Tubes for Dummies
Zelf doen?
Het is geen rocket siense, gewoon binnen de lijntjes lijmen op de juiste manier, de grootste "truc" is om de band er recht op te lijmen, maar dat is ook niet lastig.
Volgens mij staat hier in dit topic wel ergens een goede plakmethode beschreven.
Het is geen rocket siense, gewoon binnen de lijntjes lijmen op de juiste manier, de grootste "truc" is om de band er recht op te lijmen, maar dat is ook niet lastig.
Volgens mij staat hier in dit topic wel ergens een goede plakmethode beschreven.
mijn Flickr
En als je onderweg lek rijd?
Toch wel handig als je weet hoe je er een nieuwe tube om legt, ik neem aan dat je bij een lekke binnenband op een draadsetje ook niet naar de fietsenmaker stapt.
*Jasper is de naam, wordt vaker mis gegokt
Toch wel handig als je weet hoe je er een nieuwe tube om legt, ik neem aan dat je bij een lekke binnenband op een draadsetje ook niet naar de fietsenmaker stapt.
*Jasper is de naam, wordt vaker mis gegokt
mijn Flickr
jaapieo schreef:En als je onderweg lek rijd?
Dan is t toch over en uit, en is m'n wedstrijd verprutst. Ik heb een disc aangeschaft en ga dat ding alleen in TT evenementen gebruiken. En dan is t daarna gewoon makkelijker om het ding weg te brengen en gerepareerd en al op te halen, dan dat ik lijm moet gaan kopen etc. Maar wie weet gaat de dag een keer komen dat ik er zelf eens aan ga beginnen, als het comfort meevalt ofzo, of als er ooit een setje LW mn pad kruist, of . . . .
Een tip met adresje is dus welkom.
jaapieo schreef:En als je onderweg lek rijd?
Een binnenbandje en 2 bandenlichters is nog altijd makkelijker mee te nemen dan een tube.
Blijft die lijm dan herbruikbaar ofzo?
Hebben de meeste dan een extra reserve tube bij ofzo?
Wat zijn even snel gezegd de voor/na-delen?(anders heel dit topic doorspitten:$)
Hebben de meeste dan een extra reserve tube bij ofzo?
Wat zijn even snel gezegd de voor/na-delen?(anders heel dit topic doorspitten:$)
Cube litening super hpc race sram red (total los)
Cube aerium super hpc race ultegra 11spd
Flanders CX ultegra/dura-ace
Cube aerium super hpc race ultegra 11spd
Flanders CX ultegra/dura-ace
Hoi Jaap euh Jasper,
Zoals Arjan916 zegt, als ik lek rijdt heb ik pech, ik gebruik de tubes sporadisch: Wanneer ik zo stom ben geweest me in te schrijven voor een TT. Een draadband verwissel ik inderdaad onderweg, ik neem een bandje, pomp en bandenlichters dan ook altijd mee.
Ondanks dat ik nog wel op zoek ben naar een adres, heeft jouw eerste reply me ertoe gebracht dat ik me daadwerkelijk ga verdiepen in het zelf repareren van die krengen, dat was voor ik in dit topic kwam waaien nog niet eens in me opgekomen
m.v.g.
Zoals Arjan916 zegt, als ik lek rijdt heb ik pech, ik gebruik de tubes sporadisch: Wanneer ik zo stom ben geweest me in te schrijven voor een TT. Een draadband verwissel ik inderdaad onderweg, ik neem een bandje, pomp en bandenlichters dan ook altijd mee.
Ondanks dat ik nog wel op zoek ben naar een adres, heeft jouw eerste reply me ertoe gebracht dat ik me daadwerkelijk ga verdiepen in het zelf repareren van die krengen, dat was voor ik in dit topic kwam waaien nog niet eens in me opgekomen
m.v.g.
Arjan, mijn reactie ging over de vraag van ChrisN, ik nam namelijk aan dat hij ook op de tubes wou trainen, dat is wat ik zelf namelijk ook doe, een tube kunnen plakken is zo gek nog niet.
Ik snap ook wel dat lekke tube in een TT of andere wedstrijd einde verhaal is.
Verder kan ik niet helpen aan een adresje in die regio.
Chris, Ik denk dat er genoeg geschreven staat in dit topic om een heel eind te komen, het viel mij in ieder geval reuze mee! Succes
Ik snap ook wel dat lekke tube in een TT of andere wedstrijd einde verhaal is.
Verder kan ik niet helpen aan een adresje in die regio.
Chris, Ik denk dat er genoeg geschreven staat in dit topic om een heel eind te komen, het viel mij in ieder geval reuze mee! Succes
mijn Flickr