Pagina 22 van 112

Geplaatst: 09 jan 2011 02:43
door jaapieo
Zo doende heb ik maar even een mailtje gestuurd..

Geplaatst: 09 jan 2011 03:22
door fdegrove
Hoi,

Antwoord kortelings. Druk, druk....

Ciao, ;)

Geplaatst: 16 jan 2011 10:32
door chrisn
Iemand een goed adresje in de regio Drechtsteden / Rijnmond voor het laten plakken / repareren van tubes ?
Niemand? Ik ben ook op zoek in deze regio.

m.v.g. Chris

Geplaatst: 16 jan 2011 15:47
door jaapieo
Zelf doen?
Het is geen rocket siense, gewoon binnen de lijntjes lijmen op de juiste manier, de grootste "truc" is om de band er recht op te lijmen, maar dat is ook niet lastig.
Volgens mij staat hier in dit topic wel ergens een goede plakmethode beschreven.

Geplaatst: 16 jan 2011 19:22
door chrisn
Jaap, achja...dat valt inderdaad ook wel te leren, ongetwijfeld. Ik zal eens spitten op dit forum en op google.
Toch ben ik wel wat meer van het 'wegbrengen', zeg maar, en wil ik vooral alleen maar fietsen op dat ding :)

Geplaatst: 16 jan 2011 19:25
door jaapieo
En als je onderweg lek rijd?
Toch wel handig als je weet hoe je er een nieuwe tube om legt, ik neem aan dat je bij een lekke binnenband op een draadsetje ook niet naar de fietsenmaker stapt.

*Jasper is de naam, wordt vaker mis gegokt ;)

Geplaatst: 16 jan 2011 20:20
door staph
Hoi, ik rijd sinds kort met tubes. Nu heb ik een vraag m.b.t. de "houdbaarheid" van de lijm. Is het verstandig om na afloop van het wegseizoen de tube en de "oude" lijm van de velg te halen en dan opnieuw te lijmen?

Geplaatst: 17 jan 2011 11:23
door jaapieo
Eens in het jaar opnieuw lijmen is aan te raden heb ik begrepen, de lijm veroudert namelijk.

Geplaatst: 17 jan 2011 20:32
door arjan916
jaapieo schreef:En als je onderweg lek rijd?


Dan is t toch over en uit, en is m'n wedstrijd verprutst. Ik heb een disc aangeschaft en ga dat ding alleen in TT evenementen gebruiken. En dan is t daarna gewoon makkelijker om het ding weg te brengen en gerepareerd en al op te halen, dan dat ik lijm moet gaan kopen etc. Maar wie weet gaat de dag een keer komen dat ik er zelf eens aan ga beginnen, als het comfort meevalt ofzo, of als er ooit een setje LW mn pad kruist, of . . . .

Een tip met adresje is dus welkom.
jaapieo schreef:En als je onderweg lek rijd?
Toch wel handig als je weet hoe je er een nieuwe tube om legt, ik neem aan dat je bij een lekke binnenband op een draadsetje ook niet naar de fietsenmaker stapt.

Een binnenbandje en 2 bandenlichters is nog altijd makkelijker mee te nemen dan een tube.

Geplaatst: 17 jan 2011 20:36
door timbo16
Blijft die lijm dan herbruikbaar ofzo?
Hebben de meeste dan een extra reserve tube bij ofzo?

Wat zijn even snel gezegd de voor/na-delen?(anders heel dit topic doorspitten:$)

Geplaatst: 17 jan 2011 22:16
door chrisn
Hoi Jaap euh Jasper,

Zoals Arjan916 zegt, als ik lek rijdt heb ik pech, ik gebruik de tubes sporadisch: Wanneer ik zo stom ben geweest me in te schrijven voor een TT. Een draadband verwissel ik inderdaad onderweg, ik neem een bandje, pomp en bandenlichters dan ook altijd mee.

Ondanks dat ik nog wel op zoek ben naar een adres, heeft jouw eerste reply me ertoe gebracht dat ik me daadwerkelijk ga verdiepen in het zelf repareren van die krengen, dat was voor ik in dit topic kwam waaien nog niet eens in me opgekomen :)

m.v.g.

Geplaatst: 17 jan 2011 22:50
door jaapieo
Arjan, mijn reactie ging over de vraag van ChrisN, ik nam namelijk aan dat hij ook op de tubes wou trainen, dat is wat ik zelf namelijk ook doe, een tube kunnen plakken is zo gek nog niet.
Ik snap ook wel dat lekke tube in een TT of andere wedstrijd einde verhaal is.
Verder kan ik niet helpen aan een adresje in die regio.

Chris, Ik denk dat er genoeg geschreven staat in dit topic om een heel eind te komen, het viel mij in ieder geval reuze mee! Succes ;)