Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wilier

Monza36
Forum-lid

Gebruikersavatar Monza36 30 dec 2014 19:00

Wolfhound32 schreef:
MarcFaFo schreef:Ga zo direct weg. Zal vanavond een paar fatsoenlijke foto's plaatsen. @scottpch Qua kleur stelling denk ik dat het precies is ik wil. Tja carbon wiel. Mijn vrouw zegt doen. Mijn verstand is nog niet overtuigd...
Dat is zoiets als een goddelijke zegen. Niet meer twijfelen en direct doen!!!!!! :D

+1+1 ;-)
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 30 dec 2014 19:31

Het verschil met en zonder stickers op de wielen.

Afbeelding

Afbeelding
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 30 dec 2014 19:35

Met. :D
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Monza36
Forum-lid

Gebruikersavatar Monza36 30 dec 2014 19:37

zeker met.. maarre... rij jij wedstrijden met deze fiets?? gezien de rode prochip... ik heb deze ook (ipv de grijze) maar ik ga niet op mijn sr1 wedstrijdjes rijden...

Karl66
Forum-lid

Karl66 30 dec 2014 19:38

Ik denk dat als je de foto met stickers met dezelfde belichting als de foto zonder stickers zou maken. Dat het verschil in uitstraling wel eens in het voordeel van de wielen met stickers uit zou kunnen vallen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 30 dec 2014 20:45

Monza36 schreef:zeker met.. maarre... rij jij wedstrijden met deze fiets?? gezien de rode prochip... ik heb deze ook (ipv de grijze) maar ik ga niet op mijn sr1 wedstrijdjes rijden...
Tijdens de aanschaf van de CHIP kon ik kiezen rood of grijs, heb toen rood genomen. Dus in mijn geval geen indicatie van pro licentie oid.

Ik rijd wel wedstrijdjes maar dat moet je meer zien als de ZoMoCo hier in R'dam omgeving en bij de fietsclub de Zomer Avond Competitie (ZAC). Dus niet op het scherpst van de snede waar mensen elkaar het licht niet in de ogen gunnen. Mijn nivo ligt op sportklasse en als ik zie dat mensen raar doen dan laat ik ze meestal voor. De overwinning is niet heilig hoor. Maar ik vind het wel leuk om dit soort wedstrijdjes te rijden.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 30 dec 2014 20:47

Karl66 schreef:Ik denk dat als je de foto met stickers met dezelfde belichting als de foto zonder stickers zou maken. Dat het verschil in uitstraling wel eens in het voordeel van de wielen met stickers uit zou kunnen vallen.
Dat ben ik het met je eens. Ik heb ook stickers besteld maar in een zeer bescheiden kleur graphite grey.

Monza36
Forum-lid

Gebruikersavatar Monza36 31 dec 2014 09:38

MarcFaFo schreef:
Monza36 schreef:zeker met.. maarre... rij jij wedstrijden met deze fiets?? gezien de rode prochip... ik heb deze ook (ipv de grijze) maar ik ga niet op mijn sr1 wedstrijdjes rijden...
Tijdens de aanschaf van de CHIP kon ik kiezen rood of grijs, heb toen rood genomen. Dus in mijn geval geen indicatie van pro licentie oid.

Ik rijd wel wedstrijdjes maar dat moet je meer zien als de ZoMoCo hier in R'dam omgeving en bij de fietsclub de Zomer Avond Competitie (ZAC). Dus niet op het scherpst van de snede waar mensen elkaar het licht niet in de ogen gunnen. Mijn nivo ligt op sportklasse en als ik zie dat mensen raar doen dan laat ik ze meestal voor. De overwinning is niet heilig hoor. Maar ik vind het wel leuk om dit soort wedstrijdjes te rijden.
ah dat vermoeden had ik al... ZAC is ook erg leuk... A of B rijders.... leuke vorm van trainen... ;-)

Monza36
Forum-lid

Gebruikersavatar Monza36 03 jan 2015 17:32

toch maar laten wegen:

Afbeelding

zit wel RideOn spul in de banden...

Chorus cassette wordt vervangen voor een SR cassette en het Aspide zadel wordt een ax-lightness zadel (zit in de bestelling)....

baslaponder
Forum-lid

baslaponder 12 jan 2015 21:10

Beste Wilier fans,

Is het mogelijk om een Wilier GTR frame met ultegra op te bouwen met totaalgewicht 7kg?

bedankt

conrad4dx
Forum-lid

conrad4dx 13 jan 2015 09:10

Natuurlijk, gewoon de rest licht genoeg kopen. Wielen 1200 of zelfs 1000 gram is mogelijk, stuur/zadelpen/zadel carbon is mogelijk. Hij staat voor ongeveer 7,9 in de list af fabriek met Ultegra. RS10 wielen wegen bijna 1900 gram dus wielen naar 13-1400, de crank vervangen door de FSA versie en de remmen naar Ultegra. stuur carbon en je bent er verwacht ik.
Succes
Team Pieken en Dalen 2015; Stelvio for Life, volg ons op facebook

deijn
Forum-lid

Gebruikersavatar deijn 13 jan 2015 12:14

Als je een maat M heb met er dus ongeveer 1kg af van het door Wilier opgegeven gewicht.
Ik weet niet hoe nauwkeurig ze bij Wilier zijn maar bij de meeste merken komt hier toch een 500gr bij. Zal dus lastig worden als je een XXL hebt of zelf redelijk zwaar (85+) bent omdat je dan niet met wielen van 1000gram kunt gaan rijden.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

Plaats reactie