est via!

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 13 jan 2008 17:28



Ik heb er nog eens naar gekeken vandaag maar als ik de positie van de shifterpins aanhou die op de SRAM bladen zitten, moeten deze bladen toch echt op deze manier er op gezet worden. Ze zitten op deze manier namelijk op exact dezelfde positie.

Of doe ik iets verkeerd? want dan hoor ik het graag!
"Try not. Do or do not......there is no try"

Plaats reactie