Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

hayes

hayes 29 aug 2017 09:36

Eén van de voordelen van naar het werk fietsen 's morgens. Twee zonnetjes vanmorgen...
Afbeelding

Bospaadje
Forum-lid

Bospaadje 29 aug 2017 11:29

Vanmorgen ook weer eens met de renfiets naar het werk. Als ik dan sta te douchen, denk ik steeds, had ik maar wat meer ruggengraat om iedere dag de wekker om 6.30 te laten aflopen EN op te staan :-)

Vanmorgen was het best al benauwd, voor mijn gevoel erg warm briesje.

chiapucci78
Forum-lid

chiapucci78 06 sep 2017 10:18

Vanmorgen leek het wel herfst. Het waaide al stevig maar nog droog. Net voor Nijmegen begon het hard te regenen. Totaal doorweekt hahaha .... hopelijk krijgen we nog een mooie nazomer

Bospaadje
Forum-lid

Bospaadje 06 sep 2017 10:31

Zuid Limburg ook flinke bui te verduren gehad, hopelijk is mijn bibshort (:-P) vanavond droog...

hayes

hayes 08 sep 2017 10:24

Ik heb vorige winter doorgereden met een ass-saver achteraan en geen spatbord vooraan.
Nu ga ik toch eens investeren in iets deftigs dat me droger en properder houdt.

Deze SKS XL spatborden worden overal positief beoordeeld.
Afbeelding
Nu kunnen deze banden aan tot 32mm. Ik rij met 37 mm banden.
Zou ik het risico nemen? 5mm is niet veel, maar kan wel té veel zijn...

Andere voorstellen? Wel schijfrem compatibel.

lnnrtlnnrt
Forum-lid

lnnrtlnnrt 08 sep 2017 12:43

Ik heb zelf 25 mm bandjes, dus kan je geen ervaringen geven met 37 mm banden. Maar ik kan je wel vertellen dat de spatbordjes mij erg goed bevallen, en het, naast mijn Gabba 2, verre weg de beste investering is geweest voor m'n woon-werk ritjes in de natte dagen. Vanaf dit weekend ga ik ze weer monteren, en ze zullen er waarschijnlijk op blijven zitten tot begin april.

hayes

hayes 08 sep 2017 13:54

Ok, thanks.
I heb SKS mailtje gestuurd maar als ik het filmpje hieronder bekijk, lijkt het mij doenbaar door gewoon de spatborden een centimeter verder van het wiel te zetten.

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... s7pRkBcZnI

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 13 sep 2017 10:02

hayes schreef: 08 sep 2017 10:24 Ik heb vorige winter doorgereden met een ass-saver achteraan en geen spatbord vooraan.
Nu ga ik toch eens investeren in iets deftigs dat me droger en properder houdt.

Deze SKS XL spatborden worden overal positief beoordeeld.
Afbeelding
Nu kunnen deze banden aan tot 32mm. Ik rij met 37 mm banden.
Zou ik het risico nemen? 5mm is niet veel, maar kan wel té veel zijn...

Andere voorstellen? Wel schijfrem compatibel.
e.e.a is beetje afhankelijk van de ruimte die je frame biedt voor banden en spatborden. mijn singlespeed heeft ruimte voor 38 banden en spatborden. nu heb ik banden van 40mm en een spatbord daar overheen is een grote uitdaging gebleken. wiel bleef klem lopen. uiteindelijk uitgekomen op zefal spatbordjes en zelf wat aanpassinginen gedaan. Dat de band iets breder is is niet zo'n probleem.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 13 sep 2017 10:03

vond trouwens de storm van vandaag niet zo bijzonder...
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 13 sep 2017 10:22

De storm viel me vanmorgen mee en ik had toch wind tegen. De bui die ik onderweg op mijn "dak"kreeg viel dan weer behoorlijk tegen. Geloof dat ik nog nooit in zo'n korte tijd zo nat ben geworden. 10 minuten door de regen en echt al mijn kleding kon ik uitwringen.
Ach, ik zeg ook maar wat

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 13 sep 2017 20:03

Vanmorgen wind mee en droog dat ging dus best. Vanmiddag lekker in het zonnetje kort/kort met een heel erg meevallende wind tegen.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 14 sep 2017 11:46

Het winterfietsje is weer uit het "vet" gehaald. Vieze natte prut periode begint weer. Dus de Felt krijgt wat rust de komende maanden. De Giant Fitnessbike was mijn eerste fiets, gekocht in februari 2014. Het is een net "niks" fiets maar juist ook weer wel. Gewoon een stoere "trap"fiets waarbij je je niet druk maakt om een kras meer of minder en of die smerig word. Lekker hard mee trappen in weer en wind. Best erg dat ik 45 km fietsen naar het werk maar een klein stukje vind. :-)
Afbeelding

Plaats reactie