Pagina 210 van 610

Geplaatst: 23 nov 2010 17:50
door tomasso
Ah, helder. Wellicht waag ik er dan maar een belletje/mail aan, maar weet niet of brady het leuk zal vinden om mij decal te sturen als ik zelf mijn fiets aan het spuiten ben. Is overigens wel een enorme gok want (1)gebruik een standaard motip kleur die na veel vergelijken volgens mij echt celeste is, maar natuurlijk altijd de vraag hoe het er uiteindelijk uit komt te zien, en (2) spuit het frame dus zelf - zonder enige ervaring. Zal het resultaat tzt nog op deze pagina delen.

Geplaatst: 23 nov 2010 18:07
door timo2.0
"de" celeste kleur vinden is sowieso lastig. De kleur die Brady gebruikt komt heel erg in de buurt maar is het ook net niet (niet parelmoer) - optie is een celeste voorwerp (bv een bidonhouder, pedaal of lakstift) naar een verfmenger brengen maar zelfs dan weet je het niet zeker.

Geplaatst: 23 nov 2010 18:32
door tomasso
ik had mijn derailleur hanger met de nog oude parelmoer-achtige lak meegenomen naar de verfwinkel en dat leek behoorlijk overeen te komen, met uitzondering dan van het parelmoereffect. Overigens lijkt het net gearriveerde deda celeste stuurlint ook vrijwel identiek. Gelukkig maar want dat was ook even een gokje. Afmontage wordt trouwens deda mix en campa record 10s en eurus wielen. volledig italiaans dus - naast mijn (to be - want nu nog met shimano, maar in de toekomst sram) volledig amerikaans titanium. Maar dat is een ander verhaal en dus off topic.

Geplaatst: 23 nov 2010 19:12
door timo2.0
Het blijft "onhandig" (understatement!) dat Bianchi niet wat behulpzamer is met het opnieuw spuiten van oude frames. Heb je foto's van het frame dat je gaat spuiten?

geometrie

Geplaatst: 23 nov 2010 21:09
door narlox
All,

Heb de hele namiddag gezocht naar de geometrie tabel van een bianchi b2p veloce 1885 ( van het jaar 2010) en dit zonder resultaat.
Kan iemand mij helpen?


Grtz,
Steve

Geplaatst: 23 nov 2010 21:32
door Deleted_User
Narlox schreef:All,

Heb de hele namiddag gezocht naar de geometrie tabel van een bianchi b2p veloce 1885 ( van het jaar 2010) en dit zonder resultaat.
Kan iemand mij helpen?


Grtz,
Steve


Hier: 2010 Bianchi 1885

[img=http://www.bianchi.com/global/bikes/get ... zeMode=Fix]

Geplaatst: 23 nov 2010 21:43
door narlox
thanks! is dat die van 2010 ?

Geplaatst: 23 nov 2010 21:50
door narlox
afrit: net ook de link bekeken.. dat is em! :p Héél vriendelijk bedankt!!

heb de fiets nu een klein half jaar en de wielen veranderd naar campa zonda... iemand dezelfde fiets? zoja, wat zijn de bevindingen? Wat zou ik nog kunnen vervangen om er meer uit te halen?

Grtz,
S

Geplaatst: 23 nov 2010 22:36
door tomasso
@timo: op de een of andere manier ging het allemaal zo ontzettend snel dat ik volledig vergeten ben foto's te maken bij de uitvoering van het "project". Was misschien wel aardig geweest want heb niet alleen de laklaag geschuurd, maar ook de lasrupsen geprobeerd (zeer) voorzichtig glad te schuren/vijlen. Ook dat is weer een gokje, maar na veel speuren tot de conclusie gekomen dat door te vijlen de verbinding niet wordt aangetast....of toch wel. Kortom we zien wel. Ik vind het er wel strakker uitzien in ieder geval - na ook nog wat laagjes plamuur hier en daar. Maar ik laat jullie nog even in spanning. Hierbij wel een (oude) foto van hoe mijn bianchi er ooit uit heeft gezien:

http://img38.imageshack.us/img38/1262/dsc02733xk.jpg

Geplaatst: 23 nov 2010 22:38
door timo2.0
Ik word steeds nieuwsgieriger! Toch wel "tutto Campa" hoop ik?

Geplaatst: 23 nov 2010 22:43
door tomasso
Si! Die verderfelijke ultegra sl groep zit nu op mijn andere fiets (planet-x tita) en zal ooit nog vervangen worden door sram of ook campa. Het enige niet italiaanse zal zijn: look pedalen, conti bandjes (of toch vittoria?) en een pazzaz full carbon voorvork die ik voor een prikkie via marktplaats kocht.

Geplaatst: 23 nov 2010 22:54
door timo2.0
Met een voorvork mag je van mij smokkelen zolang hij maar celeste wordt ;) (de mijne is van Mizuno omdat het lang zoeken was naar iets dat 1" was en recht - maar GIOS gebruikt(e) ook Mizuno vorken zullen we maar zeggen). En laten we wel wezen, m'n stuur is nota bene van PRO ;)