Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?
Powertap pedaal wilde met geen mogelijkheid meer van de spinner af. En JA ik draaide de juiste kant op. Kruipolie erin en ondertussen naar de ijzerzaak voor een 8 mm bit die op mijn moersleutel kon zetten. Wat denk je.... ik draai de hele schroef kapot.
Crankarm gedemonteerd, zal nu met het pedaal eraan naar Edco moeten voor service...
Nu laat ik me door dit soort ongemak NOOIT uit m'n humeur halen want het is maar materiaal. En dus m'n oude Time-pedalen gemonteerd en precies zoals gepland 100 km gefietst
Crankarm gedemonteerd, zal nu met het pedaal eraan naar Edco moeten voor service...
Nu laat ik me door dit soort ongemak NOOIT uit m'n humeur halen want het is maar materiaal. En dus m'n oude Time-pedalen gemonteerd en precies zoals gepland 100 km gefietst
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
Balen, heb je een reservecrankarm dan?havana schreef:Powertap pedaal wilde met geen mogelijkheid meer van de spinner af. En JA ik draaide de juiste kant op. Kruipolie erin en ondertussen naar de ijzerzaak voor een 8 mm bit die op mijn moersleutel kon zetten. Wat denk je.... ik draai de hele schroef kapot.
Hij zat op de spinner, en die kan ik best even missen.
@ Frank. Nu ben jij nog al van het taaltopic, maar WTF bedoel je hiermee ??havana schreef:Kruipolie erin en ondertussen naar de ijzerzaak voor een 8 mm bit die op mijn moersleutel kon zetten. Wat denk je.... ik draai de hele schroef kapot.
* Heb je een 8mm bit in je pedaal gezet ( zoals XT ) en dan de moersleutel als krachtarm gebuikt.
* En wat bedoel je met schroef ?? Bedoel je de schroefdraad van je pedaal / bedoel je de zeskant waar je bit in zit, dus je pedaal naar de vaantjes...
Niet leuk , ik ken het gevoel. Pas de zeskant kapot gedraaid van een XT pedaal op mijn zoon zijn cyclocrosser. Nu moest het pedaal toch de kliko in, maar het was een hele tour om het pedaal uiteindelijk te verwijderen ( slijptol / hamer / bankschroef )
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
De inbuskop in het pedaal is naar de vaantjes.
Omdat ik het pedaal met een gewone inbussleutel niet los kreeg, heb ik dus zo'n ding
Op dit ding gezet (mijn zwaarste middel, de mijne is nog iets langer dan die uit de foto).
Maar helaas, toen begaf de inbuskop van het pedaal het dus...
Ik krijg overigens net een mailtje van Mantel (waar ik de pedalen heb gekocht). Ik kan ze boel opsturen naar hen en zij handelen het af. Ben benieuwd, zal wel even duren maar is niet zo erg. Time-pedalen fietsen stiekem toch net ff fijner vind ik
Omdat ik het pedaal met een gewone inbussleutel niet los kreeg, heb ik dus zo'n ding
Op dit ding gezet (mijn zwaarste middel, de mijne is nog iets langer dan die uit de foto).
Maar helaas, toen begaf de inbuskop van het pedaal het dus...
Ik krijg overigens net een mailtje van Mantel (waar ik de pedalen heb gekocht). Ik kan ze boel opsturen naar hen en zij handelen het af. Ben benieuwd, zal wel even duren maar is niet zo erg. Time-pedalen fietsen stiekem toch net ff fijner vind ik
Tjsa, da's makkelijk praten. Maar je hebt wel gelijk.
Bij powerpedalen heb je waarschijnlijk niks te kiezen.....
Maar bij gewone pedalen is het me een raadsel waarom sommige alleen met inbus geleverd worden, volgens Murphy's Law gaat dat een keer fout.
Maar bij gewone pedalen is het me een raadsel waarom sommige alleen met inbus geleverd worden, volgens Murphy's Law gaat dat een keer fout.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
De reden dat het niet doen is dat ze willen dat je de boel met een momentsleutel vastzet. Maar ik snap dan niet waarom ze niet OOK een 15 mm aansluiting maken voor het geval je ze niet meer loskrijgt.
In de pakweg 50 jaar dat ik aan fietsen sleutel (ik ben vroeg begonnen) is bij mij nog nimmer een pedaal losgelopen.
Terwijl ik geen momentsleutels heb in de range voor fietsen.....
En slechts 1 keer zat een pedaal zo vast dat het uit de crank kwam met draad en al> exit crank, dat zijn van die leermomentjes, ook al weer 40 jaar geleden. , altijd wat vet of zoiets op de draad.
Terwijl ik geen momentsleutels heb in de range voor fietsen.....
En slechts 1 keer zat een pedaal zo vast dat het uit de crank kwam met draad en al> exit crank, dat zijn van die leermomentjes, ook al weer 40 jaar geleden. , altijd wat vet of zoiets op de draad.
Herhaal dit niet onnodig
Bij pedalen-met-vermogensmeting gaat het niet om loslopen, maar om het feit dat ze hun werk niet goed doen als je ze te los aandraait. Ik heb dat al eens gemerkt. Toen had ik het pedaal slechts handvast gezet en ik merkte dat het vermogen voor geen kant klopte.
Gewone pedalen zette ik altijd handvast en die liepen inderdaad nooit los. Logisch ook want je trapt ze automatisch vast...
Gewone pedalen zette ik altijd handvast en die liepen inderdaad nooit los. Logisch ook want je trapt ze automatisch vast...