Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

Gebruikersavatar
Winston
Forum-lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 11 nov 2007 21:54

Gebruikersavatar Winston 13 jan 2008 18:16

De plaats van de kettingstijghulpjes kun je per merk niet vergelijken. Elk merk heeft hier een andere filosofie over. Shimano heeft zelfs 2 verschillende bladen 52T, de eerste in combinatie met een binnenblad van 42T de andere voor 39T.Het verschil in de bladen is de plaats v/d stijghulpjes. Je begint met het monteren van het buitenblad met het beveiligingsstiftje. die ervoor zorgt dat je ketting niet vast komt te zitten tussen crank en buitenblad, achter de crank. Dan zet je de merktekens op een rij , soms zijn het pijltjes (TA) bij Blackspire nokjes, Dit is volgens de fabrikant dan de optimale stand om de ketting zo snel mogelijk van blad naar blad te schakelen. De kransjes op een cassette hebben ook deze ingefreesde stijghulpjes, om deze dan allemaal op rij te krijgen is de body met een brede sleuf ontwikkeld zodat je ze maar op een manier kan monteren.
Bikes&Coffee What else?

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 13 jan 2008 18:43

Ik denk dat diegene die ze gemonteerd heeft naar de letters gekeken heeft.
Optisch past het wel mooi zo

made in canada.. briljant..

dehulk
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 feb 2006 08:26

dehulk 13 jan 2008 18:55

Ga morgen voor de cervelo r3sl zat nog te twijfelen tussen de isaac soni , welke maat fiets moet ik nemen ,had hiervoor orbea orca maat 57 , ik ben 184cm lang met een binnen been lengte van 86 cm .

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 13 jan 2008 19:33

"made in canada.. briljant.. "

Maar dan alleen voor mensen die ook hun jas binnenstebuiten dragen om het merklabel maar duidelijk zichtbaar te maken...... :-)

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 13 jan 2008 19:34

roboxl schreef:De plaats van de kettingstijghulpjes kun je per merk niet vergelijken. Elk merk heeft hier een andere filosofie over. Shimano heeft zelfs 2 verschillende bladen 52T, de eerste in combinatie met een binnenblad van 42T de andere voor 39T.Het verschil in de bladen is de plaats v/d stijghulpjes. Je begint met het monteren van het buitenblad met het beveiligingsstiftje. die ervoor zorgt dat je ketting niet vast komt te zitten tussen crank en buitenblad, achter de crank. Dan zet je de merktekens op een rij , soms zijn het pijltjes (TA) bij Blackspire nokjes, Dit is volgens de fabrikant dan de optimale stand om de ketting zo snel mogelijk van blad naar blad te schakelen. De kransjes op een cassette hebben ook deze ingefreesde stijghulpjes, om deze dan allemaal op rij te krijgen is de body met een brede sleuf ontwikkeld zodat je ze maar op een manier kan monteren.


Een beveiligingsstift hebben deze bladen niet, daar zit dan ook het verschil/fout in het monteren denk ik. Maar zou het dan toch zo moeten zijn dat de gedeeltes waar de uitstulpingen zitten bij deze bladen achter de crank moeten zitten?

dank voor je uitleg trouwens, zeer duidelijk!
"Try not. Do or do not......there is no try"

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 13 jan 2008 20:22

HenkV schreef:Heeft iemand een lakstift-tip voor de rode SLC en de zwarte wolf SL vork?


je zou een transparant lakstift kunnen gebruiken voor de voorvork
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 13 jan 2008 20:29

de hulk schreef:Ga morgen voor de cervelo r3sl zat nog te twijfelen tussen de isaac soni , welke maat fiets moet ik nemen ,had hiervoor orbea orca maat 57 , ik ben 184cm lang met een binnen been lengte van 86 cm .


ik denk dat je op een 56 uit komt, anders word je boven buislengte te lang
kijk even anders hier op voor als je twijfelt
http://www.cervelo.com/bikes.aspx?bike=R3SL2008
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 13 jan 2008 20:29

Sharkman 1 schreef:"made in canada.. briljant.. "

Maar dan alleen voor mensen die ook hun jas binnenstebuiten dragen om het merklabel maar duidelijk zichtbaar te maken...... :-)


Wat is dat nou weer voor een loze opmerking?
Aangezien Cervelo in Canada gemaakt wordt en deze bladen dus ook is het een leuk feit, misschien dat hij daar op doelt?
"Try not. Do or do not......there is no try"

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 jan 2008 20:40

Ik heb uit 1e hand van een vrij betrouwbare bron dat er made in china op sommige dozen staat, ook op dozen van bijv de Carbon Soloist.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 13 jan 2008 20:47

de hulk schreef:Ga morgen voor de cervelo r3sl zat nog te twijfelen tussen de isaac soni , welke maat fiets moet ik nemen ,had hiervoor orbea orca maat 57 , ik ben 184cm lang met een binnen been lengte van 86 cm .


nog even een vraag wat moet je neer tellen voor de R3sl
en waar ga je het bestellen
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 13 jan 2008 20:48

@ andromeda, dat was precies wat ik bedoelde, misschien is niet iedereen even goed op de hoogte.
En dat ie fysiek gemaakt wordt in china laten we dan even buiten beschouwing.. In 1ste instantie komt ie gewoon uit canada natuurlijk :)

dehulk
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 feb 2006 08:26

dehulk 13 jan 2008 21:02

Heb al een easton wielset liggen , bij s-tec in duitsland met dura ace rond de 3500 e,dus zonder wielset , in nederland betaal je voor het frame al 3299

Plaats reactie