DeRosa
-
- Forum-lid
Je zou kunnen vragen of je de fiets zonder gekozen wielset kan aanschaffen. Scheelt een wielset welke je niet gebruikt. Daarnaast kun je het geld gebruiken voor de wielset die je wel wilt. Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Fiets kan zonder wielset geleverd worden, de configurator biedt die optie ook aan. Maar voor cheapo wil ik er toch graag setje bij als evt spare. Eens per jaar gaan mijn wielen voor service, ook als ze nog recht zijn, spaakspanning controleren en evt richten. In zo'n geval zit ik dan niet direct zonder.Pitti Carabinieri schreef: ↑27 aug 2021 13:41 Je zou kunnen vragen of je de fiets zonder gekozen wielset kan aanschaffen. Scheelt een wielset welke je niet gebruikt. Daarnaast kun je het geld gebruiken voor de wielset die je wel wilt. Ben benieuwd naar het eindresultaat!
En de geruststellende gedachte van een setje reserve hebben is me heus wel€200 waard.
Eindresultaat zal nog wat duren, is sws voor 2023 pas. En DeRosa is één van de opties, misschien Tarmac sl7 of toch een nieuwe supersix (of de bestaande opnieuw laten spuiten en di2 upgrade).
Het plan is er nog niet, ben erg tevreden van de supersix en moet nog ontdekken óf er iets beters is voor mij.
Dogma F
-
- Forum-lid
En zelfs dat is slechts een verwachting. Niets is zeker. Hangt veelal vooral van Shimano af.
Ik heb gehoord dat Shimano (snel) een nieuw fabriek aan het bouwen is om de achterstand zo snel mogelijk weg te werken. Door Corona is het fabriek een aantal maanden gesloten geweest en als het dan 24/7 actief is, kun je inderdaad die achterstand moeilijk weg werken.
Bikers are not alone
Wie heeft je dat verteld? Lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Een fabriek bouw je namelijk niet even snel, voor die is gebouwd, voorzien is van juiste apparatuur, materialen heef, extra personeel (ander terkort) etc ben je zo 1.5 a 2 jaar verder. De investering is het waarschijnlijk ook niet waard, we zitten namelijk in een tijdelijke piek en wat moet je met overcapaciteit na die piek? Naast productie capaciteit zit het ook simpelweg in tekort aan ruwe materialen, of wat ze kunnen krijgen is te duur, je kan niet zomaar batches maken waar je verlies op maakt. Shimano is groot genoeg om te kunnen zeggen wacht maar even, daarnaast heeft iedereen lange levertijden.Puffdaddy schreef: ↑28 aug 2021 12:39 Ik heb gehoord dat Shimano (snel) een nieuw fabriek aan het bouwen is om de achterstand zo snel mogelijk weg te werken. Door Corona is het fabriek een aantal maanden gesloten geweest en als het dan 24/7 actief is, kun je inderdaad die achterstand moeilijk weg werken.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Gaat dus nog wel even duren voordat er enige stabiliteit komt in het aanbod van groepsets.
Less is bore
Er staat dat de fabriek al gepland was voor voorjaar 2020 maar vertraagd is tot 2022. Heeft dus niets met corona te maken of de huidige achterstand. Dat hij uitgesteld is kan natuurlijk wel gezorgd hebben voor extra achterstand.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Shimano heeft sowiso een aardige historie met dramatisch trage introducties.
Less is bore