Cervélo
De plaats van de kettingstijghulpjes kun je per merk niet vergelijken. Elk merk heeft hier een andere filosofie over. Shimano heeft zelfs 2 verschillende bladen 52T, de eerste in combinatie met een binnenblad van 42T de andere voor 39T.Het verschil in de bladen is de plaats v/d stijghulpjes. Je begint met het monteren van het buitenblad met het beveiligingsstiftje. die ervoor zorgt dat je ketting niet vast komt te zitten tussen crank en buitenblad, achter de crank. Dan zet je de merktekens op een rij , soms zijn het pijltjes (TA) bij Blackspire nokjes, Dit is volgens de fabrikant dan de optimale stand om de ketting zo snel mogelijk van blad naar blad te schakelen. De kransjes op een cassette hebben ook deze ingefreesde stijghulpjes, om deze dan allemaal op rij te krijgen is de body met een brede sleuf ontwikkeld zodat je ze maar op een manier kan monteren.
Bikes&Coffee What else?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
"made in canada.. briljant.. "
Maar dan alleen voor mensen die ook hun jas binnenstebuiten dragen om het merklabel maar duidelijk zichtbaar te maken......
Maar dan alleen voor mensen die ook hun jas binnenstebuiten dragen om het merklabel maar duidelijk zichtbaar te maken......
roboxl schreef:De plaats van de kettingstijghulpjes kun je per merk niet vergelijken. Elk merk heeft hier een andere filosofie over. Shimano heeft zelfs 2 verschillende bladen 52T, de eerste in combinatie met een binnenblad van 42T de andere voor 39T.Het verschil in de bladen is de plaats v/d stijghulpjes. Je begint met het monteren van het buitenblad met het beveiligingsstiftje. die ervoor zorgt dat je ketting niet vast komt te zitten tussen crank en buitenblad, achter de crank. Dan zet je de merktekens op een rij , soms zijn het pijltjes (TA) bij Blackspire nokjes, Dit is volgens de fabrikant dan de optimale stand om de ketting zo snel mogelijk van blad naar blad te schakelen. De kransjes op een cassette hebben ook deze ingefreesde stijghulpjes, om deze dan allemaal op rij te krijgen is de body met een brede sleuf ontwikkeld zodat je ze maar op een manier kan monteren.
Een beveiligingsstift hebben deze bladen niet, daar zit dan ook het verschil/fout in het monteren denk ik. Maar zou het dan toch zo moeten zijn dat de gedeeltes waar de uitstulpingen zitten bij deze bladen achter de crank moeten zitten?
dank voor je uitleg trouwens, zeer duidelijk!
"Try not. Do or do not......there is no try"
-
- Forum-lid
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08
HenkV schreef:Heeft iemand een lakstift-tip voor de rode SLC en de zwarte wolf SL vork?
je zou een transparant lakstift kunnen gebruiken voor de voorvork
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid
-
- Forum-lid
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08
de hulk schreef:Ga morgen voor de cervelo r3sl zat nog te twijfelen tussen de isaac soni , welke maat fiets moet ik nemen ,had hiervoor orbea orca maat 57 , ik ben 184cm lang met een binnen been lengte van 86 cm .
ik denk dat je op een 56 uit komt, anders word je boven buislengte te lang
kijk even anders hier op voor als je twijfelt
http://www.cervelo.com/bikes.aspx?bike=R3SL2008
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid
Sharkman 1 schreef:"made in canada.. briljant.. "
Maar dan alleen voor mensen die ook hun jas binnenstebuiten dragen om het merklabel maar duidelijk zichtbaar te maken......
Wat is dat nou weer voor een loze opmerking?
Aangezien Cervelo in Canada gemaakt wordt en deze bladen dus ook is het een leuk feit, misschien dat hij daar op doelt?
"Try not. Do or do not......there is no try"
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08
de hulk schreef:Ga morgen voor de cervelo r3sl zat nog te twijfelen tussen de isaac soni , welke maat fiets moet ik nemen ,had hiervoor orbea orca maat 57 , ik ben 184cm lang met een binnen been lengte van 86 cm .
nog even een vraag wat moet je neer tellen voor de R3sl
en waar ga je het bestellen
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid
@ andromeda, dat was precies wat ik bedoelde, misschien is niet iedereen even goed op de hoogte.
En dat ie fysiek gemaakt wordt in china laten we dan even buiten beschouwing.. In 1ste instantie komt ie gewoon uit canada natuurlijk
En dat ie fysiek gemaakt wordt in china laten we dan even buiten beschouwing.. In 1ste instantie komt ie gewoon uit canada natuurlijk