Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

dalegend
Forum-lid

dalegend 20 mei 2010 02:20

Ik bezit CN Europe en Topo Benelux.
Als ik één van deze 2 kaarten op mijn SD-kaartje verzendt, overschrijft hij steeds het andere...
M.a.w. kunnen beide kaarten op 1 SD-kaartje geplaatst worden om desgevallend afwisselend gebruikt te worden?

stillekracht
Forum-lid

stillekracht 20 mei 2010 08:32

In MapSource dien je beide kaarten te selecteren en in 1 opdracht naar je Garmin te sturen.

Althans....zo werkt het zonder SD-Kaartje. Ik heb het zelf niet geprobeerd met een SD-Kaartje

rene1
Forum-lid

rene1 20 mei 2010 11:16

Werkt precies hetzelfde met een sd kaartje.

newd
Forum-lid

Gebruikersavatar newd 20 mei 2010 18:35

[quote="DaLegend"]Ik bezit CN Europe en Topo Benelux.
Als ik één van deze 2 kaarten op mijn SD-kaartje verzendt, overschrijft hij steeds het andere...
M.a.w. kunnen beide kaarten op 1 SD-kaartje geplaatst worden om desgevallend afwisselend gebruikt te worden?[/quote]

Volgens mij (maar misschien is er nog wel een handigere manier) kun je dat probleem omzeilen door de Topo kaart te kopiëren naar het interen geheugen van de edge en hem daar gmapsupp.img te noemen. Dat kopiëren geeft geen probleem want Topo is niet routeerbaar, dus verlies je geen kaartfuncties. Zo heb je Topo naast de basiskaart gmapbmap.img draaiend op het intern geheugen.

CN kun je op de SD kaart laten staan en deze ook gmapsupp.img noemen. Deze blijft zodoende als routeerbare kaart werken. Wanneer je CN namelijk op SD hebt gekocht, werkt deze alleen correct vanaf die SD kaart. Als 'ie van CD-rom komt maakt het volgens mij niet uit welke kaart op het intern geheugen zet en welke op de SD.

Tenslotte kun je bij instellingen - kaart aanvinken of een van de twee of beide actief moeten zijn. Het opstarten van de edge en het navigeren/inladen van crx of tcx bestanden kan wel langer duren wanneer beide kaarten actief zijn.

rene1
Forum-lid

rene1 20 mei 2010 19:11

Hebben jullie wel door dat je wel 10 kaarten op 1 lokatie kunt zetten, zoals Stille kracht hierboven zegt, door eerst de kaart te selecteren, vervolgens de kaartdelen en hierna te switchen naar de 2e kaart om hetzelfde te doen.
Voordeel van alle kaartmateriaal op de SD kaart zetten is dat het volledige interne geheugen zo beschikbaar is om te loggen en je trainingsdata naar toe te schrijven.
Als je een kaart op SD kaartje gekocht hebt dan is de methode van newD een goede.
Even een kleine correctie op de post van NewD: Topo BeNeLux is WEL routerend!
Je zou dit vervolgens in Mapsource bij het overzenden van de kaarten weer uit kunnen zetten maar dan moet je wel wat dieper de menu's in....en je kan niet navigeren op die kaart.

carbonfire
Forum-lid

carbonfire 20 mei 2010 19:14

Misschien is mijn vraag al eens eerder aan de orde geweest, maar 168 pagina's doorspitten.....

Mijn Garmin 705 geeft sinds kort regelmatig de melding "Geheugen vol!!!" Maar dat kan niet vol zitten, ik heb een keer de hele geschiedenis weggegooid en het aantal opgeslagen routes naar 1 terug gebracht. En toch komt de foutmelding terug, terwijl ik fiets.
Iemand een idee waar het aan ligt, en hoe op te lossen?

rene1
Forum-lid

rene1 20 mei 2010 19:24

Volgens mij treedt dat op bij navigatie en dat doen heel veel mensen niet meer. ze rijden een koers (.CRS)
Klopt dat gebruik je een .gdb of .gpx bestand. Kort gezegd gebeurde het tijdens navigeren?

carbonfire
Forum-lid

carbonfire 20 mei 2010 23:01

Klopt, het gebeurde tijdens het navigeren op een gpx bestand. Maar ook als ik nu een koers (na)rijd geeft ie regelmatig die melding. Na wegklikken melding werkt ie gewoon door, slaat koers op en laat koers zien. Maar hoe kom ik nou van die foutmelding af?

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 24 mei 2010 00:44

Wat ik vandaag weer aan m'n garmin had hangen...

Na 125 km valt het me op dat de lijn van coursemode nog op het scherm staat en de rest van de kaart niet. De kaart draait echter gewoon bij voortgaan en de hartslagdata wordt getoond. Hij hangt dus niet en ik rijd door. Even later bij een pauze krijg ik pas weer beeld na uit en aanzetten.

Bij thuiskomst (na 280 km) blijkt dat gedurende de tijd dat de kaart niet zichtbaar was NIETS is geregistreerd in de file....

Dus heb je dit ook ooit, zsm resetten want je hebt de garantie dat niets opgenomen wordt. Op het display zag alles er verder normaal uit. Alleen de kaart was niet zichtbaar.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

casran
Forum-lid HC

casran 24 mei 2010 11:43

Dit is wel cool. Ik had gisteren een vlucht vanuit Mainz naar Brussel (Grimbergen) en heb de Garmin 705 laten lopen. Zo kon ik op de kaart tijdens de vlucht steeds zien boven welke dorpen/steden/rivieren we vlogen, en kan ik achteraf mooi de route bekijken (de GPS van het vliegtuig heeft immers geen memory om dit te doen).

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 24 mei 2010 22:59

[quote="HenkV"] Op het display zag alles er verder normaal uit. Alleen de kaart was niet zichtbaar.[/quote]

Dit had ik dus ook vandaag, alleen gelijk bij het opstarten. Dat opstarten duurde trouwens al een eeuwigheid voor mijn gevoel. Toen toch maar gewoon vertrokken want de eerste 20-30 kilometers had ik de navigatie nog niet echt nodig.

Onderweg 'm twee keer aan en uit gezet. Toen deed-ie het pas.

Nog meer mensen bekend met dit euvel?

whocares
Forum-lid

whocares 25 mei 2010 00:17

[quote="HenkV"]Wat ik vandaag weer aan m'n garmin had hangen...

Na 125 km valt het me op dat de lijn van coursemode nog op het scherm staat en de rest van de kaart niet. De kaart draait echter gewoon bij voortgaan en de hartslagdata wordt getoond. Hij hangt dus niet en ik rijd door. Even later bij een pauze krijg ik pas weer beeld na uit en aanzetten.

Bij thuiskomst (na 280 km) blijkt dat gedurende de tijd dat de kaart niet zichtbaar was NIETS is geregistreerd in de file....

Dus heb je dit ook ooit, zsm resetten want je hebt de garantie dat niets opgenomen wordt. Op het display zag alles er verder normaal uit. Alleen de kaart was niet zichtbaar.[/quote]

Het nadeel van een koers dus , meen ik mij te herinneren , is dat als je de koers opnieuw start de gegevens dus ook opnieuw starten . Iets wat je bij een gpx niet hebt , die kun je telkens opnieuw starten zonder dat de registratie wordt onderbroken .Tenminste dat denk ik.
Ik heb wel eens bij een gpx dat het roze lijntje verdwenen is , maar gelukkig geef ik de route een ander kleurtje mee , zodat ik dat lijntje kan volgen . Maar zonder dat roze lijntje mis je wel de aanwijzigingen . Dan zoek ik een stuk uit dat lang gemakkelijk te rijden is en start de navigatie opnieuw op .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Plaats reactie